Gå til innhold

Kan noen annbefale et bra bilde program?

Mikr89

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen vet om et bra program som jeg kan redigere bildene mine i,og printe dem ut i vanlig størrelse.Så de passer i fotoalmummet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kongen av haugen når det gjelder bilderedigering er Photoshop, men det er et program som koster mer enn det smaker om alt du skal gjøre er å redigere bildene litt for deretter å printe de ut. Paint Shop Pro er et billigere alternativ som lett klarer det du er ute etter. Det samme gjelder the Gimp, som i tillegg er gratis.

Skrevet

Photoshop koster vel rundt 5.500 NOK om du kjøper og laster det ned direkte fra Adobes webshop. Jeg tror neppe det er noe for deg, og det var mest til almenn opplysning.

Hvilke behov har du angående redigering? Er det hovedsaklig forandring av bildestørrelse, snu og vende på de, lagre i andre format og slikt? Jeg bruker gratisprogrammet XnView til slikt. Det starter opp raskt, er enkelt å bruke og har en mengde nyttige funksjoner; f.eks. kan du lage web album, det har egen screenshot funksjon, enkel renaming og konvertering av mange bilder samtidig, støtter Photoshop filtre m.m.

For ren bildebehandling er program som Gimp, Paintshop Pro, Photoshop og slikt bedre, selvfølgelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...