Gå til innhold

dør playstation2 ut?hvilken konsoll bør jeg kjøpe?


carl-kr.

Anbefalte innlegg

hei!

 

har altid vært en pc gamer,men i det siste har jeg fått litt lyst på en konsoll.

også litt av sosiale grunner når det kommer venner over på besøk ect.

 

jeg har surfet en del rund på nettet og det er jo masse fristende.

jeg sitter her med mange spørsmål.

 

hva er det lureste kjøpet å gjøre idag i konsoll verdenen??

xbox 360?playstation2? vente på playstation3?

 

jeg har også surfet litt på bruktmarkedet og kommet over en del gode tilbud.

bl.a ps2 med 20 spill til 2000,-.

det høres bilig ut,men er det et smart valg?

 

kan noen gi meg en liten rådgivning om hva som er smartest å kjøpe, hvis man skal kjøpe konsoll våren 2006?

 

mvh carl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xbox 360 er nok det beste valget hvis man skal more seg med venner.

Xboxen har nydelig gjennomført grafikk.

 

Men Playstation 3 er også noe som kommer til å bli stort, jeg hadde selv valgt det.

Men det kommer til å koste endel.

 

Men du får nesten velge selv ;)

5998486[/snapback]

 

har tenkt en del på 360 ja...

så playstation 3 kommer til å bli dyr?

 

vet at mange som allerede har kjøpt 360 kommer til å selge den når ps3 kommer.

de bruker bare den mens de venter på en måte. :)

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

PS3 kommer nok til å koste mellom 4.000 kr. og 5.000 kr... ja, dyrere enn Xbox 360, men ikke alle som kan fylle to hd-klare skjermer med høyoppløselig bilde da. :)

 

Og noe annet kult... siden den støtter to skjermer kan du f.eks. spille bilspill på tv'en og bruke PSP (hvis du har) som bakspeilet i spillet...

Lenke til kommentar

Finn ut hvilke spill konsollen har/får. Den som har flest spill som interesserer deg kjøper du. Jeg har selv Xbox 360 og kan anbefale den, men mener du Playstation har bedre spill, kjøper du selvsagt den.

 

Faller valget på Playstation, ville jeg dog ha ventet til PS3 om du har økonomi til det. Den kommer til å bli bortimot 100% bakoverkompatibel, noe som gjør at PS2 er utdatert i det PS3 slippes.

Lenke til kommentar
jeg har nok mest lyst på ps3 ja,men det er jo så lenge å vente..

november right?

5998608[/snapback]

Den slippes i november ja.. Som i realiteten betyr at du sannsynligvis har en i stua di utpå nyåret en gang ;)

5998689[/snapback]

 

men det betyr at det blir 360.. ;)

har ikke sjangs å vente så lenge!

 

selger 360`en når ps3 slippes.

er det elkjop.no som har billigst 360?

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hvilke type spill du liker. PS2 har ufattelige mange gode titler du kan velge og vrake i. Selv synes jeg ikke Xbox360 har noen gode spill, de som er gode finnes også på PC. Jeg klarer ikke å ta den konsollen for å være noe annet enn en liten PC :)

 

PS2 er jo også veldig billig nå så jeg ser ikke helt problemet egentlig. Shadow of Colossus, God of War er vel 2 PS2 titler du bør få med deg ihvertfall.

 

Gamecube har en del morsomme spill da ! Mye kvalitet der også.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Jeg sier bare en ting: Halo 2(er ute på xbox)/Halo 3(kommer trolig før jul eller våren 2007)

Det er etter min mening det beste sosiale spillet som finnes. Problemet er vel at det bør vere minst 4 stk for at det blir SKIKKELIG fett. Men viss du satser på LIVE er det ikke noe problem, da du og en kamerat kan spille mot mange(8). =gså PGR3 og Rallisport er morsomt å spille sammen

Lenke til kommentar
når jeg tenker sosiale grunner var å spille 2 player på feks.

et spill som dead or alive4.

 

har hadd mange gode studer med tekken spillene.

man sitter en liten gjeng og spiller på tur mot vinneren..

5998843[/snapback]

 

 

Hvis du liker veldig godt fighting spill bør du kjøpe det, men ellers så ville ikke jeg kjøpt det... Det ser egentlig ut fra mitt synspunkt ut som et skikkelig skjerpet xbox1 grafikk.

Lenke til kommentar

Jeg har

1 xbox360

1 gamecube

3 xboxer

2 ps2'er

 

Xbox360 kjøpte jeg for å bruke på min HDTV. Best grafikk, men minst utvalg. Har du HDTV skjerm, er dette kanskje maskina å kjøpe.

 

Gamecube.. Styr unna..

 

Xbox .. Jeg bruker 1 til linux og 2 stk til mediacenter (en hjemme og en hos dama)

 

Tiltross for at jeg sitter med alle disse maskinene, har det endt opp med at 95% av all spilling jeg gjør er på PS2.

rett og slett fordi det er der spillene jeg liker kommer.

 

Jeg synes du derfor bør finne ut hvilke spill du liker, deretter velge konsoll etter dette.

 

Husk. du får en Gamecube, Xbox og en PS2 til samme pris som en xbox360.. Kanskje ikke helt, men xbox koster 900, ps2 1100 og 360 2700 eller noe..

 

Har du ikke HDTV eller planer om å kjøpe det trenger du ikke 360.

Skal du alikevel ha PS3, kanskje ps2 faktisk er tingen for deg?

Er jo masse spill på "tilbud" som er knallbra fordi de kom ut for en stund siden.

 

Dette er mine 2 cent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...