Gå til innhold

Alt innom Rocketry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tenker du på vanlig bensin,er min tanke at det vil brenne bra. lunta brenner hull i tanken(om den er av plast). Det jeg ville gjort er å legge en bombe nedi,noe som eksploderer i alle fall. da vil du få et smell pluss en fin sopp-flamme:)

Du kan også legge mange glassflasker med bensin(tettet) i en søppelpose og hive noe brennbart nedi,f.eks en hyler/brennende papir osv. Kast den av gårde og "run to pieses" :)

5987882[/snapback]

 

Er vel kanskje enda verre, altså, dette er brensel til rc-kjøretøy og har mye mer krutt i seg enn vanlig bensin(tror jeg).

 

 

Idèen er vel bare å lage til en lunte, sette flasken(har ca 1 liter) på en åpen våt mark, og tenne på.

Lenke til kommentar

I think you have to draw something more detailed :p

I am interested in what you are building, and am wondering how you were thinking of making it... ;)

 

Anyways, I am still working on the math with my rocket (takes forever) so in the meantime I found this cool video...

Anti-Tank

 

esa

Lenke til kommentar
I think you have to draw something more detailed  :p

I am interested in what you are building, and am wondering how you were thinking of making it...  ;)

 

Anyways, I am still working on the math with my rocket (takes forever) so in the meantime I found this cool video...

Anti-Tank

 

esa

5999885[/snapback]

 

Satan! Sjuke greier. Glad jeg ikke var inne i den tanksen!!

Lenke til kommentar

:p Here is the example design of a Liquid Rocket Engine (LRE)...

post-98327-1146506944_thumb.jpg

 

1. Injector assembly

2. O-ring

3. Liquid-fuel

4. Gaseous oxygen

5. Engine mount

6. Coolant (output)

7. Fuel spray nozzle

8. Combustion chamber

9. Outer shell

10. Coolant (input)

 

What I need to know more about is pressure. To get the propellants into the combustion chamber I need to use pressure, but I want to learn more about regulators, valves, trigger valves, etc. Is there anybody who knows or works with these kinds of things?

 

For this LRE I will use pressurized oxygen gas, and pressurized nitrogen gas (for pumping the gasoline). I need to know how big the holes have to be (injection) so that the oxygen can actually go through. Different types of nozzle sprays I could purchase and where (hopefully in soft copper as well). And overall flow rate of the propellants...

Also if the cooling jacket, using water (like from a hose), would be evenly distributed throughout the cooling jacket.

 

Does anybody have some knowledge of pressurized systems? Or where I could get ahold of them? :hmm:

 

P.S. I do not plan to build this anytime soon, probably in about 2 or 3 years, due to the fact that I want to understand everything of what is going to happen with this LRE... :thumbup:

 

esa

Lenke til kommentar

Maybe you can use pressurised air to push the fuel into the combustion chamber. And to regulate the air pressure you can use a pneumatic pressure regulating valve, or a Banjo flow regulator (strupet tilbakeslags ventil (whitch regulates the air flow)). But since this is something used in the industry, the weight migth be a problem.

 

Anyway, I found one banjo flow regulator at elfa.se

It costs 162 kr. And the weight is 15 g.

 

Here is the part number: 54-758-01

Lenke til kommentar

Here is the setup of LRE design that I am following...

post-98327-1146579540_thumb.jpg

 

1. High pressure gaseous nitrogen supply

2. Pressure regulator

3. Check valve

4. Fuel tank

5. Gaseous oxygen cylinders

6. Relief valve

7. Vent valve

8. Fill port

9. Drain valve

10. Remotely operated propellant control valve

11. Fuel filter

12. Purge valve

13. Rocket engine. P is pressure gauge.

 

This shows a better example of what the LRE might look like.

Mind you that this is a copy of THIS design which I plan to follow...

 

esa

Endret av esa
Lenke til kommentar
wow,kompliserte greier. tror ikke du får så mye hjelp ut av meg på det der,har rett og slett ikke peiling. blir spennende med eventuelle resultater,fint om du tar bilde eller filmer :)

6029038[/snapback]

 

Jepp. Ganske avansert, men hvis du ser litt på den nett siden, så er det ikke så vanskelig som mange skal ha det til (selv om jeg aldrig har laget en rakett motor). Jeg leste litt på det, og det er forståelig om man kan engelsk, kan bruke matamatiske formler, kan litt om kjemi og har litt mekanisk kunskap.

