Gå til innhold

Noen som spiller RP her?


Anbefalte innlegg

Saken er den, at jeg har lyst til å starte en char på en RP-realm, men så har jeg hørt at det er i grunn svært lite RP-ing på de fleste RP-serverne, og at det er nesten ingen forskjell fra vanlige servere. Så basicly, er det noen her som kan uttale seg om saken? Noen som har erfaring?

 

Jeg har heller svært lite lyst til å starte char på en av de ferske recommended RP-serverne, for der er det hvertfall ingen som RP-er, (har jeg hørt da..). Noen som vet av en bra realm å starte RP-ing på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller selv på Moonglade og har spilt på pvp server før.

Slik jeg har forstått det er Moonglade en av de bedre servere med RP.

Virker som de har en bra community, og et bra forum.

 

Men som XeLix skriver er det mye plx gief gold og kids i startområdene.

Fått inntrykk av at det er mange gode RP guilder på servern også.

 

Kan til slutt si at hovedtyngden av miljøet på Moonglade virker mere mature enn på serveren jeg spilte på før.

Det er noen badapples her også men de er jo overalt..

:)

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Jeg prøvde en char på Argent Dawn. Fikk ærlig talt ikke til å roleplaye i det hele tatt. Det er veldig annerledes enn det du er vant til. Og for det andre, WOW er overhodet ikke lagt opp for skikkelig rollespilling. Du må fortsatt ta akkurat de samme questene som vanlig. Hovedpoenget med RP'ing er jo at dungeon master lager quests og leder partyet gjennom dem.

 

Det eneste man kan gjøre er å lage "fake" events. F.eks. late som dere raner banken i Stormwind. Selvsagt skjer ingen verdens ting, men kanskje noen andre henger seg på og begynner å jakte på dere.

Veit ikke, det var masse folk i guildet jeg joina med en gang, som sa "I wanna get down for some REAL RP'ing today" men ingenting skjedde.

 

Og når jeg i tillegg sto i kø i 10 minutt hver gang jeg ville spille, kutta jeg bare hele greia.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Guildene jeg har vært med i med min character (The Old Town Blades, Steamsprocket Incorporated og Sleepers) har iallefall klart å lage skikkelige storylines sammen med andre guilds. Den beste tiden på AD var når Stormwind City Watch var på sitt beste, da hadde de bounty system og sånt.

Endret av Arthas
Lenke til kommentar

Den nye RP-PVP serveren som åpnet før påske (Ravenholdt) er veldig bra RP server. Man kan nesten ikke se smileys eller forkortelser i rpchattekanalene. Det er mange gode RP guilds der (min for eksempel) anbefaler den serveren viss du vil prøve RP.

 

viss du lander på den kan du kontakte meg: Njoos heter jeg der ;)

Lenke til kommentar
Hovedpoenget med RP'ing er jo at dungeon master lager quests og leder partyet gjennom dem.

 

Vel..ver sin smak. Ut fra det jeg vet om RP'ing så er dette bare en liten del av det som er mulig i WoW, det eneste som skal til er samarbeid og litt insats.

 

Forleden dag hostet guilden min, med hjelp fra noen andre guilder en massiv RP event i barrens. Der det var vi som skulle summone en fiktiv ting opp på fjellet nord for XR, det var horde sin oppgave å stoppe det. Selve summonen tok 40min og viss de drepte vår summoner så vandt horde. Var veldig morsomt. Det kom overaskende mange fra både horde og alliance.

 

 

 

Ps! Alliance vant :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å starte med rollespilling. Det kan uante gleder og opplevelser i forhold til grinde-livet på vanlige servere. Desverre er det som nevnes langt fra alle som rollespiller på RP-serverene. Dette både fordi folk ikke skjønner hva RP er og bare velger en tilfeldig realm og det er også mer seriøse folk som ikke RP'er men velger RP server fordi de vet at generelt så er det mer seriøse og voksene folk som spiller der, og de slipper alle "kidsa".

 

Selv spiller jeg på Earthen Ring, ER og har gjort det det meste av tiden på WoW. Rollespillingen der har svingt opp og ned. Av og til kommer det bølger med tullinger inn på serveren og RP'ere forsvinner. Så bygger det seg opp igjen. Vi har en litt svak community for tiden imho. Men det er jo vi som har The Alliance Herald blant annet, den orgianlle in-game avisen. Problemet for tiden er lukkede sirkler. Det er mye RP, men det kan være vanskelig å bli med. Og krever litt arbide for inpass ofte...

 

Moonglade er serveren jeg vil anbefalle. Mange RP'ere fra glame servere har flytett ditt. Jeg har ikke spilt der selv men blitt anbefalt serveren av fantastiske rollespillere. De har mange events og tydelig en sterk og god community. Det er en nokså ny of frik server. Noe som bare er en fordel i RP-sammenheng. Da folk fortsatt prøver nye stories og ikke har last seg fast.

 

Steamwheedle har jeg ingen erfaring med. Den erfaringen jeg har med Argent Dawn, AD er at det er noe mindre RP der enn på ER. Men det er mye lettere å få innpass i RP, og ikke lukkede sirkler som i ER. Desverre er AD også kjent for en større dose power-RP'ers, god-RP'ers eller hva man vil kalle dem. Folk som gjør sin egen RP'ing riktig og det du RP'er bare ignoreres slik at de "vinner".

 

Jeg anbefaller ikke PvPRP-realm'ene. Det forkommer god RP på enkelte av dem også. Men erfaringsmessig er det mindre en på vanlige RP realms.

 

 

Altså Moonglade er min anbefalling. Dersom du velger ER må du gjerne kontakte meg for RP.

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Jeg spiller på Argent Dawn (RP-PvE), på hordesiden. Jeg inbiller meg at det er litt mer RP på alliancesiden, særlig i stormwind.

Det er ikke sånn at folk rollespiller hver eneste lille quest og kamp. Det er ikke sånn at lowbies går rundt i goldshire og sier "willst thou join me in an epic quest to kill the mighty hogger?" (ihvertfall ingen som sier det og mener det seriøst).

Hvis man henger seg opp i sånne ting kan det bli litt problematisk å forklare hvordan Onyxia kan bli drept om og om igjen, hvorfor den ekle alliancen du nettop drepte og forsvarte orgrimmar mot plutselig er tilbake igjen, like hel.

(akkurat det der blir vel diskutert en del, men det er ganske åpenbart at alt i spillet ikke kan tas bokstavelig når du rollespiller)

 

Jeg vil forresten IKKE anbefale å begynne å spille på AD, ettersom det er ganske fullt. Jeg ville heller starta opp på en av de nye serverne. Hvis jeg hadde kunne valgt om igjen, ville jeg vel kanskje også valgt Rp-PvP. Jeg er for det meste pvp-flagged fordi jeg synes det er artig, men blueboys kan bli litt irriterende i lengden.

 

Btw, jeg har ikke noe i mot folk som ikke nødvendigvis rollespiller på RP-serverne. Altså, det er ingen som kan tvinge deg til å tusle rundt i gatene og snakke hele tiden. Du er ikke nødvendigvis en dårlig rollespiller selv om du ikke går på piknik og kjøper dyre kjoler og forteller lange livshistorier om karakteren din. Det som virkeilg irriterer meg er når folk er OOC i /s og /y. "lol giev muont" i /s hører ikke hjemme på en RP-server.

:nei:

Lenke til kommentar

Spiller i en liten guild på Scarshield Legion (RP-PVP). Må si jeg trives veldig godt der, er som regel alltid litt RP i Orgrimmar og svært lite tull med OMG, LOL NOOB osv. Som en sa, den største fordelen er kanskje at det er mye lavere andel av "b-net kids", med tanke på at jeg RP-et på den gamle pve serveren min.

Lenke til kommentar

jeg kunne godt tenkt meg å rollespille, men jeg har angst for folk som spiller syke ting og hendelser. Altså det å prøve å spille RL hendelser i et spill hvor sånt gjerne ikke passer inn.

 

Ellers køddeRP'er jeg alltid på min kjære Silvermoon. Men det går jo stort sett ut på å /yell x is here to rid silithus of all lesser mobs etc......men mest bare for å syke meg opp til grinding hehe. Også skrive avhandlinger i guildchat om hvorfor jeg hater horde og at alle burde gå inn i allianse hæren:)

Lenke til kommentar

Ja, spiller på Argent Dawn(RP). Det beste med å spille på rp server er at folk generelt er mye mer modne enn på en pvp server. I raid-communitiet mitt har vi vell en gjennomsnittsalder på ca 22 feks. Du kommer unna rolfmao jo n00b osv;)

 

Ellers er rp en artig ting, men i instancer er det for det meste som normalt, bare uten alt for mange 1337-kids:)

Lenke til kommentar

Utrolig bra å spille på RP PVE server.

Det er flere spillere som er voksne i oppførsel, og man slipper helt klart masse idioter og kids.

Klart det er er noen slike her også men i et mindretall. :)

 

Er du en som vil kose deg med wow og foretrekker å spille i fred og ro, uten å bli angrepet i hytt og pine vil du like deg der. :thumbup:

 

Jeg rerolla fra pvp server og angrer ikke ett sekund.

Hadde planer om å slutte med wow pga folk som campa instance entrancer i flere timer. Når man har jobb og kjæreste vil man at tiden som skal brukes til spilling skal gi deg noe tilbake. Ikke bruker timer til å løpe etter corpset sitt pga gankere, heller få charen sin opp i lvl og kose seg :)

 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Spiller selv RP...

 

er en lvl 60 nightelf durid... i serveren Earthen ring....

 

Jeg har nylig giftet meg i spillet og greier, kom til vår guild...

kick unless 100% RP

 

Rolleplaying er mye kjekkere en PVP...

 

(husk, når dere skal frii til ei/en i deres guild: /kneel, og så

skriv /me asks ___ with hidden voice so quite even the caves cant make it a echo, to marry him/her)

 

Det som er det artigste at personen jeg har gifta meg med, er en jente fra UK.... kos det :p

 

btw... vi har også betrayers of the north... noen undead og humans har slått seg sammen med oss og betrayer sitt eget land og rike

(problemet er at vi fortsatt ikke forstår hva dem sier, skal visst være mulig og lære seg andre språk i spillet?)

 

Go... WoW... Go...

 

Men back to reality...

Folk kom til Earthen Ring! Join, Sylmani Alliance..

Og ha det skoy med folk.. fortsatt på utkikk etter folk uannsett lvl...

Alt vi er på jakt etter er folk som har gode kunnskaper om RP

så send en pm om dere bestemmer dere og være med og kjøre igang et stort famillie tre...

 

(ps. legg ved i pm hva dere heter så skal jeg prøve og få gitt dere sign inn, slik at dere kan begynne og RP'e)

Lenke til kommentar

Nope, det er bare en myte at man kan lære seg språkene til andre raser i spillet. Hvis det var mulig, kunne like godt alle forstått det, for ALLE raider jo til slutt "den" hula boka/bøkene dropper i likevel. I spillets lore er alliance og horde svært bitre fiender.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...