Bimmelom Skrevet 23. april 2006 Rapporter Del Skrevet 23. april 2006 Hei. For 3 dager siden mistet jeg internetten min her hjemme i Bergen. Det har lynt 2 ganger, og det blinker rødt på modemet at det ikke er "Power" på en eller annen måte. Jeg får da altså ikke nett, og jeg har prøvd å ta av og på modemet, ut med alle kabler, stå av i 3 min osv. Alt dette har jeg prøvd, men det funker fortsatt ikke.. Så, derfor spør jeg dere som faktisk kan dette, om hva jeg skal gjøre, eller hva jeg burde gjøre. Jeg har foresten Telenor, og bor i Bergen om dette kunne være interesant. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. april 2006 Rapporter Del Skrevet 23. april 2006 Ring til Telenor (05000) å be dem feilsøke linjen. Da får du svar om modemet funker eller ei. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 23. april 2006 Rapporter Del Skrevet 23. april 2006 Tror nok at modemet ditt har fått litt overspenning, og er ødelagt. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. april 2006 Rapporter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Det lynte her hos meg der jeg bor i Bergen også i forrige uke. det tordnet ikke mye egentlig..et skikkelig smell.jeg bruker faktisk en strømkontakt med sikring..men lite godt den gjorde.vel i det jeg hørte det vanvittige smellet fra tordnet så slo jeg av maskin,modem bla bla...startet opp maskinen litt senere..da kom jeg meg plutselig ikke på nettet lenger. powerlyset og nettverkslyset funket på modemet men DSL lyset lyste ikke..jeg trodde hele tiden at telenor har problemer med linjen igjen. som de vanligvis har.hehe. tok kontakt med telenor..de hadde en reparatør i nærheten dagen etterpå og han ringte meg. tok turen innom og sjekket adsl boksen nede i stuen..alt i orden...sjekket ledningene..alt i orden..og til slutt så sjekket han modemet mitt..og med utstyret han brukte så fikk han ingen utslag..med andre ord..modemet var dauet..dagen etter så kjøpte jeg meg ett nytt modem.. Du får gjøre som NGT og Telenor sier når du ringer til de..Har du problemet med nettet? Kommer du ikke på nettet så gå inn på nettsiden vår og sjekk support siden våres.hehe Endret 23. april 2006 av Scortech Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. april 2006 Rapporter Del Skrevet 23. april 2006 ... jeg bruker faktisk en strømkontakt med sikring..men lite godt den gjorde.5971563[/snapback] Nå er det sikring på alle strømkontakter i Norge. Både via hovedsikring og også på den enkelte kurs. Lynnedslag som følger strømnettet hr ingen problem med å passere en sikring før den brenner av, og dermed skade elektriske komponenter koblet til strønettet. Tilsvarende kan et lynnedslag som følger telenettet ødelegge alt som er koblet til den veien, som ADSL-modem, Telefoner m.m.Her finnes det ingen sikring slik at det ikke finnes noen hindere. Jeg har selv opplevd at lynnedslag har smeltet hele telefonlinjen og selvsagt tatt knekken på telefonapparat. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 24. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2006 Hei igjen. Jeg har ringt Telenor og feilsøkt linjen. De viste seg at det var feil på linjen, og at internetten skulle være tilbake idag, (Telenor sa dette for 5 dager siden.) Jeg ringte likegreit igjen igår, og da sa de at internetten skulle være tilbake på onsdag. Så, kjøpe nytt modem eller vente ? Vertfall. Vi leier modem hos Telenor. Så, hvis det er modemet som er gått fyken, da er vel de pliktig til å komme med et nytt modem til oss ? Takk for all hjelp sålangt. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 24. april 2006 Rapporter Del Skrevet 24. april 2006 Du som kunde er ansvarlig for modemet. Når du får nytt, må du sende inn det gamle. De finner fort ut om det lyn som har ødelagt det. Da kan du nok regne med å få regning i posten Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 25. