Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lage wlan antenne...


Anbefalte innlegg

Jeg bor på ei hytte hel sommeren og pleier å ha men dataen.... på folkehøyskolen ca. 400 meter vekke har de en wlan antenne på taket :w00t: men problemet er at med min stasjonære får jeg ikke inn nettverket.... så jeg har derfor bestemt meg for å bygge en wlan antenne så jeg får meg internett...... har tilgang på masse kobber plater eller andre materialer så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt her eller har en link til en guide eller noe.....? vis denne er feilposta så bare flytt den. vis du er moderator da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å ha sagt det. En optimal WLAN-antenne har en størrelse på ca. 7cm. Større eller mindre vil bare lage problemer.

 

Når man kabler den til kortet må også kabel og alle koblinger ha nøyaktig den samme impedansen, ellers får man refleksjoner som ødelegger signalet.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Putt wlan antenna i en Pringels boks om du har av den flyttbare typen med kabel

6006265[/snapback]

 

Dette fungerer meget dårlig siden pringles boksene i norge bare har metall i bunnen og ikke i sidene. Vet ikke hvor mange ganger jeg har postet dette på forumet. Dessuten vil en pringles boks ikke tåle å stå ute spesielt lenge.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...enner&VareID=31

 

Ellers så kan du lage flere typer antenner som ikke koster noe utenom antennekabel og antenneplugg til RFdelen.

 

En yagi eller quadantenne er enkle å lage, men man må være nøye på målene ved så korte bølgelengder.

 

Du kan jo se litt her: http://www.saunalahti.fi/elepal/antennie.html

Lenke til kommentar
Kan man bruke antenne/parabol kable til tv til en wlan antenne? har masse av dette så det haded vært greit vis det gikk :hmm:

6010547[/snapback]

 

Nei, det vil ikke fungere på grunn av at denne kabelen har så utrolig mye tap på så høye frekvenser. Dessuten vil jeg tro at det er vanskelig å finne passende kontakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...