Gå til innhold

Hvilket program er best? cubase?reason?Fl studio?

DilliMusic

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

vil bare vite hvilket prg folket liker når de lager musikk. selv liker jeg Reason med bitte litt Fl studio. liker ikke cubase egentlig. hva syns dere er best?

Endret av Dotten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså jeg syns Fl Studio har for få muligheter, cubase er så uorganiserende syns jeg. liker Reason best men hører av mange at cubase er bedre og det er jo dyrere og

Skrevet

Har begynt å bruke Reason til å leke meg litt med synth, og synes det fungerer kjempegreit. Men må nok skaffe meg Cubase snart, trenger en ordentlig sequencer dersom jeg skal kunne lage sanger. Tror jeg går for Cubase, da mange jeg kjenner kan dette godt. Har hørt mye godt om Sonar også, men dette er vel en del mer avansert.

Skrevet
Har begynt å bruke Reason til å leke meg litt med synth, og synes det fungerer kjempegreit. Men må nok skaffe meg Cubase snart, trenger en ordentlig sequencer dersom jeg skal kunne lage sanger. Tror jeg går for Cubase, da mange jeg kjenner kan dette godt. Har hørt mye godt om Sonar også, men dette er vel en del mer avansert.

5985527[/snapback]

sonar er bra men er et editing prg

Skrevet

Peak Pro XT på Mac er klart beste musikkprodusjons software. Etter man har prøvd det kan man bare parkere alle de andre på loftet...

men selv har jeg også Reason 3.5 og flere Steinberg software.

men som sagt det er bare en konge i byen ;) tihi

Skrevet

Hva som er best kommer helt an på hva man skal jobbe med. Midi, audio, video osv... Selv foretrekker jeg Cubase pga. at jeg jobber mye med audio og liker måten den fungerer på.

Skrevet (endret)
Hva som er best kommer helt an på hva man skal jobbe med. Midi, audio, video osv... Selv foretrekker jeg Cubase pga. at jeg jobber mye med audio og liker måten den fungerer på.

6002284[/snapback]

Godt poeng. Det virker som mange her driver med sequencere og softsynther og da blir selvsagt fokus et annet enn for oss som vil plukke gitarstrenger og tangenter (og til og med vokal og akustiske instrumenter) selv.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Skrevet

Vokal? Er ikke det sånn gammeldagse greier, a? :p

Cubase gjør jo alle disse greiene, både audio, VST, og til og med om man jobber med lyd til video. Det samme gjør Sonar, Nuendo, Pro Tools og en håndfull programmer til (selv om jeg er usikker på det med video-delen). Sonar har DXi, og Pro Tool har RTAS, om jeg ikke tar feil, men VST er nok den mest utbredte standarden. Omtrent alt som produseres kommer i alle disse formatene uansett, så det er ikke noe problem med valg av plattform.

Skrevet

men syns Reason 3 er så mye mer dirkekte og er vel kansje fordi jeg har satt meg godt inn i det. det beste prg er vel kansje det man trives med?

har endelig fått til å lage bra lyder og slikt. funnet meg noen fine Refills og se hehe

Skrevet

Helt sant, jeg bruker modplug tracker noe mange velger å kalle en umoderne måte å lage musikk på.

Men blant de mest profesjonelle programmene som finnes ut på markedet så regner jeg med at protools og ableton live henger veldig høyt. Selvfølgelig cubase og sonar som har holdt på lenge er veldig bra men om jeg hadde hatt råd så hadde jeg nok byttet til ableton.

Skrevet

altså for å få visse lyder må vst plugins til. 3X osc har en stil lyd. syns også playlisten er litt vemlig. altså den plasserer seg ikke akkurat der jeg vil ha den får å si det sånn.

jeg vet ikke jeg men syns faktisk det er for få muligheter. og cpu'n trekker fort opp når du har en del forskjellige ting oppe. instrumenter osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...