 

Det er litt verre når det kommer til å lage alt dette, man må tydeligvis ha verktøy som er dyrt, og få har.

 

Hadde det ikke vært for at det er så kort tid igjen av skole året skulle jeg ha prøvd å lage en motor for fast drivstoff. Det hadde vært artig å lage noe slik selv.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Yes, its simple to understand; you just have to read a couple of pages :thumbup:

 

Right now I am trying to put the equations on MathCad, so it is easier to see.

Other then that I am finding out the stuff that is needed for the LRE and where I can get it...

 

Here is a good LINK where some people have made their own LRE. They used LOX (liquid oxygen), but had problems trying to keep it cold (liquid temp. ca -200`C), it just kept evaporating because of too little insulation. Thus they did not acheive the thrust that they wanted, also due to it not fully combusting in the combustion chamber. You can read more at the site...

 

The difference between my future LRE and theirs, is that I will be using gasoline and oxygen gas, which is way easier to use (because keeping LOX at that cold temp. plus valves not be able to function properly). Mine will also be larger, producing more thrust. However LOX and LH2 (liquid hydrogen) is considered to be the best rocket fuel for LREs, but it is very difficult to keep them so cold (LH2 is liquid at over -250`C, now that is extremely cold and you need cryogenics). There are of course some more differences (also with metals, etc.), but is basicly the same as my LRE I plan to build in the future...

 

esa

Lenke til kommentar
Rocket_Project.doc

 

Here is a project I did on rockets awhile back...

I also explain some simple equations that anyone can figure out, enjoy!

 

esa

5987973[/snapback]

 

Could you please provide a pdf? Due to the formatting you have used (mainly using multiple forced paragraphs etc for placing images, instead of "attaching" the illustrations to paragraphs and let the editor handle the layout), it looks f.'ed up in OpenOffice.

 

EDIT: A postScript would actually do, and word can produce those without external programs. Just click "print to file" and attach the .ps file. I can convert it to pdf here myself and upload it back to the forum.

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar

I see... Well I don't know much about that stuff :blush::p

But doesn't it transfer into MW? Does it look that messed up for everybody who has opened it? Or do you need MW to see it properly, otherwise it goes to OpenOffice or something...

 

I do not know how to transfer it too a different format, but maybe you could explain a little better (because I know little about that stuff) :hmm:

 

Btw I know the setup is not all that great, but it was an old school project. I use PowerPoint now of course. ;)

 

esa

Lenke til kommentar

Ah, takk. Fint prosjekt :) Btw. Romfergas største minus er vel også at den er gjenbrukbar, så man må være litt mer forsiktig med den... Kan ikke la den bli ødelagt under landing etc, noe som kompliserer teknikken litt...

 

Ang. pdf og distribusjon på internett - dersom du skal distribuere en fil på internett, og vil at flest mulig skal lese den, så bør du bruke et kjent, åpent format. MS Word er alt annet enn åpent, og selv om det finnes lesere for det for de fleste plattformer, er de ikke perfekte (da de ikke har tilgang til spesifikasjonene til formatet). Så ettersom jeg sitter på Linux, har jeg veldig lite MS word tilgjengelig ;). Argumentet hadde forsåvidt blitt det samme om jeg satt på windows og ikke hadde word installert (det koster en del...), eller hadde hatt en annen versjon og litt uflaks.

 

Problemet er at ms word kan ikke lagre i pdf (Acrobat reader filformat), som er det vanligste formatet for slik distribusjon, og som ser likt ut overalt, uten en dyr plugin. (dvs. det finnes et par programmer som gir deg en "ny skriver" som du kan printe til, og så spretter det opp en boks som spør deg om hvor du vil lagre pdf'en hen). Lagre som -> rtf er også en mulighet, men dette formatet er svært begrenset.

 

En annen mulighet er å lagre som postscript (.ps). Dette er egentlig et "språk" for å snakke med printere, og er forgjengeren til pdf, og på mange måter svært likt. Postscript-lesende programmer er ikke vanlig på windows-maskiner, men er svært vanlig overalt ellers. Det er også svært vanlig å ha programmer for konvertering fra postscript til pdf på linux (etc.) maskiner (ps2pdf heter det, og kjøres fra kommandolinja). Dersom du tar "print" og så huker av for "print to file", så får du en dialog hvor du kan lagre en postscript-fil, uten noe mer hokuspokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...