Thor. Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Noen som har en tryllestav som gjør dette for meg? Om kvelden/natta liker jeg å ligge å høre på musikk før jeg sovner. Eneste løsningen jeg har da er å bruke en shutdown kommando. Finnes det andre løsninger som å sette pause/stoppe eller avslutte winamå etter en bestemt tid? eller bare mute?
Rikky Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 (endret) Du kan jo legge til en oppgave i Scheduled Tasks, f.eks "C:\Program Files\Winamp\winamp.exe" blablabla Da forsøker Winamp å spille av filen blablabla, som sannsynligvis ikke eksisterer hos deg. Det funket hos meg med Winamp 2.95 i hvert fall. Endret 9. april 2006 av Rikky
roac Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 (endret) Noen som har en tryllestav som gjør dette for meg? Om kvelden/natta liker jeg å ligge å høre på musikk før jeg sovner. Eneste løsningen jeg har da er å bruke en shutdown kommando. Finnes det andre løsninger som å sette pause/stoppe eller avslutte winamå etter en bestemt tid? eller bare mute? 5896480[/snapback] Bruke VBScript til å starte Winamp? Da kan du vente et gitt antall sekunder (eller millisekunder), og du har mulighet til å sende tastekombinasjoner til WinAmp etterpå. Noe i retning av dette burde fungere: Set oShell = CreateObject("WScript.Shell") oShell.Run("c:\progra~1\winamp\winamp.exe c:\playlist.pls") WScript.Sleep 60*60*1000 oShell.SendKeys "%{F4}" Dette scriptet skal (om jeg ikke har gjort noe feil) starte winamp, vente i en time (60 minutter, 60 sek/min, 1000msec/sek), for så å sende Alt+F4 til programmet etter en time. Merk: Pass på fokus til programmene. Dersom fokus er endret bort fra Winamp vil ikke SendKeys funke. Endret 9. april 2006 av roac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå