Gå til innhold

Erstatte vifte på MSI hovedkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte for noen mnd siden ny pc fra komplett med MSI K8N NEO4-F hovedkort.

Kortet har fungert bra, men i de seneste ukene har viften kommet opp på et forferdelig lydnivå. Tok derfor kontakt med komplett som tilbød seg å sende meg en zalman passiv kjøler. Denne ville imidlertid komme i konflikt med skjermkortet.

Har derfor nå blitt tilbudt Akasa AK-210.

Er denne viften noe tess (særlig mtp lydnivå), eller har komplett andre vifter jeg bør be om i stedet??

Dette ble visst et langt spørsmål for så lite da men.. hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har samme hovedkort og viften støyer mer nå enn da den var ny. Denne tror jeg ikke kommer i konflikt med skjermkort.

5986463[/snapback]

 

 

Eneste problemet er at komplett ikke fører denne, noe som er en nødvendighet ettersom dette dreier seg om reklamasjon ;)

 

Send komplett en mail og be den sende deg en erstatning for viften; de var ikke vanskelige på det! Støyen viften lager er jo også helt klart en mangel! :yes:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Kjøpte for noen mnd siden ny pc fra komplett med MSI K8N NEO4-F hovedkort.

Kortet har fungert bra, men i de seneste ukene har viften kommet opp på et forferdelig lydnivå. Tok derfor kontakt med komplett som tilbød seg å sende meg en zalman passiv kjøler. Denne ville imidlertid komme i konflikt med skjermkortet.

Har derfor nå blitt tilbudt Akasa AK-210.

Er denne viften noe tess (særlig mtp lydnivå), eller har komplett andre vifter jeg bør be om i stedet??

Dette ble visst et langt spørsmål for så lite da men.. hehe

5986386[/snapback]

Som det står på nettsiden:
Lydutslipp  23 dBA

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Kjøpte for noen mnd siden ny pc fra komplett med MSI K8N NEO4-F hovedkort.

Kortet har fungert bra, men i de seneste ukene har viften kommet opp på et forferdelig lydnivå. Tok derfor kontakt med komplett som tilbød seg å sende meg en zalman passiv kjøler. Denne ville imidlertid komme i konflikt med skjermkortet.

Har derfor nå blitt tilbudt Akasa AK-210.

Er denne viften noe tess (særlig mtp lydnivå), eller har komplett andre vifter jeg bør be om i stedet??

Dette ble visst et langt spørsmål for så lite da men.. hehe

5986386[/snapback]

Som det står på nettsiden:
Lydutslipp  23 dBA

 

Hilsen,

efikkan.

5986560[/snapback]

Joda; men tenkte litt på holdbarhet også da... Tviler sterkt på at originalviften er ment å skulle lage så mye lyd som den gjør nå, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
er vel nesten den kjiipeste vifta i data værdenen...... :yes:en slik en senker turtallet fra 8000 til 4000 rpm dette hjelper vanvitti mye.  noe du også kan gjøre er og sette ei annen vifte som blåser over. funker det også.

 

har det kortet selv og jeg bruker en skjermkort kjøler :yes:

5986713[/snapback]

 

Er denne skjermkortkjøleren noe jeg kunne ha satt på mitt kort? Blir ikke akkurat overbevist av vifter hvis viktigste oppgitte egenskap er blå LEDs akkurat (les: Akasa AK-210)...

 

Derfor skulle jeg gjerne hatt noe skikkelig å sette på i stedet for!

Lenke til kommentar
ser ut som om den er utgådd synd. denn hadde veldig fine og bøyelige heatpipes

 

prøv og sett ei anna vifte hvis du har liggende som blåser over. det burde funke det. hvilket skjermkort har du foresten? er det bredt over kjøleren?

5988029[/snapback]

 

Tror ikke jeg har noen vifter liggende nei... Skjermkortet er Gainward GeForce 6200. Husker ikke akkurat hvor mye skjermkortet overlapper kjøleren (mine foreldres pc; ikke her), men vil anta rundt en cm.

Foreslo for komplett at jeg kunne gjøre et forsøk med zalmannkjøleribba og bøye til, men det later til at de ikke var særlig interessert i dette, ettersom jeg selvsagt ikke ville ta ansvar for dette mtp. at dette er en reklamasjon.

Så du mener det beste i denne situasjonen er å få tak i en ny vite og sette den oppå den som er der allerede? slik at begge blir stående og kjøle og hastigheten dermed blir lavere....?

Lenke til kommentar
passiv zalman den bør passe da, bare monter den lengst mulig bort fra chipsett. blir det ile kan du lime den fast med termisk lim. det tror jeg følger med. jeg hadde en slik før den skjermkort kjøleren og den limte jeg. men så oppgraderte jeg til skjermkort som er tykkere i enden  og den måe fjernes

5989651[/snapback]

 

Støtter passiv kjøling - silence! :cool:

Om du ikke har lyst til å gjøre så mye mikkmakk ut av det, så kan du gjøre som leifeinar foreslår - kjøp noe som begrenser turtallet på viften (en motstand i serie :dontgetit:)?

Lenke til kommentar
passiv zalman den bør passe da, bare monter den lengst mulig bort fra chipsett. blir det ile kan du lime den fast med termisk lim. det tror jeg følger med. jeg hadde en slik før den skjermkort kjøleren og den limte jeg. men så oppgraderte jeg til skjermkort som er tykkere i enden  og den måe fjernes

5989651[/snapback]

 

Får forhøre meg med komplett en gang til da, og se om de er iteressert i å la meg prøve med zalmannkjøleren! gidder ikke bruke energi på nok ei dårlig vifte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...