Gå til innhold

Ny Windows Vista build


Anbefalte innlegg

Vista blir nok raskt på mange måter, men jeg bekymrer meg for flere andre ting:

- Vil Vista bli ennå mer konkurransefientlig med tanke på filformater, drivere, og programmer som støttes?

- Vil Vista bli ennå mindre brukervennlig enn XP på grunn av all "pynten"?

- Vil det bli ennå mer tidkrevende å fjerne all den plagsomme og plasskrevende "pynten"?

- Vil Microsoft lære Vista å telle? (Som kjent kan ingen av de tidligere windowsversjonene telle riktig. 1024 = 1000 osv. Noe som selvsagt bryter med logikk, matematikk og alle eksisterende standarder)

 

PS. Jeg var på et foredrag med MS på TG, men måtte stikke før det var ferdig. Etter at jeg gikk ble det delt ut ark med link og kode for tilgang til den betaen som kommer i mai. Hvordan får jeg tak i den betaen nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Vil Vista bli ennå mindre brukervennlig enn XP på grunn av all "pynten"?

- Vil det bli ennå mer tidkrevende å fjerne all den plagsomme og plasskrevende "pynten"?

5954089[/snapback]

 

Jeg testet Vista Beta 1 tidligere i år, og helhetsinntrykket var at OSet var blitt fordummet. I utforsker fikk du ikke lenger se filbanen du befant deg i, ei heller spesifisere hvilken filbane du ville til. Det eneste du kunne browse var såkalte smart folders, som var uhyrlige å bruke. For å kunne navigere filene mine som jeg selv ville, på gamlemåten, måtte jeg disable det i innstillingene samt klikke et par-tre tastetrykk hver gang jeg ville over til gamlemåten. Vista prøver å gjemme mer og mer av systemet vekk fra brukeren, og istedenfor at det gjør det mer brukervennlig vil det gjøre det mer og mer uhåndterlig og abstrakt. Jeg håper de har fikset det etter Beta 1, men siden smart folders er en nøkkelfeature i Vista vil jeg ikke tro det. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...