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april 2006 så, mao er det min feil at det lynte, og at modemet ble ødelagt ? Er det det du mener ? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 25. april 2006 Rapporter Del Skrevet 25. april 2006 Nei, er ikke din feil at det lynte, heller ikke telenor sin. Og er strengt tatt ikke dyrt for et lynvern. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 25. april 2006 Rapporter Del Skrevet 25. april 2006 så, mao er det min feil at det lynte, og at modemet ble ødelagt ? Er det det du mener ? 5985218[/snapback] Har du hørt om han som mente at Elkjøp hadde ansvaret for at han ikke tok backup, når disken hans sluttet å virke...... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. april 2006 Rapporter Del Skrevet 25. april 2006 Vist du har hatt telenor ADSL i mer en ca ca 4 år så eier telenor modemet, og må bytte. Har du en nyere linje eier du modemet selv, og er ansvarlig for å hinde skader. (Selvsagt skal man vel strengt tatt beskytte modemet når telenor eier det også, men.....) Står vel i papirene man får at man SKAL trekke ut utstyret når det lyner. Sikringer hjelper ingen ting mot lyn. Lynværn av god klasse kan hjelpe, men treffer lynet godt hjelper ingenting. Sett mange syke lynskader. (Sikringskap som har "eksplodert", vegger som er "forsvunnet", og grøfter som er gravd opp av lynet.) Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 26. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Jeg skjønner. Vel, snakket litt med Telenor nå, og de sier vertfall at internetten skal være tilbake innen kl. 20.00 ikveld. Så, jeg krysser fingrene her jeg sitter. Er nødt og snylte på naboen sitt trådløse med bærbaren nemlig Har du hørt om han som mente at Elkjøp hadde ansvaret for at han ikke tok backup, når disken hans sluttet å virke...... 5987069[/snapback] Jaha ? og meningen med posten var ? Lenke til kommentar
IsMedSjoko Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Hahaha, det er nok ikke din feil at det lynte nei, bra iQ på han som mener det. Bare ring Telenor, og si at modemet ditt er ødelagt grunnet lynet, så får du nytt - gratis. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 26. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Det skal ikke forundre meg at det funker hvis jeg gjør det, IsMedSjoko. Men, jeg får se etter kl. 8. Funker det ikke da, blir jeg temmelig sur. Vært uten nett i 12 dager nå. :| Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Har NGT selv, de har i alle fall gjort det helt klart at det er mitt ansvar å ta ut modemet hvis det tordner. Blir det allikevel ødelagt kan jeg få tilsendt nytt med pålimt regning. Endret 26. april 2006 av DODweb.org Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 29. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 Hei. Åå, nå brenner det totalt i hodet mitt. For 2 dager siden snakket jeg med Telenor igjen, og de sa en mann fra reperasjons firmaet (Eltel eller noe) skulle komme med nytt modem og fikse internetten. Telenor sa klart og tydeligt at de hadde snakket med reperasjons firmaet. De skulle komme mellom 3 og 4 igår, og kl 4. ringer en dame og sier. "hei, det kommer ingen reperasjons mann idag..." Jeg ble jo skikkelig sur selfølgelig. Og, hun begynte å mase om at det skulle komme en på tirsdag istede. Seriøst, nå utsetter de det hele tiden. Først skulle de fikse det en mandag, så en onsdag, og så skulle de komme en fredag og ordne det. Men, ordner de det ? NEI. Jesus kristus. Nå syns jeg de bør faktisk fikse driten, og ikke bare utsette det hele tiden. De lyger oss faktisk rett opp i trynet. Og, holder man en avtale skal man holde den. En ting er sikkert, det er siste gang jeg skal ha Telenor. Her hjemme er internetten mer av en på. Utrolig ustabilt. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 29. april 2006 Rapporter Del Skrevet 29. april 2006 ja ring telenor...05000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå