Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Justere forgasser golf 2


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på hvordan man kan/skal justere blandingsforholdene på en forgasser på en golf 2, det er en pierburg 2E forgasser. Også hvordan jeg justerer tenning når det er trimkam? Pørvde å justere med en tenningslampe til en normal innstilling. Men da gikk den omtrent ikke. Og fikk bekreftet det idag fra et verksted at det var trimkam som sto i og det var derfor tenninga var justert annerledes. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurte på hvordan man kan/skal justere blandingsforholdene på en forgasser på en golf 2, det er en pierburg 2E forgasser. Også hvordan jeg justerer tenning når det er trimkam? Pørvde å justere med en tenningslampe til en normal innstilling. Men da gikk den omtrent ikke. Og fikk bekreftet det idag fra et verksted at det var trimkam som sto i og det var derfor tenninga var justert annerledes. Noen som har noen tips?

5953701[/snapback]

 

det er ikke så ofte man behøver å justere stort annet enn tomgangen på forgassere.. men hvis du absolutt skal justere så still tomgangen noe høyere enn vanlig, vri deretter lufteskruen helt inn og ca en runde ut. still deg derifra og utover til der du hører motoren går høyest på tomgang, det er meget liten forskjell å høre så det er ikke så lett, det er en simpel måte å justere gassern sånn ca på.

 

tenninga stiller du dit den går høyest på tomgang, så vrir du den litt mot ettertenning til turtallet synker bittelittegrann :) da kan den nok kanksje havne mellom 8-12 grader fortenning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...