Gå til innhold

Regler ved instance raids


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Møt opp i tide, med det du trenger av mats/reagents/shards. Minus-dkp om du mangler viktige ting (healthpots, manapots, fireprotection pots, shards, buffing-reagents), varierer fra klasse til klasse og om det er et tilbakevendende problem.

2. -2 dkp om du ikke er pålogget/ute av gruppe når invites begynner.

3. "More dots" til warlocker og "Mark the one getting killed" til huntere, via Vent.

4. Folk som ikke går inntil surgere får pepper på Vent.

 

Ellers har vi en fyr som tar kontroll og kommanderer folk rundt, funker veldig greit. En fyr har fått en saftig minus-dkp pga mangel på pots og bandasjer, for så å lyve om det, og et par folk får -2 for forsentkomming, men ellers er det ikke mye problemer.

Lenke til kommentar

Jeg er raidleader for Riders On The Storm på Burning Blade... Og jeg har ingen spesielle regler annet enn at folk må seff være online når inviten er... Under raidet så gjelder det bare å holde seg positiv hele tiden... Uansett hva som skjer... Gnålere skaper dårlig stemning... uansett om man wiper 4-5 ganger... Men nå er guildet helt knall folk da, så har bare opplevd å gi ut minus-dkp under raid en eneste gang... :p Og det var da en pulla en boss og wipet raidet, og så stakk... ^^ men han er ikke i guildet lenger... :p

Lenke til kommentar

i mitt guild så er det i utganspunktet en regel at alle må ha TS (Teamspeak) og CT-RAIDassist. Men langt ifra alle har det hehe. Selv var jeg ufattelig treg med å få lagt til CT-Raid, men det ble vel egentlig bare ledd av hehe.

 

Vi bruker ikke DKP enda da vi ikke har drept noen drager enda heller:)

 

Men vår danske GM som også leder dem fleste raid (som prest) sender jo ut ordre når han syntes det er nødvendig. Elelrs er det en del latter og småspøking på TS stort sett gjennom hele raidet. Untatt når vi må konse maks for ikke å wipe self.

 

Vi har ingen regler som medfører straff på noen måte. Folk blir bare oppfordret til å stille til raid når tiden er der. Jeg er i et svært svært koselig, vennlig og anti-diktatorisk guild og koser meg masse.

Lenke til kommentar
Jeg er raidleader for Riders On The Storm på Burning Blade... Og jeg har ingen spesielle regler annet enn at folk må seff være online når inviten er... Under raidet så gjelder det bare å holde seg positiv hele tiden... Uansett hva som skjer... Gnålere skaper dårlig stemning... uansett om man wiper 4-5 ganger... Men nå er guildet helt knall folk da, så har bare opplevd å gi ut minus-dkp under raid en eneste gang... :p Og det var da en pulla en boss og wipet raidet, og så stakk... ^^ men han er ikke i guildet lenger... :p

5983899[/snapback]

Høres jo hyggelig ut, men vi har valgt en litt annen variant i vårt guild...

 

Wipe på raggy.

Wipe på lavapack...

 

Kreves nok litt tilvenning for nye medlemmer, men hey, vi får ting gjort =)

Lenke til kommentar
Boogieman,25/04-2006 : 13:04]Jeg er raidleader for Riders On The Storm på Burning Blade... Og jeg har ingen spesielle regler annet enn at folk må seff være online når inviten er... Under raidet så gjelder det bare å holde seg positiv hele tiden... Uansett hva som skjer... Gnålere skaper dårlig stemning... uansett om man wiper 4-5 ganger... Men nå er guildet helt knall folk da, så har bare opplevd å gi ut minus-dkp under raid en eneste gang... :p Og det var da en pulla en boss og wipet raidet, og så stakk... ^^ men han er ikke i guildet lenger... :p

5983899[/snapback]

Høres jo hyggelig ut, men vi har valgt en litt annen variant i vårt guild...

 

Wipe på raggy.

Wipe på lavapack...

 

Kreves nok litt tilvenning for nye medlemmer, men hey, vi får ting gjort =)

5983975[/snapback]

Hahaha... det er ikke dere som har han derre raidleader from hell? :D

Vi får ting gjort vi og, men på litt bedre måte... ;)

Lenke til kommentar
Boogieman,25/04-2006 : 13:04]Jeg er raidleader for Riders On The Storm på Burning Blade... Og jeg har ingen spesielle regler annet enn at folk må seff være online når inviten er... Under raidet så gjelder det bare å holde seg positiv hele tiden... Uansett hva som skjer... Gnålere skaper dårlig stemning... uansett om man wiper 4-5 ganger... Men nå er guildet helt knall folk da, så har bare opplevd å gi ut minus-dkp under raid en eneste gang... :p Og det var da en pulla en boss og wipet raidet, og så stakk... ^^ men han er ikke i guildet lenger... :p

5983899[/snapback]

Høres jo hyggelig ut, men vi har valgt en litt annen variant i vårt guild...

