Panic Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 5885214[/snapback] Er enig med deg.. Snart lager ikke SE mobiler lengre.. De kommer til slutt til å lage Mp3-spillere.. Men men.. Liker man ikke SE, så er man ikke tvunget til å kjøpe en heller.. Jeg har aldri eid en SE, og jeg kommer mest sannsynlig ikke til å kjøpe meg en med det samme.. Jeg holder med merkene som lager først og fremst mobiltelefoner, med kamera, mp3-spiller osv.. Ikke en Mp3-spiller med ringefunksjon.. 5914942[/snapback] Hvilken Sony Ericsson telefon tenker du på? Meg bekjent har alle SE telefoner ypperlige ringe og tekstfunksjoner. Og du sier du holder deg til merker som først og fremst lager mobiltelefoner med kamera, mp3 spiller. Da er jonettop SE midt i blinken for deg. Ingen klarer å kombinere dette bedre enn SE! 5915243[/snapback] Kunne ikke vert mer enig med deg iopy! At de ikke lager mobiler er tøv..., men siden du ikke har eid en SE (Steffen_moss), så kan man jo tilgi deg Uansett så vil vi vel aldri få en telefon som er perfekt for alle! Da er det jo bra at de ulike produsentene satser ulikt. Hvorfor skal SE produsere mobiler som tåler masse, når Siemens og Nokia kan dette så godt. Det sier seg selv at det ville bli vanskelig! Slik er det bare... 5916274[/snapback]
gtoz Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Vad är poängen med att klämma in wlan, 3G, stora skärmar etc. när man ändå inte har batterier som klarar av att ge telefonen en vettig batteritid? Nästan alla jag känner som har skaffat nya Nokia telefoner, typ 6280, N70 m.m. är extremt besvikna över batteritiderna, då telefonen är urladdad efter en timmes taltid! Värdelöst... SonyEricsson, om någon tillverkare, förstår och prioriterar mobiltelefonens viktigaste uppgift, samtal. Vem vill ha en telefon som dör efter en halv dag på jobbet? Det är väldigt lätt att stirra sig blind på de tekniska specifikationerna, funktioner som är kul att ha de första dagarna, men när man sen ska använda telefonen är det batteritiden som är prio-1 i mina ögon. Till dig (trådskaparen) som är upptatt av att få in max antal funktioner i telefonen så fixar även SE detta, se P990.
DeeWox Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 (endret) Jeg sitter her og koser meg med prisguiden på utkikk etter en erstatter for min velbrukte T630. Som skapgeek med sans for dingser med høy gadgetfaktor lesser jeg på med de siste/hotteste teknologiene; EDGE, UMTS, Wi-Fi, og diverse smarttelefon OS... Da er da jeg med ett innser det: Min neste telefon blir neppe en ny Sony Ericsson. Mens resten av verden konkurrerer innbitt om å få presset mest mulig inn på minst mulig plass er Sony Ericsson opptatt med helt andre ting: Å lage Walkman... Jeg er bitter og skuffet, men mest lei meg for alle av mine surt opptjente penger jeg har lagt på bordet for diverse ekstrautstyr: Billlader, handsfreesett, bordstativ osv. osv... Hvorfor? Hvorfor klarer ikke Sony Ericsson det alle andre kan? Jeg husker den gangen SE gikk mot strømmen, gikk opp av et mørkt hull og stormet mot en kjempe som ingen andre hadde klart eller våget å stå i mot; nemlig Nokia. Det var tider. Den tiden er over, SE har blitt klubbet ihjel av Goliath og ligger med brukket rygg. Nå er de ikke lenger opptatt av kampen mot Nokia og andre, det er helt andre ting som opptar dem, nemlig; Å lage Walkman... Jeg rister oppgitt på hodet leter lenger og lenger ned på listen over telefoner som kan være av interresse. Det blir dyrt. 3000 kroner, 4000 kroner, 5000 kroner... Jeg avbryter søket og begynner på et nytt: Hvor mye koster en laptop tro? 5885214[/snapback] Sony Ericsson P990i? Endret 14. april 2006 av DeeWox
