Gå til innhold

Beskriv serveren din


sveiae

Anbefalte innlegg

Server :

 

Hardware :

Asrock P4V88 socket 478

Intel Celeron D 2.4 GHZ

Twinmos 1GB ram

Sunsway silicon image SiI 3114 S-ATA kontrollerkort

1 x 80 GB WDC IDE

1 x 200 GB WDC IDE

1 x 250 GB WDC IDE

1 x 250 GB WDC S-ATA

1 x 250 GB WDC S-ATA

1 x 320 GB WDC S-ATA

1 x 500 GB WDC S-ATA

1 x 500 GB WDC S-ATA

 

OS :

 

Windows server 2003 Standard SP2

 

Programvare :

 

Bulletproof FTP server

IRC bot

Print server

Ventrilo server

Apache/PHP

Vibe streamer

 

Funksjoner :

 

Filserver

Styres med Remote desktop

 

Linje : 20 / 1.2 mbit NGT.

 

Planer :

 

Mer diskplass etterhvert og nytt kabinett.

Endret av t0ffemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det folk snakker om *host* WAREZ*host*, hva er dette?

-vet ikke hva det er og derfor jeg spørr :cool:

 

:blush: Edit: Etter litt googling fant jeg Dette

 

''Warez er et utrykk som betyr piratkopiert materiale. Uttrykket er utledet fra det engelske ordet for programvare, «software».''

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

Gammel post men legger inn min også:)

 

Er en

Intel 3.2Ghz

2048 Mb DDr 400mhz ram

2x500GB Western Digital

1x2000Gb Lacie Usb disk

Radeon X1300Pro

Stillegående vifter

 

Brukes som Media Center Pc, styres remote via ProxyMaster fra min bærbar pc (VEEELDI bra program).

Er for tiden på utkikk etter bra Ftp program for denne pcen slik at det blir lett og overføre ting.

 

Er på utskikk etter en liten server også som skal være ut mot internett, Dhcp + ftp + web server. Kommer vel etterhvert:)

Lenke til kommentar

Får slenge inn mine serveroppsett her og.:

 

"Smygard"

 

HP Proliant ML110

Dual 3.0 ghz

1.5 gb Ram,

2 x 200 gb

2 x 300 gb

Samt 4 eksterne Disker , 250, 300 og 2 x 400 gb Hdd

Duallayer DVD brenner.

Windows 2003 Enterprise

 

Miniportal, Apache, Php, FTP, PHPBB, div statiske nettstider.

 

Filserver, Remoteserver slik at tilgang til alle disker på andre maskiner i "heimen" kan nås fra internett. Ghost server med image av alle maskiner tilknyttet nettverket mitt. Backupexec Server for backup.

 

 

"Paradiso"

 

Apple G4 500 mhz Server Edition

2x 36 gb Ultra Scsi

2 x 120 gb ide

1.gb ram

 

 

Osx 10.4 Tiger server

Fontserver , distiller, fil og Print,

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
server5 - Dell Power Edge 2950 (dette er GODKLUMPEN!!)

 

Specs:

- 2x PE2950 Xeon 5130 2.0GHz/4MB 1333FSB

- 2GB FB 667MHz Memory (4x512MB single rank DIMMs)

- 3x 300GB SAS (10,000rpm) 3.5 inch Hard Drive i raid5

- PERC 5/i, Integrated Controller Card (8 ports, 256MB cache, battery backup) x6 backplane

- masse annet uinteressant dill

- APC Smart-UPS 3000i, 2700Watt (3000VA), rack mount (2U)

 

 

OS/software:

Windows server 2003

 

Nettverk:

Cisco Catalyst 2950 m/fiberuplink

12mbit ADSL2+ ... snart fiber

 

Bruk:

domenekontroller, dns, dhcp, sql, filserver, vmware, altiris.

