Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys SRX WRT54GX router som aksesspunkt

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å sette opp denne routeren som et rent aksesspunkt. Jeg har satt opp denne routeren bak en brannmur med DHCP. Brannmur har adresse 192.168.1.100 og fungerer som gateway for hele nettet, både kablet og trådløst. Jeg har slått av DHCP på routeren. Jeg får det trådløse nettet til å fungere og kommer ut på internett men det går ikke så fort og det er ikke mulig å pinge de andre maskinene som er knyttet til med kabel. Kabel går fra gul kontakt til switch / brannmur. Noen som har noen tips på beste måten å bruke routeren som rent aksesspunkt. Trenger jeg noen firmware-update.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koble en kabel fra en av lan portene på SRX til den ruteren du har idag (192.168.1.100).

Inne på SRX'en setter du at default gateway (eller dns) til 192.168.100.

Du trenger ikke bruke WAN porten på srx'en. Du kan gjøre det, men da får du ikke tilgang til andre maskiner i nettverket...

Endret av Nismo
Lenke til kommentar
Koble en kabel fra en av lan portene på SRX til den ruteren du har idag (192.168.1.100). 

Inne på SRX'en setter du at default gateway (eller dns) til 192.168.100.

Du trenger ikke bruke WAN porten på srx'en. Du kan gjøre det, men da får du ikke tilgang til andre maskiner i nettverket...

5980369[/snapback]

Problemet er at du da må sette dette i konfigurasjonen for WAN-porten. Denne krever også at det føres opp IP-adresse for internett. Denne har jo firewallen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Deaktiver DHCP i linksys, og plugg kabelen inn i en LAN port. Fungerer fett her! Evt. vist du er avansert er det bare å endre IP adressen til linksys også, så kan man administrere denne fortsatt.

6090037[/snapback]

Ja, det er det jeg har gjort. Jeg har endret Linksys sin egen adresse til 192.168.3.1 og kjører med dchp. Utfordringen var å komme på å sette internetadressen til 192.168.1.10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...