Gå til innhold

30 ampere psu...


Anbefalte innlegg

heisann, jeg lurer på om noen der ute vet hvor jeg kunne fått skaffet en PSU med over 30ampere på 12v uttaget, fordi mitt skjermkort skulle visst trenge det.. skjermkortet funker fint med en 20ampere strømforsyning, men fryser av og til.. lurer på om det er det som er galt.. så må finne ett sted me 30ampere på 12v =)

 

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann, jeg lurer på om noen der ute vet hvor jeg kunne fått skaffet en PSU med over 30ampere på 12v uttaget, fordi mitt skjermkort skulle visst trenge det.. skjermkortet funker fint med en 20ampere strømforsyning, men fryser av og til.. lurer på om det er det som er galt.. så må finne ett sted me 30ampere på 12v =)

 

takk på forhånd

5891986[/snapback]

 

Tror neppe et skjermkort trenger 30A på 12v, om forskyninga de faktisk leverer 20A stabilt på 12V så hadde jeg blitt overrasket om det var problemet.

 

AtW

Lenke til kommentar

en lapp som fulgte med skjermkortet mitt (sapphire radeon ati x1900xt) står det følgende:

 

Crossfire Power Supply Requirements.

 

Power supplies with 450-Watt capacity and 30A current on 12V rail is recommended for single Radeon X1900 series product.

 

Radeon X1900 CrossFire configurations (diual graphics card system) requires 550-Watt capacity power supply, with 38A on 12V rail.

 

Crossfire requires a power supply with two 6-pin PCI Express power connectors.

 

Please consult your power supply vendor specifications to ensure your system meets the recommended functionality.

 

CrossFire configuraions require a CrossFire compliant motherboard, which includes two physical x16 PCI Express slot interfaces.

 

 

 

så det ser ut som om jeg trenger 30A på 12V tingen.. jeg kjører ikje crossfire, har kun ett skjermkort som støtter det, har ikke hovedkort eller 2nd skjermkort til det. /=

Lenke til kommentar
en lapp som fulgte med skjermkortet mitt (sapphire radeon ati x1900xt) står det følgende:

 

Crossfire Power Supply Requirements.

 

Power supplies with 450-Watt capacity and 30A current on 12V rail is recommended for single Radeon X1900 series product.

 

Radeon X1900 CrossFire configurations (diual graphics card system) requires 550-Watt capacity power supply, with 38A on 12V rail.

 

Crossfire requires a power supply with two 6-pin PCI Express power connectors.

 

Please consult your power supply vendor specifications to ensure your system meets the recommended functionality.

 

CrossFire configuraions require a CrossFire compliant motherboard, which includes two physical x16 PCI Express slot interfaces.

 

 

 

så det ser ut som om jeg trenger 30A på 12V tingen.. jeg kjører ikje crossfire, har kun ett skjermkort som støtter det, har ikke hovedkort eller 2nd skjermkort til det. /=

5892097[/snapback]

 

De tar alltid i litt ekstra, målinger jeg har sett tyder ikke på at ditt oppsett trekker 240 Watt fra 12v-railen (noe som dog er ganske lite på et 580 watt kort)., så om strømforskyninga faktisk leverer 20A stabilt på 12 V, så ville det overrasket meg om dette er problemet. Men nå er jeg litt usikker på Hiper, og kvaliteten deres.

 

http://www.silentpcreview.com/article265-page3.html

 

Her kan du se at et system med en 3500+ og en 6800 GT, bruker ca 8A på 12V med CPU-load, synes det høres rart ut om et x1900 skal bruke 12A (dvs 144 watt) mer enn et 6800 GT.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

jeg har lest andre med ditt skjermkort som har byttet psu opptil 4 ganger

 

http://www.chieftec.de/?page=products_cont...d=4&language=uk

 

12+12= 2 railer =30 amper

 

http://www.ocztechnology.com/products/powe...am_power_supply

28 amper selges på netshop bla. annet www.hw.no

 

hiper 580 pcutstyr 750kr 2 railer

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=113339&mlevel=010600

15+15 = 30 amper

http://www.thermaltake.com/purepower/w006364/w006364.htm

 

så har du mist som en må kjøpe kabler til

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=34989

 

denne har 20A + 20A

men jeg så current blir 32 A så her må en være obs

 

1 single 12+ gir vel 180 watt

så 2 gir 280 watt

3 gir enda mer so on, litt uklare tall, noen har gjerne 4 12+ rail som er vel egnet for

1900xtx i sli.

 

det kan være utrygt på kjøpre 15A+15A og tro det skal bli 30A da det gjerne blir bare 25A, ikke vet jeg. med 20+18 så er en sikker

 

ellers så har hiper 580 20+18 og er noe rimeligere på pcutstyr

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
jeg har hiper 580w strømforsyning... skulle den være mulig å "gjøre" om til 30A.. skjønnte ikke helt alt det du skrev der.. takk forresten :)

5892228[/snapback]

 

nei ikke det jeg mente

 

 

disse psuene som ligger over 400 watt, har ofte mer en "1" 12+ rail

 

12+rail = 180 watt

12+railx2= 280 watt

12+railx3= 380 watt

12+railx4= 480 watt

 

ikke ta dette seriøst, gir bare et bilde av hvordan railene fungerer,

disse er den strømmen skjermkort bruker

en hiper har 12+railx2 som er 20A+18A

 

da jeg skrev 20A + 20A = 32A

var noe jeg så fra en webside, ikke noe jeg fant opp selv

at 2 railer som brukes sammen blir noe nedsatt i ytelse på full A

derfor antar jeg den klarer max 32 A, der det er opplyst fra PRODUSENTEN selv

 

 

nå lever 12+rail alt fra 7A på de rimeligste og opptil 28A på de dyrere fra

OCZ

 

 

 

tror det var TAGAN sin 580 watt jeg så det

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

GANT kan være mulig at hvis du bruker PCI-E kontakten fra hiper så benytter du deg kun av 1-12+ rail som er 20 amper eller 18 amper, ikke vet jeg ( egentlig ikke tror jeg).

 

evt press 1 molex fra oppe av psuen og 1 molex fra nede av psuen til en pci-e kontakt og koble den til skjermkortet, tviler, men bare test.

istedenfor å bruke en singel pxi-e kontakt til skjermkortet

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

okei, fant en kabel oppi pakken med 6-pin PCI-E kontakt som gikk i skjermkortet, den hadde 2x12v utganger som jeg kunne feste 12v kablene i.. har prøvd begge fra 1molex, 1 fra alene molex og 1 fra molex med hdd/vifter i, og nå har jeg 2x alene molex'er (begge øverst) men 12V ligger på 11.78/11.71V som den gjorde før også..kan det være jeg har "ødelagt" psu'en ? den fryser fortsatt.. men føler det er sjeldnere enn før

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...