Gå til innhold

Hvilken Opteron bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Driver og snusker runt ettter ny pc. Jeg er sikker på at jeg skal ha en DC Opteron, men er usikker på vilken jeg bør velge. Jeg skal klokke, pc skal også brukes til spilling(oblivion ;)) og bilderedigering og mulig vidiored.

 

Så bør jeg velge en 165 eller 170, 175 ect. ?

 

Takk for svar. :)

 

 

 

Edit: Leif :p

Endret av LazZ^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel helt an på hvor bra hovedkort du har, og hvor høy FSB dette klarer å kjøre.

 

Hvis du ser bort fra forskjell på multiplier, så vil 165 og 170 (og videre oppover i serien) la seg klokke like mye. Verdensrekorden i oc på 165 ligger faktisk et lite hakk over 170! :dribble:

 

edit: nå antok jeg automatisk at du ville klokke da.. Men hvem kjøper Opteron hvis de ikke skal klokke? :p

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

Oppsettet vil muligens se sånn ut:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27193

 

Og ja jeg skal klokke.

 

Eg ville gått for en 170 pga 10x MP, som er godt å ha når en klokker. Dette er kanskje bare en smakssak, har hatt både 165 og 170.

Koster 500,- mer for en 170 men eg synes sjøl at det er verdt det.

 

Det har jeg sittet og lurt på selv, Men jeg har jo masse av tid før jeg skal kjøpe. Jeg mangler nånn lapper :p

 

Edit: fixa URL

Endret av LazZ^
Lenke til kommentar

Ser for meg ut som om 170 er det beste valget til klokking. Mange 170 klarer veldig gode resultater, litt færre 165 er like gode.

 

Men det eg synest er rart er at eg ser veldig få gode 175, mange som har kjøpt de klager over dårlige resultater :hmm:

 

Nå er det sikkert fordi det er mange flere som kjøper 165/170 men likevel så synest eg 175 fra samme gode steppinger burde klare bedre enn de gjør :dontgetit:

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at det er forholdsvis langt mellom de som ikkje klarer 2500. Er du heldig klarer du 2900-3000. Men for å få det til bør du legge endel penger i ett skikkelig godt hovedkort. Eg annbefaler DFI nF4 Ultra-D. Det koster litt over tusenlappen og er ett veldig godt klokkekort.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...