Gå til innhold

Føler meg ubrukelig i pvp (priest)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lvl 60 Dwarf Priest som jeg netopp har startet pvp med.

Men synes ikke jeg har en sjangse i alle situasjoner der det er 1vs1, jeg blir banket av alle, jeg tar liten dmg står mest å healer til jeg er tom for mana og dør.

Er Priests dårlig i pvp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en lvl 60 Dwarf Priest som jeg netopp har startet pvp med.

Men synes ikke jeg har en sjangse i alle situasjoner der det er 1vs1, jeg blir banket av alle, jeg tar liten dmg står mest å healer til jeg er tom for mana og dør.

Er Priests dårlig i pvp?

5951430[/snapback]

Priest er ikke dårlig i pvp i det hele tatt. På serveren jeg spiller på er det mange priest som har vært grand marshal/marshal og field marshal, ja, nesten hver gang ranks blir utdelt.

Priest tar kanskje litt tid å venne seg til med i pvp, men tror du skal klare deg ganske bra jeg, bare skaff deg litt bra gear osv.

Ønsker deg lykke til, og håper du klarer og oppnå en god pvp rank du selv vil være fornøyd med.

MVH Alexanderhagen

Skrevet

Det viktigste for en priest i pvp er hvor han har plassert talent poengene sine. En holy-priest vil ha mest nytte for seg hvis han står i bakgrunnen og healer. Men en shadow-priest derimot..da snakker vi! Hvis du har sett filmer kan du se at deres damage er høy og masse flotte bonuser som du får med i talent treet. De er absolut ikke ubrukelige, kanskje du kunne leste noen guider for å pvp'e som lvl 60 priest? Jeg har dessverre ikke noen linker men søk opp på google så finner du det sikkert. OGså noe som kan være til inspirasjon kan være å laste ned filmer med pvp prester som går berserk i battlergrounds og se på taktikker i forhold til rekkefølge av spells etc...

Ingen klasser er ubrukelige i pvp men noen er definitivt vanskeligere å gjøre det bra med enn andre. Alle kalsser kan vinne mot hverandre, det kommer helt ann på han/hun som sitter bak skjermen :)

Skrevet

hehe, nei hvis du er shadowspecced så skal du eie det meste:P holy skal visst funke bra nå etter patch 1.10.. let på www.warcraftmovies.com etter priest PvP filmer og se om du lærer noe der? kankskje www.wow-europe.com.. ta en titt innom priest forumet og se om du kan plukke noe opp der.. ellers så kommer vel det av seg selv etter hvert.. men jeg snakker ikke av erfaring siden jeg ikke har en high lvl priest enda:/ men det er bare råd som har funka for meg med andre klasser;)

Skrevet (endret)

Føler akkurat det samme. Men jeg spiller paladin. :p

Kan kanskje ha noe med at jeg spilt litt for mye shaman i pvp den siste tiden.

Der er det bare shock, windfury proc og ny shock så er motstanderen død. :p

Har prøvd en level 60 shadow priest og det var rimelig artig.

Gearet på priesten var vanlig blått gear. Riktignok noe av det bedre blå damagegearet du finner i WoW, men allikevel ikke bedre enn blått. Skal være rimelig lett å få tak i for de fleste spillere.

Endret av Cappo
Skrevet
Hvis du vil satse fullt på pvp burde du nok vurdere en respecc...en shadow priest vil kunne ganke både to og tre fiender alene  :devil:

5951490[/snapback]

Tror det jeg også. Specc riktig, og du eier flere om gangen.

Skrevet
love = shadow.

men har sett noen heftige videoer me holy specced priester nå...ser brutalt ut :love:

5953001[/snapback]

Men de på de videoene jeg har sett også, har spillt siden beta, så de vet hvordan priest skal spilles tror jeg :p

Men alle kan selvfølgelig bli sånn, tar bare litt tid. Men lykke til til topic starter.

Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet

Learn to play.

Taper du alltid i 1on1 med en priest så trur jeg kanskje du skal finne en ny hobby.

Skrevet

Alle som ikke spiller prest selv tror at holy priest eier hardt i pvp etter patchen :S Fakta er at holy priest er BEDRE enn den var, men absolutt ikke noe killer i pvp hvis du møter gode motspillere. For det første må du specce holy "damage build" for å få best utbytte, det holder ikke med en vanlig "healing build". Dessuten har en prest med Prophecy settet som trådstarter ikke akkurat flust med +spell damage, i motsetning til prestene i div hypede videoer. Et annet viktig poeng er at holy damage prest egner seg mye bedre til nuking enn 1vs1. En stor ulempe er den lange cast timen på holy fire og smite, det er lett å bli interruptet o.l. når motspilleren kommer tett innpå.

