Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Skrevet
hva er den letteste måten og komme til cpu viften?? min xps er blitt ganske varm i det siste og regner nesten med at den er full av støv.

Noen tips???

Den har ingen vifte på CPU'en, men en kjøleribbe som er dratt ut til venstre sidevifte.

Tar du viftene noen runder med støvsugern, bør det egentlig holde. Hvis du har greid å få støv inn på selve kjøleribba, så må du kanskje skru opp dekselet og tastaturet.

Det er en komplisert jobb.

 

var det jeg fryktet... omg dell, hvorfor kan dere ikke gjøre som alle andre og ha en Luke til cpu....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...hvorfor kan dere ikke gjøre som alle andre og ha en Luke til cpu....

 

Har de?

Har ikke vært borti en eneneste laptop med egen luke til CPU. Det var kanskje vanligere før?

Skrevet
...hvorfor kan dere ikke gjøre som alle andre og ha en Luke til cpu....

 

Har de?

Har ikke vært borti en eneneste laptop med egen luke til CPU. Det var kanskje vanligere før?

 

Jeg jobber med laptoper hver dag og veldig mange har egen luke til cpu/vifte

Skrevet
Har de?

Har ikke vært borti en eneneste laptop med egen luke til CPU. Det var kanskje vanligere før?

 

Min pc har det.

Dell XPS m1330 har også det. Sikkert mange fler også.

  • 1 måned senere...
Skrevet

Fler enn meg som ikke får opp SP1 til Vista home i windows update?

Har prøvd å oppdatere det meste av drivere,men dukker fremdeles ikke opp automatisk...

Skrevet

det er noen driverproblemer med vista enda, dvs at dersom du sitter med de driverne som skaper problemer så vil ikke sp1 lastes ned.

 

det blir vel fiksa regner jeg med.

  • 3 uker senere...
Skrevet

God historien:

 

Min 1710 med nVidia 7900 GTX 512 fikk plutselig horisontale stripe med artifakter på skjermen. En del minnebrikker på skjermkortet hadde tatt kvelden.

 

Ringte Dell XPS support og fikk pratet med noen i nederland. Etter at vi fikk bekreftet at skjermkortet var gåent ymtet han innpå at jeg var utenfor min garantiperiode.

 

Jeg sa meg enig i det, men sa at jeg bor i Norge og der har vi 5 års reklamasjonsrett på produkter som er ment å være så lenge. Han ble litt usikker og sa han måtte prate med en kollega. Noen minutter etterpå kom han tilbake og sa at jeg hadde helt rett og bytte er gratis. Det jeg ikke fikk var på stedet bytte. Jeg måtte sende maskinen avgårde. (Takk gud for min Dell XPS M1330 så jeg kunne jobbe videre).

 

Og det er her det virkelig kule kommer inn. Jeg kjøpte min 1710 med engang modelle kom ut. Men jeg så det som lite sansynlig at de fortsatt hadde 7900 skjermkort igjen. Var det mulig at jeg fikk en gratis liten oppgradering?

 

Det gjorde jeg!! Splitter nytt Geforce 7950 GTX 512 MB sitter nå i min maskin! Ikke kjempestor oppgradering!! Men definitivt et pluss i boka til Dell og kundeservice!! Fikk den også tilbake 3 dager før jeg forventet den.

 

AKIRA

Skrevet
God historien:

 

Min 1710 med nVidia 7900 GTX 512 fikk plutselig horisontale stripe med artifakter på skjermen. En del minnebrikker på skjermkortet hadde tatt kvelden.

 

Ringte Dell XPS support og fikk pratet med noen i nederland. Etter at vi fikk bekreftet at skjermkortet var gåent ymtet han innpå at jeg var utenfor min garantiperiode.

 

Jeg sa meg enig i det, men sa at jeg bor i Norge og der har vi 5 års reklamasjonsrett på produkter som er ment å være så lenge. Han ble litt usikker og sa han måtte prate med en kollega. Noen minutter etterpå kom han tilbake og sa at jeg hadde helt rett og bytte er gratis. Det jeg ikke fikk var på stedet bytte. Jeg måtte sende maskinen avgårde. (Takk gud for min Dell XPS M1330 så jeg kunne jobbe videre).

 

Og det er her det virkelig kule kommer inn. Jeg kjøpte min 1710 med engang modelle kom ut. Men jeg så det som lite sansynlig at de fortsatt hadde 7900 skjermkort igjen. Var det mulig at jeg fikk en gratis liten oppgradering?

