Gå til innhold

hva slags pda/mobiltelefon bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

*sukk* Jeg prøver å fortelle deg hvordan det er.

 

Hvorfor i all verden skal Qtek/I-mate gjøre endringer på en offisiell service pack?

Kanskje fordi de har lyst? I den siste ROMen la Qtek til et nytt og stygt Qtek-"theme". Helt unødvendig spørr du meg, men det ble uansett gjort. "Hvorfor" er et irrelevant spørsmål.

 

 

Tror ikke du skal gi Qtek altfor stor kreditt for testingen sin, da jeg husker at de ikke hadde satt inn dato formatet riktig engang. Det viste f.eks. 01.01.2006å, altså 5 siffer til årstall istedenfor 4. Ganske banal feil som burde oppdages dersom man tester så bra som du tydeligvis mener at Qtek gjør.

Den feilen er rettet i den nye ROMen.

 

 

Skjønner jo at det kan være vanskelig å være objektiv når du har en Qtek 9100 selv....

Vel, du er da ikke plagsomt objektiv selv heller.

 

Jeg forklarte deg at det blir forskjell på testresultatene du fant fordi I-mate'n kjørte med ny ROM, mens Qtek'en kjørte med gammel ROM (noe som er hele poenget med den sammenligningen, ellers sammenlignet man jo to nesten like enheter. Resultatene er jo tross alt postet i tråden ang I-mate's nye ROM).

 

Dessuten; hvis det er så ekstremt stor forskjell mellom Qtek ROM'en og I-mate ROM'en, er det jo bare å låse opp maskinen for så å legge inn den ROM'en du vil.

 

 

Å kjøre en test på Qtek'en vil jo kreve en hard reset først for å gi pålitelige resultater, noe jeg ikke er interessert i (min går som ei kule for tiden, meget fornøyd). Men jeg kan sikkert kjøre en vanlig test nå, med diverse programvare installert. Jeg har ikke OmapClock installert, så overklokking er ikke et problem. Link til programvaren?

Endret av moskus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du tydeligvis vet _akkurat_ hvordan det er, så regner jeg med at du jobber for Qtek, deres importører i Norge eller HTC?

 

At de legger til et nytt theme er jo en helt annet sak enn om de endrer rutinene i diverse funksjoner i OS'et. Vil ikke gi bedre ytelse eller fikse noe som helst. Uansett så kan det virke som at I-mate er raskere med å spy ut nye ROM'er. Som du nevner, så kan man jo flashe I-mate med Qtek og vice versa.

 

Jeg har "angrepet" Qteken litt i denne tråden, fordi jeg kjenner flere som har Qtek og noen med I-mate. De 3 av 4 med Qtek er misfornøyd og har returnert den eller solgt den. De med I-mate er fornøyd foreløpig. Generelt virker det også å være en større misnøye blant Qtek eierene enn I-mate eierene. Kan dog være at Qtek folket er mer aktive på diverse fora.

 

Får min I-mate i morgen, så jeg får leve med evt. problemer som måtte oppstå. Liker I-mate sitt utseende ørlite bedre enn Qtek. Fikk også en knallgod deal på en.

 

Spb benchmark koster penger tror jeg, usikker på om det finnes en demo. Så du må evt. ta deg en tur innom Usenet e.l. og se om det svirrer en kopi der.

Lenke til kommentar
I og med at du tydeligvis vet _akkurat_ hvordan det er, så regner jeg med at du jobber for Qtek, deres importører i Norge eller HTC?

Nei, men jeg har undersøkt. ;) Lest på diverse fora. Så vidt jeg har forstått er det ikke merkbare forskjeller mellom Qtek og I-mate med den samme programvaren installert.

 

 

At de legger til et nytt theme er jo en helt annet sak enn om de endrer rutinene i diverse funksjoner i OS'et. Vil ikke gi bedre ytelse eller fikse noe som helst. Uansett så kan det virke som at I-mate er raskere med å spy ut nye ROM'er. Som du nevner, så kan man jo flashe I-mate med Qtek og vice versa.

Jeg sier jo at de ikke endrer i rutinene til selve OS'et. Derfor vil Qtek og I-mate være like raske, hvis det ikke er avhengig av programmer (som antivirus) som blir lagt til av Qtek eller I-mate.

 

 

Jeg har "angrepet" Qteken litt i denne tråden, fordi jeg kjenner flere som har Qtek og noen med I-mate. De 3 av 4 med Qtek er misfornøyd og har returnert den eller solgt den. De med I-mate er fornøyd foreløpig. Generelt virker det også å være en større misnøye blant Qtek eierene enn I-mate eierene. Kan dog være at Qtek folket er mer aktive på diverse fora.

 

Får min I-mate i morgen, så jeg får leve med evt. problemer som måtte oppstå. Liker I-mate sitt utseende ørlite bedre enn Qtek. Fikk også en knallgod deal på en.

Det er jo typisk at man holder med det man hører godt om eller har gode erfaringer med. Og jeg skal være villig til å innrømme at Qtek kunne vært kjappere ute med ROM'ene sine.

 

Jeg husker da jeg leste gjennom den tråden hvor du fant de benchmark's, og tenkte "Bra, ny ROM gjør tydeligvis enheten raskere". Og personlig synes jeg at den faktisk ble raskere også etter at den nye ROMen kom. :)

 

 

Spb benchmark koster penger tror jeg, usikker på om det finnes en demo. Så du må evt. ta deg en tur innom Usenet e.l. og se om det svirrer en kopi der.

6034204[/snapback]

Det blir nok neppe aktuelt. Liker personlig ikke slike metoder...

 

 

 

PS! Hvis logikken min svikter i dette innlegget, kan det ha sammenheng med at jeg er litt groggy etter å ha trukket en visdomstann for en time siden... Merker selv at jeg ikke er "helt tilstede". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...