Gå til innhold

Netcom UMTS dekningskart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Men vær kritisk til dette!

Jeg har en Nokia 6250 som tilhører jobben, og bruker denne som modem på reiser/ferier der jeg må jobbe opp mot serveren på jobben.

Når jeg sitter på jobben eller hjemme(begge deler er i Trondheim), fungerer det dårlig, men når jeg bruker det på feriestedet i Finnmark fungerer det greit med hastighet på over 280 jevnt over.

Jeg tror Netcom skryter litt mye når de lover nettets kapasiteter. Jeg testet senest nå på onsdag både på jobben og hjemme, og fikk samme begredelige resultatene som tidligere, altså problemer med bare å koble seg opp mot serveren på UMTS-nettet. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Men vær kritisk til dette!

Jeg har en Nokia 6250 som tilhører jobben, og bruker denne som modem på reiser/ferier der  jeg må jobbe opp mot serveren på jobben.

Når jeg sitter på jobben eller hjemme(begge deler er i Trondheim), fungerer det dårlig, men når jeg bruker det på feriestedet i Finnmark fungerer det greit med hastighet på over 280 jevnt over.

Jeg tror Netcom skryter litt mye når de lover nettets kapasiteter. Jeg testet senest nå på onsdag både på jobben og hjemme, og fikk samme begredelige resultatene som tidligere, altså problemer med bare å koble seg opp mot serveren på UMTS-nettet.  :thumbdown:

5970369[/snapback]

 

6250 er så vidt jeg husker en håndsverker telefon, som ble sluttsolgt rundt samme tid som 6210, ergo nokså lenge siden. (for de som ikke tok hintet; denne skilter nok ikke med særlig datatrafikk egenskaper)

I Trondheim er dessuten sjansen for at du deler nettet sin kapasitet med mange! flere veldig stor, mens ute på vidda er den sjansen mindre...dermed en mulig forklaring

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...