Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan kobler du modem og ruter i lag


Anbefalte innlegg

har en topcom 871BT modem og en D-Link Wireless 108G Gaming Router som jeg skal koble sammen. problemet er bare at modemet har en innebygd ruter funksjon.

men jeg har klart å få modemet til å bli et rent modem. nå lurer jeg på hvordan jeg kobler disse sammen har aldrig gjort dette før, så jeg har ingen anelse.

plis hjelp meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modem LAN -> D-Link WAN.

 

Gå inn i konfigen til D-Link ruteren. (192.168.1.1? admin admin?)

Under WAN velger du PPPoE og taster inn [email protected] og passordet ditt.

 

Wola du er på nett.

 

 

NEI!

du kobler fra routere til dlink sin wan, men inne på wlink routern (som har brukernavn pr default: admin og ikke noe passord) så velger du Dynamic IP Address under wan....

 

 

magnus

 

 

edit:

(det jeg sier stemmer ihvertfall hvis det er routerfunksjon i modemet, for da er brukernavn og passord satt opp i modemet..)

Endret av general musa
Lenke til kommentar
(det jeg sier stemmer ihvertfall hvis det er routerfunksjon i modemet, for da er brukernavn og passord satt opp i modemet..)

 

Hvis du leser det opprinnelige opplegget, ser du at trådstarter har satt opp topcomen som rent modem. Da forsvinner PPPOe muligheten derifra, og Dlinken må ta seg av det :)

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke ikke fjerne PPPoe tilkoblingen i modemet. for det står på ruteren at all PPPoe på tilkoblinger på modem må fjernes og jeg vet ikke hvordan d gjøres. noen som vet?

5999732[/snapback]

 

-Hva heter internettleverandøren din ?

-Kommer du på nett hvis du kobler PC'en din rett i Topcom'en ?

Lenke til kommentar

Har du husket @online.no etter bruker navn?

Har vært der før hehe :p

 

Telenor har som andre har sagt bruker veiledninger for å sette modemet i bridge mode(fungere kun som modem)

Med D-Link er det absolutt det beste da UPNP og andre portåninger fungere mye bedre, D-link sier selv dette på sine supportsider.

 

BTW: Fornøyd med routeren? Vurdere kjøp av en slik selv

 

Rushy

Lenke til kommentar
har selv prøvd å sette mitt speedtoutch modem i bridgemodus og det virker ikke hos meg heller, selv om jeg skriver inn

[email protected] og dns adressene, men det funker ikke fordetom

har satt opp routere før men da var allerde modemet satt opp i bridgemodus av telenor, tror det må være noe feil med guiden til værtfall mitt speedtoutch modem

6015587[/snapback]

 

Du skal ikke ha ".com" i brukernavnet.

Har selv ett bridget Speedtouch 510i som fungerer utmerket.

Jeg har heller ikke skrevet inn DNS adresser i routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...