Bilbergeren Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Hei Jeg holder på å klargjøre en nettbutikk, og da trenger jeg muligheten til å legge sammen antall og priser. Bruker følgende enkle setning: totalsum = quantity*price (prisen i eksempelet er 0,90 kr.) Får opp feilen Microsoft VBScript runtime error '800a000d' Type mismatch: '[string: "0.9"]' Hvordan løser jeg dette ? Bruker opptil 2 desimaler i prisen. Takk for hjelpen
834HF42F242 Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Har du prøvd med "," i stedet for "."? Dette er jeg litt usikker på siden jeg aldri har gjort utregninger med desinaltall i asp.
backup Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Når prisdata utenfra kommer inn (f.eks. fra database) som en string må dem settes til prisen slik: price = prisString 'i prisString skal det stå det 0,9 Derimot hvis prisdata er numerisk blir det slik: price = prisNumerisk ' i prisNumerisk skal det stå 0.9 Settes prisen direkte i scriptet blir det henholdsvis slik: price = "0,9" 'prisdata er string price =0.9 'prisdata er numerisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå