Gå til innhold

Overklokking av Conroe 2,16 GHz, Resultat.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm. Dette minner meg om tiden med Pentium 2 og AMD K6. Pentium 2 skulle være SÅÅÅ bare, akkurat som conroe nå, men når det kom ut viste det seg at det bare var en vanlig pentium som AMD slo lett. Jeg vil heller satse på AM2, hvor de bruker Anti-Hyper Threading teknologi. Det vil si at de får to kjerner til å kjøre single threaded som gir dobbelt ytelse. En prosessor med 2ghz på hver kjerne vil da gi 4ghz single threaded, som vil også si at disse gir det dobbelte i overklokkingspotensial i tillegg. (Overklokket til 2.5 vil si 5ghz :D)

Lenke til kommentar
hm. Dette minner meg om tiden med Pentium 2 og AMD K6. Pentium 2 skulle være SÅÅÅ bare, akkurat som conroe nå, men når det kom ut viste det seg at det bare var en vanlig pentium som AMD slo lett. Jeg vil heller satse på AM2, hvor de bruker Anti-Hyper Threading teknologi. Det vil si at de får to kjerner til å kjøre single threaded som gir dobbelt ytelse. En prosessor med 2ghz på hver kjerne vil da gi 4ghz single threaded, som vil også si at disse gir det dobbelte i overklokkingspotensial i tillegg. (Overklokket til 2.5 vil si 5ghz :D)

5974258[/snapback]

Har jeg ikke hørt om :hmm:

Hvor leste du dette?`

Lenke til kommentar
hm. Dette minner meg om tiden med Pentium 2 og AMD K6. Pentium 2 skulle være SÅÅÅ bare, akkurat som conroe nå, men når det kom ut viste det seg at det bare var en vanlig pentium som AMD slo lett. Jeg vil heller satse på AM2, hvor de bruker Anti-Hyper Threading teknologi. Det vil si at de får to kjerner til å kjøre single threaded som gir dobbelt ytelse. En prosessor med 2ghz på hver kjerne vil da gi 4ghz single threaded, som vil også si at disse gir det dobbelte i overklokkingspotensial i tillegg. (Overklokket til 2.5 vil si 5ghz :D)

5974258[/snapback]

 

 

På tide du hoster opp noen kilder her synes jeg. Men bare så det er sagt, frem til du har gjort det krever jeg å bli kalt Kong Forman Rex, for jeg er faktisk Kongen av Europa.

 

Du har blitt spurt om dette før, men du forsvant elegant fra den tråden.

 

Det ryktes at AMD jobber med en arkitektur der én kjerne kan kjøre flere tråder, men det du snakker om er helt motsatt.

Lenke til kommentar
QUOTE(seatbelt @ 23/04-2006 : 18:51)

hm. Dette minner meg om tiden med Pentium 2 og AMD K6. Pentium 2 skulle være SÅÅÅ bare, akkurat som conroe nå, men når det kom ut viste det seg at det bare var en vanlig pentium som AMD slo lett. Jeg vil heller satse på AM2, hvor de bruker Anti-Hyper Threading teknologi. Det vil si at de får to kjerner til å kjøre single threaded som gir dobbelt ytelse. En prosessor med 2ghz på hver kjerne vil da gi 4ghz single threaded, som vil også si at disse gir det dobbelte i overklokkingspotensial i tillegg. (Overklokket til 2.5 vil si 5ghz )

 

 

 

 

 

 

 

På tide du hoster opp noen kilder her synes jeg. Men bare så det er sagt, frem til du har gjort det krever jeg å bli kalt Kong Forman Rex, for jeg er faktisk Kongen av Europa.

 

Du har blitt spurt om dette før, men du forsvant elegant fra den tråden.

 

Det ryktes at AMD jobber med en arkitektur der én kjerne kan kjøre flere tråder, men det du snakker om er helt motsatt.

 

Enig i dette.. :hmm:

Er rimelig sugen på dokumentasjon her! Er så lei av at folk bare slenger ut påstander og "fakta" uten snev av kilder!

Ta en titt på TL1000S sine poster, slenger sjeldent ut påstander og "fakta" uten kilder og dokumentasjon. :thumbup:

Lenke til kommentar
hm. Dette minner meg om tiden med Pentium 2 og AMD K6. Pentium 2 skulle være SÅÅÅ bare, akkurat som conroe nå, men når det kom ut viste det seg at det bare var en vanlig pentium som AMD slo lett. Jeg vil heller satse på AM2, hvor de bruker Anti-Hyper Threading teknologi. Det vil si at de får to kjerner til å kjøre single threaded som gir dobbelt ytelse. En prosessor med 2ghz på hver kjerne vil da gi 4ghz single threaded, som vil også si at disse gir det dobbelte i overklokkingspotensial i tillegg. (Overklokket til 2.5 vil si 5ghz :D)

5974258[/snapback]

 

 

På tide du hoster opp noen kilder her synes jeg. Men bare så det er sagt, frem til du har gjort det krever jeg å bli kalt Kong Forman Rex, for jeg er faktisk Kongen av Europa.

 

Du har blitt spurt om dette før, men du forsvant elegant fra den tråden.

 

Det ryktes at AMD jobber med en arkitektur der én kjerne kan kjøre flere tråder, men det du snakker om er helt motsatt.

6021975[/snapback]

 

AMD developing reverse Hyper-Threading

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...