Shadow priest er fortsatt den beste all-round builden for pvp. Du har langt høyere DoT, du har et nukespell med rask cast time (mind blast, selv om du ikke ser like høye crits som med holy fire), du tar mindre damage i shadow form, du har mind flay (denne vil du savne som holy!), du har silence, vampric embrace healer deg selv 30% av all damage du gjør (imba), du har kortere cooldown på fear. Dessuten er det MYE lettere å skaffe seg shadow damage utstyr. Med robe of winter night og en del felcloth parts og div blått kryper du lett over 250 shadow spell damage, du skal slite vesentlig mye mer for å nå samme tallet med +spell damage.

Skrevet

jeg er shadowpriest 15/0/36

Har 8/8 prophecy og 3/8 trans. Bruker 3 prophecy items i dmg gearet mitt..resten er blått eller grønnt even. +296 dmg. Jeg er eneste presten i guilden som får lov til å være i shadowform HELE raidet. Gjør masse skade i PvE men rocker også i pvp.. Det jeg opplever i BG er at jeg ligger øverst på lista (killing blows) hos alliance hver gang, uten engang å gjøre stort. pvp 1vs1 er 85% (sånn ca) sjanse for å vinne. Tar lett rogues med full bloodfang. Prest er best i pvp med shadowspec imo.

Skrevet
love = shadow.

men har sett noen heftige videoer me holy specced priester nå...ser brutalt ut :love:

5953001[/snapback]

Men de på de videoene jeg har sett også, har spillt siden beta, så de vet hvordan priest skal spilles tror jeg :p

Men alle kan selvfølgelig bli sånn, tar bare litt tid. Men lykke til til topic starter.

5953004[/snapback]

Og de har ikke alle slags +dmg trinkets som finnes, masse +dmg armor og har kun klippet inn lucky crits ?

Tror ikke man må ha spilt en klasse siden beta for å vite hvordan den spilles ... :no:

Gear > all

Har man ikke gear < all

Skrevet (endret)
kan ikke huske sist jeg klarte å ta en  priest 1vs1... jeg er rank 10 warrior...

5955615[/snapback]

det hjelper ikke og være rank 10 warrior hvis våpenet du bruker suger...

men ja warriors kan slite med prester....

Ontopic: må si meg enig i hva som ble sagt noen poster over, taper du alle eller stort sett alle 1vs1 dueller som priest UANSETT specc må du finne deg en annen hobby. for og være snill kan jeg si at shadow eller 31 disc\holy dmg rocker kaka, det og jeg er specca det nå og kan ikke huske sist jeg tapte mot annet en warlocks >< (nerf) jeg har ikke noe spess pvp gear.. bare healing raid gear men fortsatt har jeg null problem med og ta de aller fleste med mindre jeg driter meg kraftig ut på en eller annen måte

Endret av digitalglenn
Skrevet

Jeg healer i PvP, AB feks. Det funker glatt som fan bare du har riktige items

som gjør at du har sjans til å overleve :) Synes det er morsommere å heale

andre enn å smelte fjesene deres ( skal lett gjøre det også bare jeg får meg

litt gear )

jeg har specca 37 poeng i holy og resta i disc nå - eneste jeg kan er å holde

folk i live.

Men for å kunne gjøre dette trenger jeg dodge, armor og stam. Dette får jeg fra http://www.axemen.org/roster/char.php?name...rver=Ravencrest

ringer og neck \o/

Gotta <3 Stam

Skrevet
Jeg healer i PvP, AB feks. Det funker glatt som fan bare du har riktige items

som gjør at du har sjans til å overleve :) Synes det er morsommere å heale

andre enn å smelte fjesene deres ( skal lett gjøre det også bare jeg får meg

litt gear )

jeg har specca 37 poeng i holy og resta i disc nå - eneste jeg kan er å holde

folk i live.

Men for å kunne gjøre dette trenger jeg dodge, armor og stam. Dette får jeg fra http://www.axemen.org/roster/char.php?name...rver=Ravencrest

ringer og neck \o/

Gotta <3 Stam

5960200[/snapback]

Hehe, jeg kan tenke meg at en og annen warrior ble litt bitter over å se slike godsaker gå til en prest. Men hey, vi prester trenger også stamina =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...