Gå til innhold

Lærlingplass IKT- Driftsfag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er om man vil jobbe på en videregående skole. Å finne seg en god lærlingplass er viktig, hvis man faktisk vil lære noe.

5990632[/snapback]

Vel, ja... det krever jo som sagt noe av skolen også.

Der jeg går på skole nå har det vært lærlinger i flere år og der tar dem veldig godt vare på dem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skoler vil som regel ikke ha lærlinger, ift hva jeg har hørt/opplevd. De vil at elevene (sine) skal ut i arbeid. På ordentlige arbeidsplasser. Hvor det er ordentlige budsjetter.

 

Jeg fikk tilbud da jeg gikk vk1, men både klasseforstander og jeg ble enige om at det måtte bli en "siste løsning".

 

Men, du får da mye fri på en skole.. =) Og så mange søte jenter, a gitt! =)

Lenke til kommentar

Jeg har begynt som lærling nå....

For det første må du være aktiv i markede...

Være deg selv på intervjuer...

Jeg selv begynte letingen i februar... altså 4 mnd siden...

Og det ga resultater :D

 

Så er du litt på hugge kan det hende....

Har på følelsen av at nord og sør trøndelag driver å leter etter lærlinge for tia....

 

*lykke til*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Jeg begynte såpass tidlig som da vi var i arbeidsuke på VK1. Fikk bevilget en ekstra arbeidsuke av klasseforstander også, for å få en fot innenfor. Viste seg til slutt å ikke bli noen av de to stedene jeg jobbet, dog. Men jeg hadde i hvert fall mange muligheter da intervjurundene begynte. Tror jeg ble kallt inn til minst 8 intervju. Jeg hadde sendt mange søknader, men jeg er jo også jente. Lettere å få it-jobb da.

Lenke til kommentar
Jeg begynte såpass tidlig som da vi var i arbeidsuke på VK1. Fikk bevilget en ekstra arbeidsuke av klasseforstander også, for å få en fot innenfor. Viste seg til slutt å ikke bli noen av de to stedene jeg jobbet, dog. Men jeg hadde i hvert fall mange muligheter da intervjurundene begynte. Tror jeg ble kallt inn til minst 8 intervju. Jeg hadde sendt mange søknader, men jeg er jo også jente. Lettere å få it-jobb da.

6362295[/snapback]

 

Jeg roper etter LIKESTILLING! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...