bobafett Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Noen som vet om det er særlig stor forskjell mellom HC Enc og CCE-Basic, bortsett fra at CCE skal være raskere?
Wipeout Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Tja, godt spørsmål... HC encoderen skal være bra den. Jeg har selv reencodet noen filmer med den. Men stort sett bruker jeg CCE. Sånn generelt så går vel CCE for å være den beste, mens HC encoderen kommer ganske høyt på lista. Så noen kjempeforskjell tror jeg ikke det blir, regner med at du kjører mer enn ett pass?
bobafett Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 Har testet HC Enc på standard setting mot ProCoder2. Kan ikke se at den ene er noe særlig bedre enn den andre. Kjører 2 pass med HC Enc. Vet ikke om ProCoder kjører 2 pass. Men siden de brukte omtrent like lang tid, antar jeg det. Startet encoding med HC Enc på høy kvalitet i går kveld. Har ikke fått sjekket resultatet ennå. Virket som om den kjørte utrolig tregt. Men nå er det vel egentlig ganske teit å teste encodere på en 3 timer lang film. Kanskje det kan være lurt å finne en VOB med masse action og teste på den. Får vel laste ned demo av CCE og teste litt. Men uansett så ble encoding med HC Enc standard mye bedre enn bruk av dvdshrink.
Wipeout Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Jeg er ganske sikker på at uansett encoder sammen med dvdrebuilder blir bedre enn med dvdshrink. Personlig kjører jeg minimum 6 pass på filmene. Ville nok testet en fil med masse fart og bevegels i, ja. Eller en film med mye farger og kontraster i. Hva med en tegnefilm av noe slag? F.eks. scenen i Disney`s "Aladdin" når han ska hente lampen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå