Gå til innhold

hva er DAS? noe å bruke?


Anbefalte innlegg

Hei

Var innom komplett.no og letet etter noe som kan gi meg litt mer lagringsplass.

så kom jeg over noe som heter DAS. en med fiber channel, 1 USCSI og 1 ISCSI.

noen av de hadde gb lan tilkobling .

 

Er dette samme som harddisk du kan koble på nettverk som heter NAS eller må du ha en server som dette er koblet til? via de respektive kortene.

 

Disse er litt stive i pris men ble litt interessert grunnet hus bygging. og hadde vært litt deilig å hatt alt i et skap uten alt formye vifter og slikt.

 

Kanskje noen har en side jeg kan bli litt klokere på??

 

Påforhånd takk for alle svar!

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HAr les litt på nette nå og har nå forstått at DAS trenger en server i tillegg til for å komme på nettverket med den! og det jeg skulle hatt da noe som heter SAN!

5928972[/snapback]

 

Trodde det samme gjalt SAN jeg. At man måtte gå gjennom en maskin ved å bruke en fiberkanal eller lignende. Sikker på at det ikke er NAS du er ute etter? Network Attached Storage altså

Lenke til kommentar

jo , men jeg kunne tenkt meg en stor lagringsplass og GBlan for hastighet, men jeg har vudert nas men det blir da en haug med stikkontakter heg må sette opp, derfor var DAS med 15 sata2 et godt eksempel til å bli kvitt noe sånt. ellers var det billigste å bygge 2 nye servere. til alle mine dvd filmer. trenger litt over 3,5 TB lagringsplass,bare til de jeg har nå. kjekt å sitte å trykke på en knapp og få dvdfilmen på media pc, eller på kinorommet uten å leite etter dvd filmen først.!

 

får glane litt videre. takker forsatt for alle svar jeg får!

Lenke til kommentar
jo , men jeg kunne tenkt meg en stor lagringsplass og GBlan for hastighet, men jeg har vudert nas men det blir da en haug med stikkontakter heg må sette opp, derfor var DAS med 15 sata2 et godt eksempel til å bli kvitt noe sånt. ellers var det billigste å bygge 2 nye servere. til alle mine dvd filmer. trenger litt over 3,5 TB lagringsplass,bare til de jeg har nå. kjekt å sitte å trykke på en knapp og få dvdfilmen på media pc, eller på kinorommet uten å leite etter dvd filmen først.!

 

får glane litt videre. takker forsatt for alle svar jeg får!

5930617[/snapback]

 

Har du sett 2TB lacie NAS'ene de selger på netshop? et par slike bør vel gjøre jobben :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...