Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Film over trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Litt usikker på om dette skal stiller i dette forumet, men men...

Jeg har tenkt å bruke en hovedpc som lagringsplass for film (divx og dvd) og musikk, og koble denne trådløst i et nettverk med 2 andre HTPC'er. Vil dette gi et tilfredstillende resultat å hente filmene fra hovedpc'en. Hvis dette funker så kan jeg så å si få helt lydløse HTPC'er i stua og soverommet, og at jeg kan samle alle filer et sted.

Har ikke veldig peiling på nettverk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

divx/xvid trenger ikke mer enn 2-3mbit for å streames, så der skal wlan funke fint.

har aldri prøvd å streame en dvd, men jeg tipper det skal gå så lenge det ikke er noen annen aktivitet på wlanet.

vil uansett anbefale deg å bruke kabel, da dette gir bedre stabilitet på signalet

Skrevet

jeg har streamet film (divx, mpeg, dvd etc) i flere år over trådløst nett, fra 11mbit til 108mbit. ikke noe problem i det hele tatt. streamer da fra stasjonær pc til laptop og viser filmen på tven. fint som snus! så kjør på! :)

Skrevet

Hadde 802.11b før, med lit varierende signal. Da funket det ikke noe særig å streame en divX, men oppgraderte til 802.11g for et års tid siden. Da fungerte det mye bedere.

Kjører selv kabel fra Server -> MediaCenter, og føler at dette er det beste. (Raskere reaksjon på oppslag, buffring osv.)

Skrevet

På divx/xvid ol er jo trådløst mer en nok, men en dvd er vel litt tvilsomt. Vet ikke bitraten på en dvd, men tror ikke mye annet kan kjøre på G nettet før "rare" ting begynner å skje.. :dontgetit:

Skrevet

Jeg bruker BSPlayer til divx og DVDXPlayer Pro til dvd. Fungerer knirkefritt. Lette apps med alt du trenger av innstillinger. :)

Men ja, VLC funker på samme måte som BSPlayer. Kun smakssak.

Det er ikke noe problem å streame, eneste du gjør er å mappe opp filmen via My Network Places og spille den av på vanlig måte - velg tven som "monitor 2" i skjermoppsettet ditt, og ta en extend av desktopen dit. Dra avspillingsvinduet over dit og kos deg med filmen. Det er ikke mye vanskeligere eller tregere enn å spille av filmen direkte på din vanlige monitor. :)

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Det virker helt fint med film over trådløst nettverk. Jeg har selv lagret film på min PC for å se den trådløst på en annen PC.

Skrevet

Typisk DivX krever ikke mer enn 2-3Mbit i de værste tilfelle. For HD-materiale i MPEG2 (for .ts format f.eks), bør du gjerne ha et sted mellom 6-8Mbit for å være på sikre siden.

Dette bør ikke være vanskelig å nå på 54Mbit utstyr dersom du har litt peil, og signalforholdene i området ikke er helt på trynet. Det er vel enkelt nok å ta en hastighetstest på nettverket ditt, så ser du fort hva situasjonen er =)

Bare for hennsikten av å streame video, så ville jeg nok brukt trådløst jeg også ja. Sett dog gjerne opp et stort buffer på mottaker-apparatet, så slipper du hakking selv om du evt. skulle få et "hull" i forbindelsen i ny og ne (noe som desverre ofte skjer med selv gode trådløse forbindelser).

-Stigma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...