fo2re Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Virker som du er rimelig historie løs. SE har nesten alltid vært 1 i klassen når det kommer til å bruke ny teknologi. - De hadde farge skjerm nesten ett år før Nokia. - De står bak utviklingen av Bluetooth teknologien - De har etter sammenslåingen med Sony hatt beste kamera med kanskje ett unntak fra Nokia, men den mobilen er på str med en Leca blokk og koster alt for mye. - SE er en av verdens største på base stasjon teknologi i verden. - En titt på førstesida viser at SE tjener mer penger enn på lenge, takket være bla Walkman modellene, og har ennå tilgode å finne en Nokia som slår de på lyd. Som en digresjon kan man jo spørre hvor mange av de som har Bluetooth, Wi-fi, USB tilkobling, 3G, Symbian som faktisk bruker dette til noe nyttig. Kjenner folk som har de siste og råeste mobilene og de ringer litt og sender sms - til nød MMS en sjelden gang. Og det er vel det samme som folk gjorde med Nokia 3310...med den eneste virkelig forskjellen at man hadde monokrome skjerm og mye lengre batteri levetid. Jeg sitter her og koser meg med prisguiden på utkikk etter en erstatter for min velbrukte T630. Som skapgeek med sans for dingser med høy gadgetfaktor lesser jeg på med de siste/hotteste teknologiene; EDGE, UMTS, Wi-Fi, og diverse smarttelefon OS... Da er da jeg med ett innser det: Min neste telefon blir neppe en ny Sony Ericsson. Mens resten av verden konkurrerer innbitt om å få presset mest mulig inn på minst mulig plass er Sony Ericsson opptatt med helt andre ting: Å lage Walkman... Jeg er bitter og skuffet, men mest lei meg for alle av mine surt opptjente penger jeg har lagt på bordet for diverse ekstrautstyr: Billlader, handsfreesett, bordstativ osv. osv... Hvorfor? Hvorfor klarer ikke Sony Ericsson det alle andre kan? Jeg husker den gangen SE gikk mot strømmen, gikk opp av et mørkt hull og stormet mot en kjempe som ingen andre hadde klart eller våget å stå i mot; nemlig Nokia. Det var tider. Den tiden er over, SE har blitt klubbet ihjel av Goliath og ligger med brukket rygg. Nå er de ikke lenger opptatt av kampen mot Nokia og andre, det er helt andre ting som opptar dem, nemlig; Å lage Walkman... Jeg rister oppgitt på hodet leter lenger og lenger ned på listen over telefoner som kan være av interresse. Det blir dyrt. 3000 kroner, 4000 kroner, 5000 kroner... Jeg avbryter søket og begynner på et nytt: Hvor mye koster en laptop tro? 5885214[/snapback]
fo2re Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Og Nokia utsetter aldri modeller ? De har sannsynligvis 2 plass på pallen etter Siemens når det gjelder å lansere en modell til den faktisk kan kjøpes for penger. Er man heldig er HD mp3 modellen til Nokia ute på gata innen 2 generasjon Samsung. Hva så om det skal komme nye modeller. Så lenge SE stadig utsetter lanseringer og konkurrentene kan komme med bedre modeller før SE får de på markedet så har SE allerede tapt mye salg. Jeg forventet P990 snart, men jeg kjøper nok en Nokia siden de kommer med det jeg trenger før SE kan levere. Og jeg er nok ikke alene. 5914883[/snapback]
photoguy Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Trådstarter: Hvordan er det mulig å si at SE er i nedoverbakke? Nokia har som nevnt andre steder i diskusjonen utsatt flere av sine nyeste telefoner med 1 år, samtidig som stort sett ALLE klager over dårlig batterikapasitet. I tillegg er oppgraderingen av deres Communicator noe av det tåpeligste jeg har sett.. Nei, SE er heller ikke kjent for å være fremme i front på batteriutvikling, og deres K600i er ikke den som varer lengst på markedet av 3G telefonene. Men skjønner ærlig talt ikke hvordan du kan lure på om SE er i nedoverbakke. I forhold til hva? Dine ønsker, eller bunnlinjen i regnskapet? Bare se på denne artikkelen: http://www.amobil.no/nyheter/markedsutvikl...aaver_inn/25310 Skulle gjerne se de grunnene du seriøst mener fører SE ned en eller annen bakke. Den nye lineupen dekker vel behovet til de aller aller aller fleste, og de som trenger noe mer, kan gå til de som har spesialisert seg på alt-i-ett modeller. Jeg driter forsåvidt både i foto og internett/e-mail, men wifi kunne jeg tenkt meg pga skype. Radio er for meg også viktig for å slippe en masse uavhengige produkter i lomma samtidig. Denne kombinasjonen kommer nok etterhvert, men som med 3G; hva var poenget med 3G for et halvt år siden når omtrent ingen bruker det, fordi netteierne ikke oppfordrer til bruk av ny teknologi. Tvert imot, Netcom har gang på gang utsatt sin 3G utbygging.
Sigmund_Freud Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Vad är poängen med att klämma in wlan, 3G, stora skärmar etc. när man ändå inte har batterier som klarar av att ge telefonen en vettig batteritid? Nästan alla jag känner som har skaffat nya Nokia telefoner, typ 6280, N70 m.m. är extremt besvikna över batteritiderna, då telefonen är urladdad efter en timmes taltid! Värdelöst... 5917297[/snapback]
genser Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Nokia har som nevnt andre steder i diskusjonen utsatt flere av sine nyeste telefoner med 1 år Kan du nevne de konkrete modellene? Det tror jeg du skal slite bra med. Men skjønner ærlig talt ikke hvordan du kan lure på om SE er i nedoverbakke. I forhold til hva? Dine ønsker, eller bunnlinjen i regnskapet? Som jeg tror han skriver er han ikke fornøyd med bredden på produktene. At SE tjener mye penger for tiden er det ingen tvil om. Har ikke tid til mer nå, kommer tilbake senere Mye rare utsagn her i tråden.
Panic Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 (endret) Trådstarter er ikke fornøyd med bredden på produktene til SE....? Er bredden hos de andre produsentene noe større egentlig. Dessuten har bredden til SE sine produkter blitt større det siste året, det kan vel ingen være uenig i. Nokia har et bredt spekter i sine produkter , men de er jo verdens største mobilprodusent også. Da forventes det mer... Endret 14. april 2006 av Mobilfriken
photoguy Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 (endret) Nokia har som nevnt andre steder i diskusjonen utsatt flere av sine nyeste telefoner med 1 år Kan du nevne de konkrete modellene? Det tror jeg du skal slite bra med. Regner med at du har gått glipp av Nokia N91 som ble første gang utsatt i September i fjor? Da lovet de 1.kvartal, eller med andre ord rett etter jul. Nå ser det ut som den kommer nærmere 17.mai. Leveringsdatoen er usikker pga at noen i Nokia sier en ting, mens BurstonMarsteller som har PR ansvaret for Nokia i Norge sier noe annet. Se også artikkelen på amobil: http://www.amobil.no/artikler/mobiltelefon...enne_uken/25028 Greit nok, september til april/mai er ikke 12 mdner, men når det kommer til mobiler er det faktisk en meget signifikant forsinkelse som tilsvarer minst levetiden på en gjennomsnittsmobil idag. Det alene gjør at jeg skyr Nokia, når man i tillegg tenker på den latterlig dårlige batteritiden. Og Nokia har selv klart å prestere å si at dersom batteritid er viktig for forbrukeren, er en del av produktene til Nokia ikke brukbare. Snakk om å sette seg på rævva.. (Ref saken om han som kjøpte 8800 og klagde gjennom mediene på batteritid) En ting er forsinkelser til markedet pga leveranseproblemer, men Nokia har slitt et halvt år ++ med å fikse bug i programvaren til N91. Det er bare latterlig. Endret 14. april 2006 av photoguy
paali Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 det er så mange svar i denne tråden, så orker ikke bla meg bakover for å qoute riktig person, så det her blir kanksje litt rotete satt opp, sorry for det! når det gjelder personen som sa at de burde lage flere telefoner som t610 (med tanke på at alle kjøpte denne telefonen), så gjør faktisk se akkurat dette. både t630 og k700 (som du nevnte) er en telefon "alle" hadde, k750 var en veldig populær telefon. nå kommer de også med k800, som ihvertfall jeg regner med at kommer til å selge i bøtter å spann.. så det du sa om at de burde lage flere telefoner som "alle" vil ha, burde sjekke de greiene der litt nøyere. når det er snakk om utsettelse av varer, må jeg si at både se OG nokia er ekstreme! som nevnt tidligere, har det tatt vanvittig lang tid med nokia n91. det samme gjaldt forsåvidt n90 også, bare at det ikke var like ekstremt. nokia 6280 lot vente på seg den også, vi skulle jo hatt den i vinterkampanjen LENGE før jul. og den dukka ikke opp før for noen uker siden. SE har hatt store problemer med w810, som egentlig skulle komme for to mnd siden eller noe. nå virker det som at vi endelig får den neste uke, men det er visst ikke sånn for alle butikker. både lefdal og expert har ubekreftede datoer i mai, så ting tar definivt tid. det samme gjelder p990, som også burde vært her for lenge siden (dette høres forresten veldig ut som en telefon som passer for trådstarter, med tanke på spesifikasjoner han ber om). når det gjelder batteritid vil jeg påståd at nokia har mye dårligere levetid enn det se har, selvom SE gjerne skulle hatt bedre batteritid de også.
