Gå til innhold

Eier av rar strømforsyning..


Anbefalte innlegg

Er eier av strømforsyningen NorthQ 4001.

 

For litt over 2 mnd siden sluttet den plutselig å fungere.. Jaha tenkte så jeg. Det eneste som skjedde når jeg prøvde å slå på pc'n var at feilindikeringsviserne på hovedkortet (de to BCDsegmentene som viser FF når pc'n kjører feilfritt) blinket av/på et par ganger i sek. Ingen vifter, harddisker eller andre ting som var tilsluttet strømforsyningen startet.

 

Etter å ha prøvd med en annen strømforsyning der det gikk knirkefritt var da konklusjonen av PSU'n hadde tatt kvelden.

 

Etter å hatt en retur-diskusjon uten like med komplett om hvorvidt dette ga meg rett til ny PSU (skal lage egen tråd om det), kom vi frem til at jeg skulle sende den inn, så skulle de se på problemet, og om det var mulig å erstatte varen.

 

Tenker da at jeg selvfølgelig prøver PSU'n en siste gang før jeg sender den inn, slik at jeg ikke sender inn en PSU som funker og blir sittende med testgebyr + frakt begge veier.

 

Jeg kobler strømforsyningen på NØYAKTIG samme måte som forrige gang, og vips så fungerer det.. Noen problemer dog:

 

- De første gangene var det omtrent som å starte en gammel bil.. Jeg måtte holde knappen inne (mens feilviserne blinket) før den startet.. Weird.. JA!

- Hvis jeg skal slå av maskinen den fysiske måten (dvs holde start-knappen inne i 5 sek), virker det som den tror at pc'n skal restartes, og det gjør den.. Bortsett fra at jeg ikke får bilde på skjermen whatsoever. Ergo må jeg vippe på bryteren bak på strømforsyningen for at pc'n skal slå seg av.

 

At strømforsyningen ikke er god er sikkert som banken. Hadde jeg fått ny strømforsyning om jeg hadde sendt den inn? Neppe.

 

Er dette rart? JA! Føles som om jeg sitter å spiller russisk rulett her. Venter bare på at strømforsyningen skal sprenge seg inn i leggene mine hvert øyeblikk..

 

EDIT1: for å lese om retur-saken, se HER.

Endret av BremnesX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og der var problemet tilbake: feilindikatorene blinker som aldri før og tastatur-LEDsene har også blitt med... Resultatet: ut med NorthQ, inn med Chieftech og velkommen til en smertefri verden.

 

Vil prøve å benytte meg av retur og si hva Komplett mener. (anbefaler å lese/benytte dere av retur-saken om alt som har med retur og reklamasjon å gjøre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...