7881453[/snapback]

post-6583-1176815624_thumb.jpgpost-6583-1176815617_thumb.jpgpost-6583-1176815634_thumb.jpg Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Server 1:

pentium 4, 3.4ghz

512mb ddr2

1*250gb

2*200gb

Geforce 7100Gs

OS: Windows Server 2003

 

bruk:

ventrilo server

source dedicated server, brukes av mine venner som spiller gungame på den all day.. :)

Gateway

DHCP

DNS

Filserver for meg og min familie..

video streaming for meg og min familie og resten av nabolaget via en trådløs anntenne... :p

vet ikke helt hvor lovlig det siste der er, men tar det med alikevell.. ;)

 

Edit: servern har 2*Gbit nettverks kort og er koblet opp mot en gigabit switch, til den er det tilkoblet 4 aksesspunkt og 1* 8porters 100mbit switch som brukes når jeg har lan hjemme.. :)

Endret av hiper
Lenke til kommentar

Jeg brukte tidligere en maskin med 384Mb RAM og en Intel PIII 450Mhz, men dette ble for lite og minneoppgradering ble alt for dyrt. Da kjøpte jeg deler som kun var tenkt til dette formålet. Det artige er at denne serveren var raskere enn bruksmaskinen(Barton 2500+, 1024 MiB osv) min på dette tidspunktet. En annen fordel var at jeg fikk sjekket at all maskinvaren passet bra med FreeBSD.

 

HARDWARE: Asus A8V + Athlon64 3200, Inno3d Geforce 6200 128MiB (det billigste jeg kunne finne, vifteløst), med diverse harddisker jeg har kjøpt til formålet og overskuddsvare(4 P-ATA og 1 S-ATA). Total lagringskapasitet ca. 1 TiB. 1024 Mb RAM. Går som en klokke.

 

OPPSETT: OS: FreeBSD 6.2 AMD64 | Programmer: OpenSSH-server, Samba (kun mot lokalnett!), Apache, Torrentflux (som avhenger av ->), bitcomet, PHP5 og SQLite.

 

FUNKSJONER: Denne står på stort sett døgnet rundt. Den passer derfor til nedlasting av store filer, lagring av filer og annet tidkrevende arbeid som kan gjøres vha. shelltilgang. Følgelig er denne løsningen uavhengig av om jeg bruker GNU/Linux eller Windows på øvrige PC'er i huset.

 

BRUK: Bruker Samba for å få tilgang til fildelingsmulighetene. Dette er selvsagt begrenset til lokalnettet. Torrentflux er i utgangspunktet tilgjengelig over internett. Det vil si at jeg ut mot internett bruker OpenSSH, bittorrent, Apache og PHP. For sikkerheten sin skyld kjøres disse tjeneste i et jail, hvis eneste forbindelse til resten av maskinen er SSH og Samba.

 

IDEEN: Jeg ønsket å ha tilgang til filer og administrering når jeg ikke var hjemme. Nå bruker jeg den kun hjemme, men den er "hodeløs" og administreres over PuTTY. Jeg skal ordne en nullmodemkabel så jeg også kan logge inn via seriellkabel.

 

VANSKELIGHETSGRAD: Lett/Middels

Lenke til kommentar
Fin server det.

 

Kjører Linux da regner jeg med? Eller fungerer Samba på windows?

8414319[/snapback]

Jeg bruker Windows på "desktopmaskinen". Hele poenget med Samba er at man kan dele filer med Windows-klienter og alle andre operativsystemer som støtter SMB (Mac OS, FreeBSD, Linux etc.). NFS hadde vært et alternativ i et miljø med kun *nix-maskiner, skjønt at NFS forutsetter at man stoler på samtlige klienter på nettverket (og da er ikke WEP godt nok for trådløst).

Lenke til kommentar
Fin server det.

 

Kjører Linux da regner jeg med? Eller fungerer Samba på windows?

8414319[/snapback]

Jeg bruker Windows på "desktopmaskinen". Hele poenget med Samba er at man kan dele filer med Windows-klienter og alle andre operativsystemer som støtter SMB (Mac OS, FreeBSD, Linux etc.). NFS hadde vært et alternativ i et miljø med kun *nix-maskiner, skjønt at NFS forutsetter at man stoler på samtlige klienter på nettverket (og da er ikke WEP godt nok for trådløst).

8414344[/snapback]

Ok.

 

Funker det på xp og server 2003?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...