macklett Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) Bruker en router som trenger tilkoblingsmuligheter for 4 maskiner, og bruker den primært for spilling. Har to ganger opplevd at routere har brutt sammen, siste er Jensen Broadband Router 2. Har hadd endel problemer med å mistet tilkoblingen spesielt i Frozen Throne selv om router var riktig satt opp med portforward, open osv. Derfor er kravspesifikasjoner: - mulighet for fysiske kabler. Orker ikke trådløst. - Best mulig for gaming - Enkel å administrere, slik at jeg slipper å plage masse med porter ol. - Ikke fullstendig ukjent merke, må kunne finne endel informasjon på nett. - Grei sikkerhet, men ikke slik at jeg må benytte år på å bryte ut av et oversikret system. - Prisklasse: 300-2000 kr. Foretrekker kvalitet nå, siden jeg begynner å hate ustabile billigroutere. Har noen konkrete anbefalinger å komme med? Klart jeg kunne bladd gjennom nettbutikkene og sikkert kjøpt noe. Men vil jo ha være sikker på å få litt bedre enn Jensenmøkka (i forhold til mine erfaringer) denne gangen Endret 27. april 2006 av macklett
macklett Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 (endret) Noen anbefalinger på noe bedre enn denne? Enda mer tilrettelagt for spill om mulig? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316920 (D-Link DGL-4100 ) Endret 27. april 2006 av macklett
CIder Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Heisann, Har hørt veldig mye bra om denne routeren. Har ikke testet den selv, men folk jeg kjenne skryter av den. Nå vil sikkert noen fortelle deg at du ikke bør kjøpe D-Link, men tror og håper de er blitt bedre i den senere tiden. Den du selv linker til ser bra ut den, sikkert en eller annen her inne som her en slik.
ShAvAnO Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har alltid brukt CNet routere. Dønn stabile, og fullstendig plug&play. Gode priser på de også, f.eks. på bruktmarkedet.
lenny25 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Kan anbefale DGL-4300. Enkel i bruk og mye instillinger. Hadde problemer med å få web-tv til å fungere i starten men skrudde av "RTSP" og da fungerer alt smertefritt. Kjører bittorrent på full guffe samtidig med bruk av IP-telefoni. Ingen problemer. Anbefales.
VikinGz Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har alltid brukt CNet routere. Dønn stabile, og fullstendig plug&play. Gode priser på de også, f.eks. på bruktmarkedet. 5995754[/snapback] De kablet er, men de tråløse er elendig! Detter inn og ut hele tia..... Bruker mitt modem som ruter jeg funker dønn Viss du skal ha kvalitet så kan du jo alltids bruke en datamaskin som ruter (behøver ikke noe kraftig greier)
Vu-caN Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Noen anbefalinger på noe bedre enn denne? Enda mer tilrettelagt for spill om mulig? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316920 (D-Link DGL-4100 ) 5995692[/snapback] Det tenkte jeg også da jeg skulle kjøpe router, å kjøpe en som var godt egnet til spilling uten stabilitetsproblemer. Derfor kjøpte jeg denne. Men nå innser jeg at om jeg skal spille må jeg lukke igjen alle programmer som har noe med overføring å gjøre uansett, og om jeg likevel vil laste ned noe, så kan jeg bruke programmet netlimiter. ... Noe jeg er mer interessert i er god kontakt med alle pc-ene i leiligheten, og her er ikke denne DGL-4100 noe særlig bedre enn andre. Hadde jeg vært deg ville jeg søkt etter tester på denne MIMO routeren. MIMO-routere skal ha bedre dekning, og hastigheten internt er like rask. Skulle jeg handlet på nytt ville jeg gått for denne hvertfall.
TheBoz Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Etter å ha slitt med masse billig routere har jeg enderlig funnet den perfekte 100 % stabile routeren. En Zyxel 324. Den er litt gammel, men den er utrolig stabil. Har kjøpt to av denne selv, en hjemme og en på hybelen. Denne routeren koster over 1000 kroner ny, men kan gi deg adressen til en som selger den for 200 + frakt. Denne routeren har alle grunnleggende funksjoner og ikke masse unyttid dilldall som mange routere har. Og ikke minst har den alle muligheter for konfigurasjon som ikke billig routere har. Må samtidig be deg om å styre unna D-Link. Det er utrolig mye rart fra dem. Enkelte modeller kan være greie, men mange kan også være utrolig dårlige.
macklett Skrevet 28. april 2006 Forfatter Skrevet 28. april 2006 Etter denne tråden må jeg si at jeg ble mer usikker enn jeg var da jeg begynte å lete Dlink var planen, men jeg tror jeg styrer unna pga varierende erfaringer fra meg selv og andre her, og når jeg tenker etter var den første routeren som klikket hos meg en Dlink (før Jensen saken). Jeg husker Dlinken irriterte meg mye pga samme grunner som Jensen saken, og var vel egentlig ganske lettet da den sluttet og funke for godt (hadde den vel i flere år, med mye transport og dårlig behandling, var jo tross alt en billigmodell). Skal bli spennende å se hva jeg ender på. Oppdaterer denne tråden når jeg finner det ut. Må vel innhente litt mer informasjon, og det er ikke så lett når jeg har dårlig tid og under 3 uker igjen før jeg må innlevere hovedfagsoppgaven. Takk for hjelpen alle sammen.
deleder Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Linksys WRT54, finn en med Linux. Beste ruteren som finnes.
agvg Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 http://www.draytek.no har endel bra routere som er svært stabile.
norpheus Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Hadde jeg vært deg ville jeg skrapa sammen no gammal HW og slengt inn ClarkConnect, da har du en komplett gateway/router pc
RusHHouR Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 (endret) Hey! (Vil ikke at det skal virke som om jeg kaprer tråden din macklett , men er i samme pos som deg) Har idag fått ADSL 2+ opp å gå fra Ventelio. (15000/1024) Har idag 714p+ fra D-link, men spiller mye, har 3 leieboere som DL'er mye. Kjører server på DL's slik at de kan stenges av alle når det skulle være behov for det. Har også Telio IP tlf. Spiller mye BF2/CSS, mens to av leieboern er helt hekta på WOW. Lest litt rundt og funnet denne testen på TomsH.. http://www.tomsnetworking.com/2006/03/31/h...hart/page2.html Der scorer D(ead)-Link'en VELDIG godt, på spilling og DL's. Mens den råeste til Linksys ikke er så god. Noen innspill, ellers går jeg for D-link 4300. Da har jeg hat DGL-4300 i fem dager og ikke hatt noe problem. Fett som fy, og ingen problemer over hode, lastet ned 10gb og opp 6gb Satt opp for spill og slipper å stoppe DL's hver gang jeg skal spille tar ca 30 sec inne i spillet før pingen er nede på 20-25 i BF 2 selv om den lastet ned 500+kps! Stemplet ANBEFALT! Rushy Endret 5. mai 2006 av RusHHouR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå