Gå til innhold

TES: Noen tanker rundt Oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spillt spill på PC i mange år, og vært med siden Commodore 64-tiden. Det har stort sett gått i FPS-shootere og flysimulatorer de siste årene. Jeg har aldri likt spill som Oblivion sorterer under. Jeg synes de har vært kompliserte og lite oversiktlige. Jeg har ikke likt spill som inneholder alle mulige slags vesener, som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Kaste spells og lignende har med andre ord ikke vært noe for meg.

Etter å ha lest en del tester om Oblivion, og sett karakteren, bestemte jeg meg for å kjøpe. Litt skeptisk selvfølgelig... Det begynnte med at jeg kjøpte den vanlige utgaven av spillet. (PC) Dette fungerte dårlig. Dårlig framerate, selv på en high-end PC, masse bugs, CTD, og blurry texturer. Jeg måtte tråle forumet opp og ned etter hjelp for å få dritten til å fungere. Etter å ha fjernet diverse Codec-pakker fra PC`n, begynnte det plutselig å virke. Spillet krasjet sjelden eller aldri. Litt tweaking i ini-fila (?) var også nødvendig for å få spillet til å gli jevnt. Her på forumet var det masse tips og guider, så det var ikke noe problem. Trengte jeg hjelp, postet jeg bare en tråd, og gutta stod klare til å hjelpe. Endelig fungerte spillet slik jeg ønsket.

Da var det bare å begynne å spille... Etter 40 timers spilling er jeg fullstendig oppslukt av dette spillet. Nydelig grafikk og atmosfære. Friheten, og mulighetene, er det som fasinerer meg. De utallige questene, dialogen med andre, og valgene man har muligheten for å ta, de er enkelt og greit imponerende. Det har gått så langt at jeg har kjøpt spesial-utgaven av spillet, og guide-boka. Sånn i tilfelle jeg skulle stå fast... :) Nei, dette må virkelig være noe av det beste jeg har spillt på alle de årene. Takk for hjelpen gutter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jepp, hvis du blir oppslukt av oblivion råder jeg deg til å holde deg milevis unna MMORPG spill, der blir man 10x så oppslukt og det ødelegger livet ditt :p

5907955[/snapback]

Tenker du på WoW og liknandes, så spelar ikkje eg det. Det er dumt å måtte betale så og så mange pengar i månaden...

Skrevet

Fin historie ja. Synd du ikke spilte flere av spillene i serien (Arena, Daggerfall, Morrowind) for jeg synes de ga meg like mye glede som Oblivion har gjort til nå. Spesielt Daggerfall har jeg brukt utallige døgn på :blush:

Skrevet
Berre eit lite spørsmål:

Visst eg finne ein Oblivion Gate, skal eg berre gå inn og stenge den då?

Eller må det vere ein sann quest eg er på?

5908001[/snapback]

Har du lyst, er det bare å stenge i vei. Noen av dem blir du bedt om å stenge senere, i forbindelse med oppdrag, hvis de ikke allerede er det. Men du kan gjøre det når du måtte ønske. Men det er mange av dem, og du er ikke nødt til å stenge alle for å løse main quest, så det er høyst frivillig.

Geir :)

Skrevet
Berre eit lite spørsmål:

Visst eg finne ein Oblivion Gate, skal eg berre gå inn og stenge den då?

Eller må det vere ein sann quest eg er på?

5908001[/snapback]

Har du lyst, er det bare å stenge i vei. Noen av dem blir du bedt om å stenge senere, i forbindelse med oppdrag, hvis de ikke allerede er det. Men du kan gjøre det når du måtte ønske. Men det er mange av dem, og du er ikke nødt til å stenge alle for å løse main quest, så det er høyst frivillig.

5908102[/snapback]

Mens vi prater om oblivion gates: dukker det opp fler og fler over tid?

Grunnen til at jeg lurer er at de noen steder ser ut til å stå ganske tett nå.... :)

Skrevet

Ja, det gjør det visst, inntil main quest er ferdig. Men jeg vet ikke om det er noe system i det (Hvor og når). Noen sier det er helt random, men det er de nok ikke. Noen påstår å vite hvor mange det er (men oppgir forskjellige antall... :hmm: )

Jeg ville anta at plasseringen (og dermed det totale antallet) er forutbestemt, men at når de dukker opp er random. Men det er bare gjetning.

Skrevet
Ja, det gjør det visst, inntil main quest er ferdig. Men jeg vet ikke om det er noe system i det (Hvor og når). Noen sier det er helt random, men det er de nok ikke. Noen påstår å vite hvor mange det er (men oppgir forskjellige antall... :hmm: )

Jeg ville anta at plasseringen (og dermed det totale antallet) er forutbestemt, men at når de dukker opp er random. Men det er bare gjetning.

5908281[/snapback]

Svarer ganske godt til mine erfaringer det. Har spilt med 3 forskjellige karakterer til nå, og finner gatene på litt forskjellige plasser, noen på samme plass hver gang, osv. Fin trening for å komme opp i levels de gatene :)

Skrevet

Med det samme vi snakker om disse gatene: Hvordan er det vi slår dem av? Har kommet til en, men jeg greier ikke å stenge den... Noen som kan hjelpe? :blush:

Skrevet

Har også spilt i årevis og på samme måte startet det med commodore 64. Ble hektet på elder scrolls serien etter jeg prøvde Morrowind, har ikke hatt sansen for RPG før dette. Oblivion er farlig oppslukende, 6 timer virker som 10 min.. Ikke heldig når man har samboer:-)

Ang å stenge oblivion gates, så er svaret at hver av dem inneholder en sigil stone, når denne plukkes opp vil gaten stenges.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...