Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg har ikke nett.. Hva er problemet ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For 3 dager siden mistet jeg internetten min her hjemme i Bergen. Det har lynt 2 ganger, og det blinker rødt på modemet at det ikke er "Power" på en eller annen måte.

 

Jeg får da altså ikke nett, og jeg har prøvd å ta av og på modemet, ut med alle kabler, stå av i 3 min osv. Alt dette har jeg prøvd, men det funker fortsatt ikke..

 

Så, derfor spør jeg dere som faktisk kan dette, om hva jeg skal gjøre, eller hva jeg burde gjøre.

 

Jeg har foresten Telenor, og bor i Bergen om dette kunne være interesant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lynte her hos meg der jeg bor i Bergen også i forrige uke. det tordnet ikke mye egentlig..et skikkelig smell.jeg bruker faktisk en strømkontakt med sikring..men lite godt den gjorde.vel i det jeg hørte det vanvittige smellet fra tordnet så slo jeg av maskin,modem bla bla...startet opp maskinen litt senere..da kom jeg meg plutselig ikke på nettet lenger. powerlyset og nettverkslyset funket på modemet men DSL lyset lyste ikke..jeg trodde hele tiden at telenor har problemer med linjen igjen. som de vanligvis har.hehe. tok kontakt med telenor..de hadde en reparatør i nærheten dagen etterpå og han ringte meg. tok turen innom og sjekket adsl boksen nede i stuen..alt i orden...sjekket ledningene..alt i orden..og til slutt så sjekket han modemet mitt..og med utstyret han brukte så fikk han ingen utslag..med andre ord..modemet var dauet..dagen etter så kjøpte jeg meg ett nytt modem..

 

Du får gjøre som NGT og Telenor sier når du ringer til de..Har du problemet med nettet? Kommer du ikke på nettet så gå inn på nettsiden vår og sjekk support siden våres.hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
... jeg bruker faktisk en strømkontakt med sikring..men lite godt den gjorde.

5971563[/snapback]

Nå er det sikring på alle strømkontakter i Norge. Både via hovedsikring og også på den enkelte kurs. Lynnedslag som følger strømnettet hr ingen problem med å passere en sikring før den brenner av, og dermed skade elektriske komponenter koblet til strønettet. Tilsvarende kan et lynnedslag som følger telenettet ødelegge alt som er koblet til den veien, som ADSL-modem, Telefoner m.m.Her finnes det ingen sikring slik at det ikke finnes noen hindere. Jeg har selv opplevd at lynnedslag har smeltet hele telefonlinjen og selvsagt tatt knekken på telefonapparat.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Jeg har ringt Telenor og feilsøkt linjen. De viste seg at det var feil på linjen, og at internetten skulle være tilbake idag, (Telenor sa dette for 5 dager siden.)

 

Jeg ringte likegreit igjen igår, og da sa de at internetten skulle være tilbake på onsdag.

 

Så, kjøpe nytt modem eller vente ?

 

Vertfall. Vi leier modem hos Telenor. Så, hvis det er modemet som er gått fyken, da er vel de pliktig til å komme med et nytt modem til oss ?

 

Takk for all hjelp sålangt.

Lenke til kommentar

Vist du har hatt telenor ADSL i mer en ca ca 4 år så eier telenor modemet, og må bytte. Har du en nyere linje eier du modemet selv, og er ansvarlig for å hinde skader. (Selvsagt skal man vel strengt tatt beskytte modemet når telenor eier det også, men.....)

 

Står vel i papirene man får at man SKAL trekke ut utstyret når det lyner. :p

 

Sikringer hjelper ingen ting mot lyn. Lynværn av god klasse kan hjelpe, men treffer lynet godt hjelper ingenting. Sett mange syke lynskader. (Sikringskap som har "eksplodert", vegger som er "forsvunnet", og grøfter som er gravd opp av lynet.)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Vel, snakket litt med Telenor nå, og de sier vertfall at internetten skal være tilbake innen kl. 20.00 ikveld. Så, jeg krysser fingrene her jeg sitter. Er nødt og snylte på naboen sitt trådløse med bærbaren nemlig :)

 

 

 

 

 

Har du hørt om han som mente at Elkjøp hadde ansvaret for at han ikke tok backup, når disken hans sluttet å virke......

5987069[/snapback]

 

 

Jaha ? og meningen med posten var ?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Åå, nå brenner det totalt i hodet mitt.

 

For 2 dager siden snakket jeg med Telenor igjen, og de sa en mann fra reperasjons firmaet (Eltel eller noe) skulle komme med nytt modem og fikse internetten. Telenor sa klart og tydeligt at de hadde snakket med reperasjons firmaet. De skulle komme mellom 3 og 4 igår, og kl 4. ringer en dame og sier. "hei, det kommer ingen reperasjons mann idag..." Jeg ble jo skikkelig sur selfølgelig. Og, hun begynte å mase om at det skulle komme en på tirsdag istede. Seriøst, nå utsetter de det hele tiden.

 

Først skulle de fikse det en mandag, så en onsdag, og så skulle de komme en fredag og ordne det. Men, ordner de det ? NEI. Jesus kristus. Nå syns jeg de bør faktisk fikse driten, og ikke bare utsette det hele tiden.

 

De lyger oss faktisk rett opp i trynet. Og, holder man en avtale skal man holde den.

 

 

En ting er sikkert, det er siste gang jeg skal ha Telenor. Her hjemme er internetten mer av en på. Utrolig ustabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...