the animal Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 som det sier: jeg er av de heldige som gikk fra Tiscali til Telenor med et speedtouch510i som forøvrig døde da linjen min ble oppgradert så nå har jeg et Topcom 871BT modem som jeg ikke skjønner bære av. jeg har kommet så langt til å skrive inn 10.0.0.254 og logget meg inn men det stopper det og. jeg skulle da ha gjerne åpnet porten 61000 til min router, som foøvrig er en 3com et-eller-anna som liker å streike. alt fra routeren til pcene er satt opp riktik for å åpne den porten men det er da modemet som stopper infoen inn til routeren. så om noen kunne gi meg en smørbrød liste på åpning av den porten så ville det hvert knall jeg kan liksom mer om å bytte dynamorer på gamle mercer enn å fikse det j**la nettverket å det tar meg enda en 2 timer å bytte Mvh Animal
Pingla Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 (endret) Hvis du hadde brukt internet litt effektivt, så har Telenor ganske mye info på sine sider online.no: Hvordan åpne porter i Topcom Xplorer 871BT rutermodem Evnt. så kan du sette Topcom'n i bridgemodus (som ett modem) og gjøre alle innstillinger i din egen router: Sette Topcom 871BT rutermodem i bridgemodus I oppsettet for din egen ruteren må du velge PPPoE som oppkoblingstype. Du må også legge inn ditt online brukernavn (hele e-postadressen) og passordet du mottok fra Telenor. For å finne ut hvordan du gjør dette , må du lese ruterens brukeveiledning. Når disse innstillingene er lagret vil ruteren din automatisk koble opp ADSL-linjen. Endret 19. april 2006 av Pingla
the animal Skrevet 23. april 2006 Forfatter Skrevet 23. april 2006 Oki fikk det til etter mye stress. men da fløyt opp et nytt problem jeg har nå satt modemet(Topcom) opp mot Routeren (3com), med begge som routere. jeg har fått åpnet port 61000 mot routeren(3com), og den har åpnet den mot min pc. så jeg ikke får NAT feil lengre. men når det er satt opp så funker ikke Opera eller IE lengre, den mer eller mindre nekter å åpne sider. tar vel en 10 til 15 min å åpne en side. med mitt gamle SpeedToucht modem var det ikke sånn, men så brant det opp og da. om noen har noen bedre hint til meg så tar jeg imot nesten alt
Pingla Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Antar at nettleseren peker mot Topcom'n som enten Proxy eller DNS, og at 3Com'n lager trøbbel. Hvorfor kan du ikke sette Topcom'n i bridgemodus så slipper du dobbel NAT. Den eksterne IP-adressen skal således routes videre til 3Com'n. Sett 3Com'n opp med DHCP og la din PC få tildelt IP-adresse fra denne.
Vannpistol Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Antar at nettleseren peker mot Topcom'n som enten Proxy eller DNS, og at 3Com'n lager trøbbel. Hvorfor kan du ikke sette Topcom'n i bridgemodus så slipper du dobbel NAT. Den eksterne IP-adressen skal således routes videre til 3Com'n. Sett 3Com'n opp med DHCP og la din PC få tildelt IP-adresse fra denne. 5973030[/snapback] Nesten riktig Sett TopCom til bridemodem og sett opp 3com'en med PPPoE, husk at brukernavnet da er [email protected].
the animal Skrevet 23. april 2006 Forfatter Skrevet 23. april 2006 prøvde meg på det med Bridemodus men fikk det ikke helt til men får vel leke litt mer med det
Pingla Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Nesten riktig Sett TopCom til bridemodem og sett opp 3com'en med PPPoE, husk at brukernavnet da er [email protected]. Det hadde jeg allerede forklart i mitt første svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå