Gå til innhold

Hvordan bli en Pyrotekniker?


Anbefalte innlegg

Hey

 

Jeg har alltid lyst til å bli pyrotekniker det ser tøft ut å siden den kansje skal bli slutt på at vanlige folk for skyte opp raketter for jeg gjort det eller rigge det opp.

 

Jeg går Vgs å da jeg spørte rådgiveren om denne typen jobb sa hun at den ikke fantes men det trur jeg ikke på bare ikke så utbret ,

 

Derfor lurte jeg på om noen som vet noe om utdanningen og evntuelt linjene du må inn på for å bli dette=)

 

takker for alle svar=)

Endret av Lineplx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet om flere som jobber med lysteknikk i forbindelse med scene og teater som har 'pyrolappen' og dermed lov til å fyre av relativt heftige saker. Tror nok det kanskje er veien å gå.

 

Forslaget om å høre med Svea er forøvrig genialt - start der!

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det er vel slik at du må ta forskjellige kurs og skaffe deg sertifikater ettervert. Det går sikkert ann og ha en annen jobb med siden av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

du må ta antagelig ta pyrokurs klasse 1 først, koster 2-3000 kroner og varer en til to dager. så tror jeg du kan ta klasse 4 kurs etterpå, er ikke så mye dyrere eller lengre såvidt jeg har forstått, skal forhåpentligvis ta dette til høsten.

 

du går med andre ord ikke på noen utdanning for å bli pyrotekniker, du tar kurs som for det meste går på sikkerhet, så skyter du ting i lufta og lærer slik :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...