 

Wipe på raggy.

Wipe på lavapack...

 

Kreves nok litt tilvenning for nye medlemmer, men hey, vi får ting gjort =)

5983975[/snapback]

Hahaha... det er ikke dere som har han derre raidleader from hell? :D

Vi får ting gjort vi og, men på litt bedre måte... ;)

5984059[/snapback]

Mannen er kanskje litt i overkant energisk, men vi har det morro lell. Fra helvete vet jeg nå ikke, men å vokse opp i ei finsk bygd langt langt ute i periferien kan tydeligvis gjøre litt av hvert med et menneske...

Lenke til kommentar

VI har egentlig ikke så mye regler, men følgende fungerer veldig bra;

 

1. Alle må ha CT_RA, og decursive (de som decurser seff) - Hvis du ikke har må du installere det.

2. Kom for sent to ganger når du har sagt du skal komme og du er ute (til det er plass igjen)

3. Ingen snakker i /raid (laget egen kanal, - det er det beste vi har gjort for å få slutt på kaoset når alle sier noe og lederen ikke blir "sett":p)

4. Banning (wtf, noob, stfu etc) er ikke lov i raid eller guild channel

5. Negative eller nedsettende kommentarer får deg kicket fra raidet etter advarsel

6. Har du glemt FR pots/bandasjer kan du få en advarsel

7. Gjentatte angrep før 3 sunders kan få deg kicket eller du får ikke komme neste gang

 

 

Ellers unngår vi å gi -dkp så godt vi kan, - vi har truet med det noen ganger, men det er i bunn og grunn bare negativt både for samhold og stemning. - Er det noen som er helt håpløse er det bedre å bare ikke ta de med mere ...

Lenke til kommentar
Boogieman,25/04-2006 : 13:43]http://www.boogieman.biz/ragnaros.mp3

 

Her er lyden fra når guildet mitt fikk ned Ragnaros for første gang... :) Høres ikke det koselig ut kanskje? :p

5984106[/snapback]

Hoppsann, er relativt ny i guildet og har vel aldri opplevd noe drittslenging under raids. koslig gjeng ;)

 

btw, hadde aldri blitt i en guild der folk hadde klikka helt om vi hadde whipa.

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Boogieman,25/04-2006 : 13:04]Jeg er raidleader for Riders On The Storm på Burning Blade... Og jeg har ingen spesielle regler annet enn at folk må seff være online når inviten er... Under raidet så gjelder det bare å holde seg positiv hele tiden... Uansett hva som skjer... Gnålere skaper dårlig stemning... uansett om man wiper 4-5 ganger... Men nå er guildet helt knall folk da, så har bare opplevd å gi ut minus-dkp under raid en eneste gang... :p Og det var da en pulla en boss og wipet raidet, og så stakk... ^^ men han er ikke i guildet lenger... :p

5983899[/snapback]

Høres jo hyggelig ut, men vi har valgt en litt annen variant i vårt guild...

 

Wipe på raggy.

Wipe på lavapack...

 

Kreves nok litt tilvenning for nye medlemmer, men hey, vi får ting gjort =)

5983975[/snapback]

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Oo

Jeg blir forbauset over Militær disiplinen som mange guilds her kjører.

 

F.eks -dkp ved mangel på bandasjer / health pots er et fremmedutrykk.

 

Alle kravene vi stiller / blir stilt er;

CTRA

Følg med.

Spill din klasse.

Ha det morro.

5986445[/snapback]

Var vel slik vi hadde det i min forige guild :roll:

Den ble oppløst fordi folk ikke hadde disiplin osv.

Altså vi klarte foreksempel ikke å ta diverse bosser pga vi whipa osv.

Endret av mini me
Lenke til kommentar

Er litt enig med posteren over. Mitt guild kom seg til Nefarian uten en eneste regel, eneste -dkp straffen gikk til en offiser fordi han kom forsent(de ville bare vise at det gikk an å få en straff). Nå har vi stranda på Neffy, og folk leaver guildet over en lav sko fordi hardcore spillerene gjør en stor innsats mens resten bare "følger med".

Lenke til kommentar

Hadde masse rare merkelige regler før

Fire prots / Mana pots etc i mc (Selv om hele mc var på farm :roll: )

CT Raidassist og decursive

Være i torium point 10 min før raidet skal starte

Ikke lov å snakke i raidchatt mens vi looter

Ikke lov å ta tier2 deler før en kunne ertstatte denne med en tier1 del

Kommer du lavest på dps meteret / healing meteret av din class blir du bannet neste 3 raids

Leaver du før raidet er ferdig blir du bannet neste tre raids + ikke no dkp

Hvis guildmasteren var sinna, kunne man heller ikke snakke i guildchat

 

Heldigvis fikk denne gmasteren vår real life problemere og måtte quitte wow, så nå er alt bare kos :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...