Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tecom GW1000ST - huh?


Anbefalte innlegg

øhr... hva er det?

 

Er da liksom den i familien som er betraktet som datageni og bill gate's arvtager etterom jeg kan installere windows og bygge en pc i søvne :roll:

 

Ble tilkalt i dag av min kjære tante som har flyttet og ville på nett igjen. Telenor hadde vert der og ATR-u'n var på plass og online, og alt gikk greit å sette opp. Bortsett fra telefonen. Det ver en boks der ved navn "tecom gw1000st" som jeg ikke forsto meg på, bortsett fra at jeg bestemte at det var en IP-telefon-...ting.

Den hadde WAN, LAN of TEL i alle fall.. kobla den mellom ATR-u'n og den trådløse switchen, og lysa blinka fint. men det kommer ikke noe summetone i noen telefon (prøvde trådløs og vandlig) og det skjer ikke noe når jeg prøver å ringe. "Tel" lampa, trur jeg den het, ga aldri fra seg så mye som et glimt mens jeg prøvde.

 

 

Slipper ikke boksen gjennom modemet(brannmur?)?

 

har hun ikke abonnement? (Nei, hu viste ikke noe om noe..)

 

Funker ikke alle telefoner mot disse innretningene?

 

noen som vet noe som helst som kan hjelpe? kan nada om ip-telefoni.

 

prøvde forøvrig Tel-utgangen på splitteren, men fikk ikke summetone der heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Pass på at denne har full tilgang inn og ut på nettet. (Sikkert nok og vidreformidle noen porter, men ikke sikker på hvilke disse er.) DMZ er en fin ting her.

 

2. Se om SIP lampen lyser. Lyser denne har boksen kontakt med telenor sin SIP proxy.

 

3. Kan ta opp til 3 virkedager fra boksen er montert til du får kontakt. (Men man skal ha summetone selv om man ikke har linje ut.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...