Gå til innhold

Noen respons til disse?


andus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Våren er endelig kommet og macrofotografering er absolutt moro å drive med :thumbup:

 

I den størrelsen som bildene er lagt ut blir det noe vanskelig å få et helhetsinntrykk med riktig skarphet mm. Lekte meg litt med bilde nr.2 og minsket bildet til en mer passe størrelse for å få et helhetsinntrykk på web ;)

 

Er ikke sikkert at du synes denne versjonen er bedre, men siden jeg enda ikke har fått kommet meg ut og knipse macrobilder selv i år tok jeg meg den frihet å leke litt med ditt :innocent:

post-24333-1145726150_thumb.jpg

Endret av Åkken Bom
Lenke til kommentar
Våren er endelig kommet og macrofotografering er absolutt moro å drive med  :thumbup:

 

I den størrelsen som bildene er lagt ut blir det noe vanskelig å få et helhetsinntrykk med riktig skarphet mm. Lekte meg litt med bilde nr.2 og minsket bildet til en mer passe størrelse for å få et helhetsinntrykk på web  ;)

 

Er ikke sikkert at du synes denne versjonen er bedre, men siden jeg enda ikke har fått kommet meg ut og knipse macrobilder selv i år tok jeg meg den frihet å leke litt med ditt  :innocent:

5968045[/snapback]

Synes det er fint folk legger ut full-size. Da kan man studere dem nærmere.

 

Antar du bruker Opera. Om du åpner bildet i IE eller Firefox, vil bildet automatisk reskaleres til din skjermstørrelse (sikkert noen instillinger for dette, men slik er det her). Dermed kan de med stor skjerm få et bilde som passer til skjermen deres.

Lenke til kommentar
Våren er endelig kommet og macrofotografering er absolutt moro å drive med   :thumbup:

 

I den størrelsen som bildene er lagt ut blir det noe vanskelig å få et helhetsinntrykk med riktig skarphet mm. Lekte meg litt med bilde nr.2 og minsket bildet til en mer passe størrelse for å få et helhetsinntrykk på web  ;)

 

Er ikke sikkert at du synes denne versjonen er bedre, men siden jeg enda ikke har fått kommet meg ut og knipse macrobilder selv i år tok jeg meg den frihet å leke litt med ditt   :innocent:

5968045[/snapback]

Synes det er fint folk legger ut full-size. Da kan man studere dem nærmere.

 

Antar du bruker Opera. Om du åpner bildet i IE eller Firefox, vil bildet automatisk reskaleres til din skjermstørrelse (sikkert noen instillinger for dette, men slik er det her). Dermed kan de med stor skjerm få et bilde som passer til skjermen deres.

5968745[/snapback]

 

Som du sikkert vet vil en reskalering gjøre at man ikke har noen mulighet til å bedømme om bildet er skikkelig skarpt, om fargene stemmer mm. En "noenlunde" betrakning får man, men et helhetsinntrykk hvor man ser hele bildet og kan bedømme både komposisjon, skarphet, kontrast, fargemeting mm. blir mer en gjetningslek om man betrakter bildet i nettleseren reskalert :)

 

Dra heller bildet inn i PhotoShop eller et billedvisningsprogram med mulighet til fullskjerm, da først ser man hvordan bildet virkelig er.

Mvh: Åkken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...