Gå til innhold

TES: Merkelig "hitbox" I Oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!

Jeg lurer litt på om det er flere som syns "hitboxen" i Oblivion er en smule rar og upresis? Spiller som assasin, og buen er mitt favorittvåpen da den er særdeles dødelig kombinert med "Sneak Attack x3" og "Master of Sneak". Problemet er bare at jeg til tider sliter veldig med å treffe hodet! Det virker som det bare er mulig om du enten står veldig nær eller veldig langt unna målet. Veldig plagsomt da en pil i hodet gjør mye mer skade, og ofte er eneste måten å drepe en sterk fiende.

Så, noen som opplever det samme og evt vet om en fiks eller et tips? :)

Endret av Stikk-kont@kten
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ofte fått inntrykket av at det ikke var det. Men ble veldig usikker da jeg fant ut at jeg drepte folk/monstre mye mye fortere om jeg siktet etter hodet. Kan legge ut en screenshot av noen eksempler.

snaxxor, neida er ikke det jeg mener. Har ingen problemer med å sikte for å treffe målet, men sliter veldig med å forstå hvorfor pila noen gang treffer hodet og andre gang flyr gjennom.

Endret av Stikk-kont@kten
Skrevet

Det Bethesda har sagt for lenge siden er at skaden er like stor overalt. "No localized damage", sa de. Såvidt jeg vet er skaden like stor overalt.

Skrevet

hmm, joa jeg trodde jo det. Men stemmer ikke med hva jeg har erfart.

Jaja, er som sagt blitt Master of Sneak så overlever vel :)

(Master of Sneak = The attacker ignores the armor of the victim by sneak attack)

Skrevet

Ganske sikker på at du gjør like stor skade uansett hvor du treffer, noe som er bekreftet av utviklerne. Grunnen til at du muligens tror at du gjør mer skade ved å skyte dem i hodet, er fordi du tar deg lenger tid til å sikte på hodet, som resulterer i at du gjør mer skade.

For å svare på spørsmålet ditt, så har jeg ikke merket at pilen treffer andre steder enn der jeg sikter. Pila går jo i en bue, så hvis du sikter på hodet og fienden er litt langt unna, vil jo pila treffe nærmere magen, men det antar jeg at du vet allerede :yes:

På en annen side, så har jeg merket det med magi, at brannkuler og div av og til går gjennom fienden. Så ja, det er sikkert ikke umulig at det er noen bugs når det gjelder dette.

Skrevet

Joda, fult klar over hvordan pila går i bue, og hvordan fysikken motoren til dette fungerer (en imponerende sådan).

Men er nok bug at pila ikke treffer der jeg sikter når jeg står på nært hold, og noen ganger flyr gjennom.

Satser på at en patch fikser dette etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...