Gå til innhold

Trøbbel med "the godfather"


Anbefalte innlegg

jeg har nettop kjøpt "The godfather" men så har jeg et besynderlig problem på et av missionene, jeg har drept en mafia boss som drepte en mann på min side også får jeg 3 min elns til å komme meg til "safehousen". men jeg kommer meg ikke ut av bilen. jeg har prøvd utenom missionene å jeg kommer meg altså ikke ut av bilen. Har prøvd å trykke på alle knappene. HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må jo være en av de mest geniale copy-protection-løsninger noensinne; skjønner ikke at ikke flere spillprodusenter gjør det på denne måten - å la folk spille litt av spillet for så å hindre at de kommer videre hvis de ikke har originalen.

 

Vanskelig å oppdage for de som cracker spillet opprinnelig og - uten at de må spille igjennom det selv først for å sjekke at alt funker.

 

Personlig ville jeg droppet 'vanlig' copy-protection og heller lagt inn 4-5 sjekkpunkter i løpet av spillets gang men kun med f.eks. 50% sjans for at hvert enkelt sjekkpunkt blir aktivert slik at det dermed er vanskelig å kartlegge.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Dette må jo være en av de mest geniale copy-protection-løsninger noensinne; skjønner ikke at ikke flere spillprodusenter gjør det på denne måten - å la folk spille litt av spillet for så å hindre at de kommer videre hvis de ikke har originalen.

 

Vanskelig å oppdage for de som cracker spillet opprinnelig og - uten at de må spille igjennom det selv først for å sjekke at alt funker.

 

Personlig ville jeg droppet 'vanlig' copy-protection og heller lagt inn 4-5 sjekkpunkter i løpet av spillets gang men kun med f.eks. 50% sjans for at hvert enkelt sjekkpunkt blir aktivert slik at det dermed er vanskelig å kartlegge.

6003992[/snapback]

 

Dette har vært prøvd før, i gamle dager. Det var helt grusomt plagsomt. Den gangen hadde man ikke CD-check fordi spill ikke var på CD. Men istedet måtte vi plutselig finne fram manualen, og slå opp "Word 5, paragraph 5, page 124" og skrive inn riktig ord for å komme videre, ellers ble man kasta ut. Så om manual ble borte? Fuck off, can't play our game. Eller latterlige papp-hjul man måtte rotere mot et underlag for å finne riktig kode for å starte spillet. Lillebror knakk hjulet? Too bad. Hjulet ble utslitt? Too bad.

Det værste jeg kom borti var å dekke hele spellboka til spillet i RØD blekk. Den var da fullstendig uleselig med mindre man brukte den medfølgende rød linsa. Så ble den knust, eller rota vekk, screw you.

Alt i alt ble det mye lettere for de som hadde en cracka versjon å spille. Og da er jo liksom hele poenget borte for utvikleren. Evt. skrive ut hele spellboka på vanlig papir for hånd.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...