Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fattern dro ut kontakt - PC'n er død!


Anbefalte innlegg

Ok, fattern har dratt ut kontakten av pc'n min mens den sto på, og nå fungerer den ikke. Jeg trykker på power knappen, men til INGEN hell. Det skjer IKKENO. Null gnist. Nada.

 

Jeg har lian li kabinettet dere ser i signaturen min...

En annen ting som er litt rart er at når jeg trykker på power knappen, så er det liksom ikke noe knappe følelse lenger!? Det kommer ingen klikke lyd. Når jeg presser den inn, så bare presser jeg den til den stopper - like langt som vanlig - men uten den klikke følelsen/lyden. Har aldri vært sånn. Det skal jo komme en klikke lyd..

 

Hovedkortet lyser, så tror den funker..

Er rett og slett dritsur. Hater at pc'n skal bestemme selv når den skal funke og ikke funke. Er kjipt å ikke ha "makten"... :(

 

Noen tanker?

Endret av magenuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, fattern har dratt ut kontakten av pc'n min mens den sto på, og nå fungerer den ikke. Jeg trykker på power knappen, men til INGEN hell. Det skjer IKKENO. Null gnist. Nada.

 

Jeg har lian li kabinettet dere ser i signaturen min...

En annen ting som er litt rart er at når jeg trykker på power knappen, så er det liksom ikke noe knappe følelse lenger!? Det kommer ingen klikke lyd. Når jeg presser den inn, så bare presser jeg den til den stopper - like langt som vanlig - men uten den klikke følelsen/lyden. Har aldri vært sånn. Det skal jo komme en klikke lyd..

 

Hovedkortet lyser, så tror den funker..

Er rett og slett dritsur. Hater at pc'n skal bestemme selv når den skal funke og ikke funke. Er kjipt å ikke ha "makten"...  :(

 

Noen tanker?

5996386[/snapback]

 

Høres ut som fattern din har trykket ganske så kraftig på knappen... Verdens sterkeste pappa..? :cool:

 

Fra spøk til revolver, du får bare åpne maskinen og begynne feilsøkingen.

Først og fremst, har du et lite LED-lys på hovedkortet? Hvis det lyser, så får HK strøm. Da kan det være feil med bryteren. Ikke så usansynlig siden du nevner at knappen oppfører seg anneledes enn før. Hvis mulig kan du koble Power ledningen(ledningen fra bryteren til den 2-pins koblingen på hovedkortet som det står Power på) fra et annet kabinett (hvis ledningen er lang nok) på hovedkortet ditt. Da slipper du å flytte all hardware over bare for å sjekke bryteren.

 

Hvis LED-lyset ikke lyser, da må du prøve med en annen PSU (strømforsyning).

 

Ellers bør du sjekke nøye at alle kabler er tilkoblet og ikke løse.

Lenke til kommentar

På hovedkortet der du setter på de små pluggene for HD LED, power LED, Power switch, reset switch kan du kortslutte Power switch pinnene. Da vil PC'n starte. Det er jo det som skjer når du trykker på-knappen også. Lager en kjapp kortslutning der. Dette fixer du lett med skrujern. Du vil få en liten gnist men det er ikke farlig.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Problem løst!

 

Pappa hadde nok trykket for hardt, slik at knappen hadde dettet ut av sporet sitt. Tok 20 sekunder å fikse :)

6004461[/snapback]

Hvorfor i det hele tatt slo fatter'n PC'n din av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...