 

Det gjorde jeg!! Splitter nytt Geforce 7950 GTX 512 MB sitter nå i min maskin! Ikke kjempestor oppgradering!! Men definitivt et pluss i boka til Dell og kundeservice!! Fikk den også tilbake 3 dager før jeg forventet den.

 

AKIRA

 

Hvilken avdeling hos Dell var det du ringte? Eg har akkurat samme problemet, berre at eg har 7900 gs. Eg får altså hjelp sjølv om garantien er gått ut??

Skrevet

Du får hjelp fordi den norske Forbrukerkjøpsloven gir deg 5 års reklamasjonsrett på feil og mangler ved varen. Dette er noe alle som selger varer til norske forbrukere må forholde seg til - også Dell.

Skrevet
God historien:

Det gjorde jeg!! Splitter nytt Geforce 7950 GTX 512 MB sitter nå i min maskin! Ikke kjempestor oppgradering!! Men definitivt et pluss i boka til Dell og kundeservice!! Fikk den også tilbake 3 dager før jeg forventet den.

 

AKIRA

 

Hvilken avdeling hos Dell var det du ringte? Eg har akkurat samme problemet, berre at eg har 7900 gs. Eg får altså hjelp sjølv om garantien er gått ut??

 

Bare å ringe Dell Kundeservice og oppgi service taggen på maskinen din så blir du satt over til Dell XPS service. Som XPS eier skal du ha litt bedre service enn vanlig Dell maskiner.

 

AKIRA

Skrevet
God historien:

Det gjorde jeg!! Splitter nytt Geforce 7950 GTX 512 MB sitter nå i min maskin! Ikke kjempestor oppgradering!! Men definitivt et pluss i boka til Dell og kundeservice!! Fikk den også tilbake 3 dager før jeg forventet den.

 

AKIRA

 

Hvilken avdeling hos Dell var det du ringte? Eg har akkurat samme problemet, berre at eg har 7900 gs. Eg får altså hjelp sjølv om garantien er gått ut??

 

Bare å ringe Dell Kundeservice og oppgi service taggen på maskinen din så blir du satt over til Dell XPS service. Som XPS eier skal du ha litt bedre service enn vanlig Dell maskiner.

 

AKIRA

 

Teknisk kundestøtte, sant?

Skrevet

Både kundeservice og teknisk support kan sette deg over. En god del XPS maskiner som er kjøpt som firmakjøp dog, og da er det noe andre regler som gjelder. Men skader aldri å ringe..

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra du sendte maskinen til du mottok den?

 

3dkortet mitt er ogsaa herpet. Klarer ikke aa vise 3d i lengre tid. Blir overopphetet tror jeg, og saa blir hele skjermen helt blurry.

Skrevet
Hvor lang tid tok det fra du sendte maskinen til du mottok den?

 

3dkortet mitt er ogsaa herpet. Klarer ikke aa vise 3d i lengre tid. Blir overopphetet tror jeg, og saa blir hele skjermen helt blurry.

 

Den ble hentet med bud på onsdag og lå og ventet på meg på jobben mandag morgen.

 

I ditt tilelle høres det mmer ut som overoppheting. Du må få renset maskinen. Er noe i stykker bør det sees umidelbart. Varme utvikler seg over tid (ved bruk).

 

AKIRA

Skrevet

Hadde problemet tidligere ogsaa. Da kom de hjem paa doeren og skiftet ram og grafikk-kort. 2 uker senere var problemet tilbake igjen. Det som er irriterende er at det kan gaa alt fra 10 til 120 minutter med spilling/compiz aktivert foer det skjer noe. Tok ikke saa voldsomt lang tid for deg, saa skal hoere med dem imorgen.

 

Jepp det var ram'en forrige gang ogsaa. Videoram'en.

Skrevet

snakket med xps-support naa og fikk beskjed om at garantien min var utgaatt. Han kunne heller ikke finne noe om reklamasjonstiden paa 5 aar. Hvordan gaar jeg frem?

Skrevet

Hvis du vil vise ham reklamasjonstiden på 5 år kan du henvise til forbrukerkjøpsloven samt en ikke alt for gammel domsavsigelse (fra Oslo Tingrett om jeg ikke husker feil) som fastslår at bærbare PC-er kommer inn under lovens ordlyd som sier at reklamasjonstiden er 5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lengre enn to år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...