Gå til innhold

Opera 9 beta er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt vell mye bruk av minne?

 

post-49565-1145828389_thumb.jpg

5976289[/snapback]

Opera husker alle sider du har vært på. Trykk tilbake... siden popper opp med en gang. Den er lagra i minnet. Hvis du har hatt flere vinduer oppe tidligere, men lukket dem, er de også lagra slik at du kan hente de opp igjen (Søplekassa øverst til høyre).

 

Minne skal brukes! Om andre programmer trenger minne, vil Opera frigjøre noe. Om du ikke liker dette, kan du sette maks minnebruk til 40MB om du vil.

 

Du har kanskje 2GB minne? Hadde ikke løfta et øyebryn om noe program brukte så mye da. Jeg har 512MB og Opera bruker 160MB av dem... maskinen går knirkefritt likevel.

 

Ser egentlig ikke problemet =)

Lenke til kommentar

Korleis slår eg av BitTorrent funksjonen til Opera? Når eg trykker på ein Torrent-link skal den gjerast klar for nedlasting, vil ikkje måtte høgreklikke og velge last ned.

 

Også er det ein del linkar som ikkje fungerer med Opera 9 beta. For eksempel det å trykke på Utvida\Advanced\Avansert søk på Google sin søkemotor vil ikkje ha noko effekt. Fleire andre linkar som oppfører seg likt.

Lenke til kommentar
Korleis slår eg av BitTorrent funksjonen til Opera? Når eg trykker på ein Torrent-link skal den gjerast klar for nedlasting, vil ikkje måtte høgreklikke og velge last ned.

 

Også er det ein del linkar som ikkje fungerer med Opera 9 beta. For eksempel det å trykke på Utvida\Advanced\Avansert søk på Google sin søkemotor vil ikkje ha noko effekt. Fleire andre linkar som oppfører seg likt.

6008616[/snapback]

Tools -> Prefs -> Advanced -> downloads -> finn torrent-filtypen og forrandre måten Opera takler denne på. Sett feks på den dialogen isteden.

Lenke til kommentar
Også er det ein del linkar som ikkje fungerer med Opera 9 beta. For eksempel det å trykke på Utvida\Advanced\Avansert søk på Google sin søkemotor vil ikkje ha noko effekt. Fleire andre linkar som oppfører seg likt.

6008616[/snapback]

 

Det funker fint her. Er du sikker på at du ikke har lagt til noe i Block content som kan blocke det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som vet hvordan jeg kan få lagd en slik search-greie til å ha i Personal bar? Slik at den søker automatisk i prsiguiden.

6057158[/snapback]

Det er litt mer omfattende enn denne metoden:

Høyreklikk i "Prisguide"-søkefeltet og velg "Create Search"... På "Keyword" kan du skrive "pg" for "Prisguide".

 

Når du skriver i adresselinja "pg sony", så vil den søke i prisguiden etter "Sony". Opera har flere slike forhåndsinstallert... "g" vil søke på google.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan få lagd en slik search-greie til å ha i Personal bar? Slik at den søker automatisk i prsiguiden.

6057158[/snapback]

Det er litt mer omfattende enn denne metoden:

Høyreklikk i "Prisguide"-søkefeltet og velg "Create Search"... På "Keyword" kan du skrive "pg" for "Prisguide".

 

Når du skriver i adresselinja "pg sony", så vil den søke i prisguiden etter "Sony". Opera har flere slike forhåndsinstallert... "g" vil søke på google.

6057206[/snapback]

Konge! Det eneste jeg manglet var adressen for søkingen. Om noen lurer er denne adressen: https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...%s&search=S%F8k

 

Edit: Hvordan gjør jeg slik at det åpnes i nytt vindu?

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...