Gå til innhold

Hvor mye forventer du til å få til konfirmasjonen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man ikke gjøre om tråden til "Hvor mye krever du å få"

 

Det hadde vært kult å sett hvor mange som hadde blitt skuffa i en post etter mai ....

 

Men uansett, fikk 23k og en bugg av en slektning faktisk. Sån Chewing Gum da åsså.

 

Var vel i 2002 ? faan lenge siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Haha. 30K er jo ingenting i egenkapital i forhold til et lån på 1,5mill.

5983397[/snapback]

 

Både mor og mormor er bankdirektører, og sistnevnte mente det var en lur ting å gjøre. Jeg har mer enn 30k i egenkapital, men det var snakk om konfirmasjonspenger.

 

Jeg konfirmerte meg selvsagt fordi jeg er kristen ikke for å få penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Maken til bortskjemte unger!! 50.000kr til konfirmasjon!!

 

Konfirmasjon handler om å bli voksen eller å tro!

ikke penger!! selv har jeg konfirmasjon om en veke og kan bare drømme om så mye som dere andre har fått... jeg tror jeg får 10.000 eller noe..

6018057[/snapback]

 

Ja, det er vår feil. At vi har gavmild slekt gjør oss bortskjemte. :roll:

Lenke til kommentar
Maken til bortskjemte unger!! 50.000kr til konfirmasjon!!

 

Konfirmasjon handler om å bli voksen eller å tro!

ikke penger!! selv har jeg konfirmasjon om en veke og kan bare drømme om så mye som dere andre har fått... jeg tror jeg får 10.000 eller noe..

6018057[/snapback]

 

Ja, det er vår feil. At vi har gavmild slekt gjør oss bortskjemte. :roll:

6018505[/snapback]

Kanskje ikke i seg selv, men om ikke det å skjemmes bort fra gavmilde venner/slektninger er definisjonen på bortskjemt, hva er det da? (ingen har vel heller sagt det er den bortskjemtes skyld at han/hun er nettopp det).

Lenke til kommentar
Maken til bortskjemte unger!! 50.000kr til konfirmasjon!!

 

Konfirmasjon handler om å bli voksen eller å tro!

ikke penger!! selv har jeg konfirmasjon om en veke og kan bare drømme om så mye som dere andre har fått... jeg tror jeg får 10.000 eller noe..

6018057[/snapback]

 

En jeg kjenner fikk 25 millioner til konfen, da snakker du bortskjemt!

Lenke til kommentar

Og med ett var denne tråden forvandlet til hvor mye en fikk til sin konfirmasjon, og ikke hvor mye en forventer å få. Altså at man ikke har fått, men venter på å få. Synes det er mere interessant å høre hva ungdommen nå til dags forventer å få, enn å høre hva tidligere konfirmanter fikk.

 

For å ikke gjøre innlegget mitt totalt bortkastet; Selv tror jeg at jeg forventet meg en sum rundt 15 000kr. og kanskje helt opp til 20 000kr. Ble veldig positivt overrasket på konfirmasjonsdagen :) Men "easy money - easy go".

Har vel fortsatt en god del penger igjen, men en del gikk med til å oppfylle drømmer som egen båt, og hjemmekino annlegg.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Har folk slutta å blåse bort alle konfpenga sine på moped?  :p

 

I mine yngre dager (konf i '97) så skulle absolutt alle ha moped for konfpenga sine.

Selv blåste jeg de bort på pc...

 

Jaja, lykke til med konfirmasjonen deres.

6019936[/snapback]

 

Jeg skal hvertfall ha moped!

Lenke til kommentar

Konfirmerte meg ifjor. Fikk 49.300,- Var veldig fornøyd med det. Selvom store deler er faktisk vekke allerede. Fikk digital kamera, høyttalere, forsterker og DVD-spiller. Høyttalerne er Jamo E680 btw. Veldig fornøyd.

 

Kjøpte:

 

PC

Mobil

Skjerm

Ski

og noe småplukk

 

Og vips føk 30k vekk på et blunk.

 

 

"Maken til bortskjemte unger!! 50.000kr til konfirmasjon!!

 

Konfirmasjon handler om å bli voksen eller å tro!

ikke penger!! selv har jeg konfirmasjon om en veke og kan bare drømme om så mye som dere andre har fått... jeg tror jeg får 10.000 eller noe.."

 

Jaha ja. Heldigvis at det er lov å ha forskjellige meninger. Det at konfirmasjonen handler om å bli voksen og tro er bare piss. Jeg må ærlig si at jeg begynner og le når folk sier det der. Og, jeg føler meg ikke noe særlig mer voksen etter jeg konfirmerte meg ifjor. Bare glad for å være ferdig egentlig, og penger på konto.

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar

Jeg fikk 22,500 kroner, blåste vel av ca 5-6000 av det på fjas og tant. De resterende pengene brukte jeg på å ta solobevis til seilfly. Jeg forventet meg egentlig ikke å få noe, syns det er usmaklig at man i det heletatt forventer å få så-og-så mye penger, bare vær glad at noen gidder å gi dere noe som helst. Hadde jeg hatt sånne barn, hadde de fått en potet hver og fint lite annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...