Gå til innhold

Baldurs Gate på PC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grafikken er bedre på konsoll ja... Men det er ikke de samme spillene! Konsoll spillan er hack & slash, som diablo... Men PC utgavene er noe av det beste man kan få av RPG som er til en maskin... Geniale spill, mildt sagt! (PC asså)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det smerter mitt hjerte å se folk som tror baldurs gate serien begynte på konsoll..

6006042[/snapback]

Uff ja. Dark Alliance er etter min mening elendig, HVIS man sammeligner med serie på PC! Det er i hvertfall ekte rollespill :D

Skrevet

to helt forskjellige spill.. eneste de har til felles er navn og verden det foregår i. PS/Xbox utgavene kapitalisere bare på det utrolige merkenavnet som ble etablert på PC..

PS2 (BG DA2)

baldursgateda_1010_screen007.jpg

PC: (BG2 SoA)

baldurs_gate2_bemutato_05.jpg

I DA styrer du vel bare 1 person? I BG til PC styrer du opptil 6...

Det er jo bare å se på interface screenshot at det er helt forskjellige spill:

slayer_b.jpg

vs

bg_screen003.jpg

Hvorvidt du liker de håndmalte statiske landskapene i Baldur's Gate til PC, eller 3d verdenen i Dark alliance er ikke opp til meg å bedømme. Til det er smaken for delt. Men å si at det er samme type spill må du lengre ut på landet for å bli trodd..

Skrevet

Herregud jeg ELSKER BG og BG: Shadow of Amn. Har aldri siden funnet spill som kan matche opplevelsene jeg fikk av disse to. Gleder meg til den dagen BG3 blir annonsert. Da vil dere se en voksen mann gråte..

Skrevet
Herregud jeg ELSKER BG og BG: Shadow of Amn. Har aldri siden funnet spill som kan matche opplevelsene jeg fikk av disse to. Gleder meg til den dagen BG3 blir annonsert. Da vil dere se en voksen mann gråte..

6009686[/snapback]

Baldur's Gate III er lagt på is og er ikke sikkert at det blir ferdig gjort. De hadde gjort ca halv parten av spillet ferdig, laget egen 3d grafikk motor. Det har Damien Foletto sagt. Leste det i Norske PC Gaming World utgave 3 2004.

Var et lite intervju der som jeg kan skrive inn viss det er interesse for det.

Baldur's Gate til PS2 var den første grunnen til at jeg skulle ha playstation 2. Husker dagen det kom i posten. Glemte nøkklene i postkassa og sykla fort hjem for og spille.

Skrevet

Det har vært gitt ut en pakke med både Baldur’s Gate 1 og 2 til PC, men jeg er usikker på om den inneholdt tilleggspakkene Tales of the Sword Coast (BG1) og Throne of Bhaal(BG2). Det har også blitt gitt ut samlepakker av Baldur’s Gate 1 og 2 hver for seg og da med tilleggspakkene inkludert.

Og som så mange andre har sagt i denne tråden så er PC og konsoll utgavene to helt forskjellige spill. PC utgavene kom lenge før konsoll versjonene og har en god historie som fortsetter gjennom serien.

Konsoll versjonene har ikke en historie som fortsetter fra det ene spillet til det andre og fokuset ligger mest på å hakke seg fram gjennom den meget begrensede veien man må følge mens man håper på å få litt bedre armor og våpen. Konsoll utgavene har også tilnavnet Dark Alliance og har så vidt jeg vet aldri kommet i noen samlepakke.

Skrevet
Ser bedre ut på PS2 enn på PC =D Finnes det noe Baldurs Gate samlepakke? =D

ZayCon

6010213[/snapback]

Baldurs Gate 1og 2 handler på ingen måte om grafikken. I disse spillene er det historiene som er viktig. Og for noen historier :love:

Skrevet
Og som så mange andre har sagt i denne tråden så er PC og konsoll utgavene to helt forskjellige spill. PC utgavene kom lenge før konsoll versjonene og har en god historie som fortsetter gjennom serien.

altså.. jeg har ikke prøvd å påstå at det er samme spillene på pc og konsoll - det er jo om flere titler basert på den samme serien.... (bare for å avklare mitt syn på saken)

Skrevet
Baldurs Gate 1og 2 handler på ingen måte om grafikken. I disse spillene er det historiene som er viktig. Og for noen historier

Absolutt enig ;) Baldur's Gate spillene har en utrolig histore! Tipper nok at jeg går for PC versjonene jeg ;)

ZayCon

Skrevet (endret)

Har et spørsmål til:

1. Hvor får jeg kjøpt spillene?

2. Er dette spillene?

EDIT:Så at de i den Collection pakka ikke var Dark Alliance.

ZayCon

Endret av ZayCon
Skrevet

altså.. jeg har ikke prøvd å påstå at det er samme spillene på pc og konsoll - det er jo om flere titler basert på den samme serien.... (bare for å avklare mitt syn på saken)

6010576[/snapback]

Jeg siktet ikke til deg når jeg skrev det. Jeg hadde bare det inntrykket av at det tiltross for gode forklaringer av andre tidligere i tråden fortsatt var slik at ikke alle hadde fått med seg hvor mye bedre historie det er i PC serien og at de utgivelsene ikke kan sammenlignes med konsoll utgavene.

Skrevet
Har et spørsmål til:

2. Er dette spillene?

EDIT:Så at de i den Collection pakka ikke var  Dark Alliance.

6010713[/snapback]

1) Jeg tipper at du får kjøpt spillene de en haug med webshops.

2) jeps. det er Baldurs gate II med adon-pakke

Skrevet
1) Jeg tipper at du får kjøpt spillene de en haug med webshops.

2) jeps. det er Baldurs gate II med adon-pakke

takker! =D

Et spørsmål til:

Finnes det noe demo til spillene?

ZayCon

Skrevet

2. Er dette spillene?

6010713[/snapback]

1.CDON har en pakke som heter Baldur's Gate Compilation (release dato ikke bekreftet) og den er trolig de to PC spillene med tilleggspakker.Tyske EBgames har denne på sin side for en svært fornuftig pris. Du kan jo høre med EBgames i Norge.

2.Det er som ilpostino sier Baldur’s Gate 2 med tilleggspakken Throne of Bhaal. Du kan godt spille den uten å ha spilt Baldur’s Gate 1, men det vil røpe hele historien og kanskje ikke gjøre det så gøy å spille BG1 etterpå. Det er litt morsommere å spille Baldur’s Gate 2 etter at man har spilt BG1og truffet på de NPCene som er med i BG2.

Skrevet
2.Det er som ilpostino sier Baldur’s Gate 2 med tilleggspakken Throne of Bhaal. Du kan godt spille den uten å ha spilt Baldur’s Gate 1, men det vil røpe hele historien og kanskje ikke gjøre det så gøy å spille BG1 etterpå. Det er litt morsommere å spille Baldur’s Gate 2 etter at man har spilt BG1og truffet på de NPCene som er med i BG2.

Ja, det er som oftest morsomst å spille 1'ern først og så 2'ern =D

ZayCon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...