Gå til innhold

Noen mixe/skape programer som man kan skape musikk


GANTEN

Anbefalte innlegg

Hvis man selv fører inn melodier og rytmer, så lager man på mange måter musikken selv. Softhsynthene er litt like vstier der.

6010655[/snapback]

 

 

hehe nei egentlig ikke. ejay der du finner loops er ikke å lage musikk. det er ferdig lagde loops. hvis du lager melodien selv da kan du si at du lager musikk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du motsier deg selv nå, da. Du sier "egentlig ikke" mens du samtidig sier at "hvis man lager melodien selv kan man si at man lager musikk". Med softsynther lager man melodiene selv og skreddersyr lyden mer eller mindre.

6010703[/snapback]

 

ja, du kan ikke si du har lagd sangen hvis det kun er ferdig lagde loops

Lenke til kommentar

"Melding t alle dei som holle på å spy i bøtta a låtan laga me eJay programma: 1) all lyd e musikk uansett om d e strevd me å lagd elle lagt enkelt å grett 2) eg he begynt å setta meg inn i et mer proffesjonelt ptogram, FL Sudio 5!"

 

Her må jeg motsi deg. all lyd er slett ikke musikk. noe lyd anses også som støy. Et annet punkt er E-Jay. Jeg har prøvd E-jay og m¨å si jeg er veeldig skuffet. Her har man veldig få muligheter til å sette sitt eget preg på låtene. Greit for amatør-musikere, men det vil aldrig gi en karriære innen musikk. FL gir litt fler muligheter til å sette peronlig preg, men er desto vanskeligere å bruke. Men dersom du lykkes med å bruke det tilfredstillende kan du nå lenger. Husk: E-Jay suger!

 

 

dette fant jeg på uhørt av en som lager musikk i Ejay. så er det en som svarer han.

Lenke til kommentar

kan lage trance der ja men ville ikke anbefale akkurat fl studio egentlig. Reason 3 syns jeg er greia. mange som ikke klarer å bruke det eller sliter litt med det derfor skal jeg lage en tutorial og vise hvor enkelt det er å lage musikk med reason 3. sender tutorialen til de som vil ha. skal ta for meg det meste og forklare hva jeg gjør osv osv. mail ligger på profilen. ta kontakt på msn

Lenke til kommentar
Er det mulig å mekke skikkelig "heftig" trance i FL? Da mener jeg trance som virkelig trøkker. :D

5982025[/snapback]

Ja det er det. Man har alle forutsetninger for å klare det i FL som i Cubase. Det eneste man trenger for å få bort den gudsforlatte FL-lyden er å kjøpe/downloade seg de riktige VST-pakkene.

6026580[/snapback]

Har du link?

Lenke til kommentar
kan lage trance der ja men ville ikke anbefale akkurat fl studio egentlig. Reason 3 syns jeg er greia. mange som ikke klarer å bruke det eller sliter litt med det derfor skal jeg lage en tutorial og vise hvor enkelt det er å lage musikk med reason 3. sender tutorialen til de som vil ha. skal ta for meg det meste og forklare hva jeg gjør osv osv. mail ligger på profilen. ta kontakt på msn

6027007[/snapback]

 

Ja Reason er tingen :)

 

Reason ser MEGET komplisert ut, men det er faktisk enklere å bruke enn FL Studio som egentlig har ganske tåpelig oppsett... ( brukte FL i 3-4 år )

 

Installerte Reason flere ganger uten å få til å bruke det, men etter at jeg leste litt i manualen ( 5-10 min ) fikk jeg laget min første låt i Reason :dribble: Har brukt Reason i ca 3 år nå

 

Noen meninger om den siste låta mi ? jobber enda med den, trenger litt konstruktiv kritikk :)

INTERcEPTOR - Frantic ( laget I Reason 3 )

Endret av INTERcEPTOR
Lenke til kommentar
kan lage trance der ja men ville ikke anbefale akkurat fl studio egentlig. Reason 3 syns jeg er greia. mange som ikke klarer å bruke det eller sliter litt med det derfor skal jeg lage en tutorial og vise hvor enkelt det er å lage musikk med reason 3. sender tutorialen til de som vil ha. skal ta for meg det meste og forklare hva jeg gjør osv osv. mail ligger på profilen. ta kontakt på msn

6027007[/snapback]

 

Ja Reason er tingen :)

 

Reason ser MEGET komplisert ut, men det er faktisk enklere å bruke enn FL Studio som egentlig har ganske tåpelig oppsett... ( brukte FL i 3-4 år )

 

Installerte Reason flere ganger uten å få til å bruke det, men etter at jeg leste litt i manualen ( 5-10 min ) fikk jeg laget min første låt i Reason :dribble: Har brukt Reason i ca 3 år nå

 

Noen meninger om den siste låta mi ? jobber enda med den, trenger litt konstruktiv kritikk :)

INTERcEPTOR - Frantic ( laget I Reason 3 )

6051074[/snapback]

 

jupp reason som er best hehe.

 

hmm sangen din var ikke helt det jeg hører på akkurat da men hehe. bra lyd inn i lydbildet. men syns ikke sangen "sitter" sånn ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...