Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårling linje eksperthjelp?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk satt opp min freewave linje med Linksys WAG54GX2 modem i går.

 

Problemet mitt er at Internet stadig vekk henger seg opp i små biter av forskjellige nettsider (ett bilde, en link osv.). Da bruker man 10-20 sekunder før det tar seg opp igjen og siden blir lastet. Er som om nettsider lagger, dette gjelder alle pc'er i huset så er noe med modemet/instillinger. Hadde Nextgentel sitt surf abbonement (leid av telenor) før og fungerte så er samme linjesystem bare freewave som leverandør og annet modem.

 

En annen ting er at jeg kun får 1.7 mbit linje, jeg betaler for 2.2mbit?

 

Noen som vet hvilke instillinger på modemet osv. som kan være galt? Jeg finner heller ingen firmware oppdatering til denne modellen. Umulig å finne, noen andre som klarer det?

 

F.eks. når jeg skal poste dette innlegget bare står maskinen å venter på ingenting (waiting for diskusjon.no), allikevel kan jeg kjøre en speedtest mot itavisen å få 1.6mbit og høre på nettradio uten lagg, men akkurat hw.no bare står. Fantastisk irriterende, umulig å poste noe på hw.no

 

Trenger virkelig hjelp her, står helt fast og vil ikke kjøpe nytt modem!

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare tester om jeg klarer å svare på forumet, er nå koblet opp hjemme med WAG54GX2.

 

Edit:

Det fungerer å poste nå, men er allikevel svært svært ustabilt. Viser seg at modemet er Annex-B (ment for ISDN) vi har analogt. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Endret av Christopher
Lenke til kommentar
Bare tester om jeg klarer å svare på forumet, er nå koblet opp hjemme med WAG54GX2.

 

Edit:

Det fungerer å poste nå, men er allikevel svært svært ustabilt. Viser seg at modemet er Annex-B (ment for ISDN) vi har analogt. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

5954721[/snapback]

 

Det har ingenting med feilen og gjøre.

Kan du sette MTU-verdi på dette modemet?

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg fikk satt opp min freewave linje med Linksys WAG54GX2 modem i går.

 

Problemet mitt er at Internet stadig vekk henger seg opp i små biter av forskjellige nettsider (ett bilde, en link osv.). Da bruker man 10-20 sekunder før det tar seg opp igjen og siden blir lastet. Er som om nettsider lagger, dette gjelder alle pc'er i huset så er noe med modemet/instillinger. Hadde Nextgentel sitt surf abbonement (leid av telenor) før og fungerte så er samme linjesystem bare freewave som leverandør og annet modem.

Freewave har vel levert et modem til deg? Sett opp denne igjen og skriv ned alt av innstilinger som er i modemet. Sett opp Linksys med samme innstillingene. Er problemet ditt med trådløst, eller kablet nett?

 

Jeg har selv WAG54GX2-E1 (annex b) og den er det ingenting og utsette på. Verken på ADSL og ADSL2+.

Lenke til kommentar
Ja det er mulig, kan det rette opp feilen? hva skal jeg skrive! Trenger hjelp fort! :) da jeg er på vei ned drar om 30 min for å se om jeg får byttet modemet!

5954975[/snapback]

 

1492 er en verdi du kan prøve, hvis den ikke hjelper så prøv og sett den enda lavere.

Lenke til kommentar
Bare tester om jeg klarer å svare på forumet, er nå koblet opp hjemme med WAG54GX2.

 

Edit:

Det fungerer å poste nå, men er allikevel svært svært ustabilt. Viser seg at modemet er Annex-B (ment for ISDN) vi har analogt. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

5954721[/snapback]

 

Annex B/A har ingen ting med modem/ISDN å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...