Gå til innhold

CPU ligger på konstant 100% ytelse


Anbefalte innlegg

Har en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz som jeg har slitt litt med å kjøle. Plutselig har den ligget på over 55 grader uten at jeg kjører noen tunge aplikasjoner. Dette kommer og går. Når dette skjer ser jeg at indikatoren for Bruk av CPU i Windows oppgavebehandling ligger på konstant 100%. Dette kan skje mens jeg feks bare bruker Explorer og går ikke over uten at jeg skrur av pc'en. Noen som kan hjelpe meg med hva dette skyldes og hvordan kan jeg løse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått litt mer oversikt over hva som skyldes at CPU til tider blir liggende på konstant 100 % ytelse. Det ser ut til at dette kun skjer i min profil og ikke i fruens profil. Det kan også virke som om dette skjer når jeg har bruker iexplorer.

 

I oversikten over CPU prosessene ligger det til vanlig 37-39 prosesser, men når CPU "henger" seg opp på 100% økes antall prosesser til over 50, mens kun 17-18 er synlige i oversikten i Oppgavebehandling!

 

Skal slette profilen og se om dette hjelper, men skulle gjerne visst hva dette kan skyldes. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Under prosesser i oppgavebehandling kan du sortere på CPU-bruk og enkelt se hvilke prosesser det er snakk om. Hvis det er iexplorer som suger CPU-kraft, så kan det komme av flash-ads på sidene du har oppe. Disse kan forårsake helt vanvittig CPU-belastning i forhold til sin nytteverdi og burde forbys.

 

Ikke vær bekymret over temperaturen, CPUen din kan jobbe ved 55 grader i hundre år.

Lenke til kommentar
En god gammeldags formatering tror jeg skal gjøre susen.

5971262[/snapback]

Joda, det fikser nok problemet, men hva skal han gjøre neste gang han får det problemet? Formater? Nope, du lærer ikke noe ved å formater windows om du får virus/spyware eller annet dritt.

Her er 2 programmer eg bruker http://www.winpatrol.com/news.html og

 

http://www.diamondcs.com.au/processguard/ Eg har kjøpt fullversjonene til begge programmene, men du trenger ikke å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...