genser Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Regner med at du har gått glipp av Nokia N91 som ble første gang utsatt i September i fjor? Da lovet de 1.kvartal, eller med andre ord rett etter jul. Nå ser det ut som den kommer nærmere 17.mai. Leveringsdatoen er usikker pga at noen i Nokia sier en ting, mens BurstonMarsteller som har PR ansvaret for Nokia i Norge sier noe annet. Nei, jeg har ikke gått glipp av N91. Den har en lei forsinkelse. Jeg venter fortsatt på at du skal nevne de modellene (altså flertall) som er forsinket i over ett år. Har vært interressert i Nokia en god stund nå, og kan ikke huske de modellene du snakker om. Tar det altså som at du trekker tilbake utsagnet i den tidligere posten? Når det er sagt, N91 har blitt for mye forsinket, og jeg er helt enig i at den har dårligere levetid nå. Jeg har ikke sansen for mobilen helt, selv om det er ingen andre mobiler som er i nærheten av å gi like mye på en gang som N91. Det ville vært fakta om den kom i 4. kvartal 2005, men ser ut til å være fakta også nå om den kommer i slutten av juni eller noe sånt. Mobilfriken sier det fint: Trådstarter er ikke fornøyd med bredden på produktene til SE....? Er bredden hos de andre produsentene noe større egentlig. Dessuten har bredden til SE sine produkter blitt større det siste året, det kan vel ingen være uenig i. Nokia har et bredt spekter i sine produkter , men de er jo verdens største mobilprodusent også. Da forventes det mer... Man kan enkelt og greit forvente mer av Nokia da de er større. Det er synd at man ikke kan forvente like bredt utvalg av produkter hos SE, men slik er det av to grunner. Deres strategier og størrelsen på bedriften. Deres strategier er de selv ansvarlige for. At SE har fått mer bredde er det ingen tvil om. Synes likevel ikke det er bra nok. De snakket om å stadig lansere flere mobiler, noe de utvilsomt har klart, f.eks. med både W700i og W800i og W810i. Men dette gir relativt lite til oss entusiaster. De utvider aldri på proff-proff nivået, og om de gjør det er det ca. en gang i året i P-serien. Når vi også var inne på forsinkelser blir vel P990i totalt sett lengre forsinket enn N91? De får nå M600i med sine vesentlige mangler, men når enda ikke helt opp, føler jeg. Må si jeg skjønner og forstår hva de fleste sier her. Det er klart at de velger en strategi som appellerer til størst antall mennesker, det er klart de vil ha størst mulig overskudd, og det er klart de ikke har samme kapital eller mulighet til å eksperimentere som Nokia og Samsung. Men selv om det er forståelig og klart hvorfor, så er det likevel kjedelig, synes jeg.
Rossifan46 Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 SE har fått best i test for sitt 2,0Mpixel kamera som sitter i bl.a. K750 og W800i, bedre enn Nokias kamera med tilsvarende oppløsning. SE var tidlig ute med sin Walkman mobil og var suveren i test mot flere andre modeller på lyd og funksjon. Kan ikke skjønne hvilken funksjoner du savner som ikke SE har? P990 kunne godt ha vært her nå alt, men jeg tror det blir en knalltelefon konkurentene bør frykte. Og med 3,2Mpixel kamera i K800 satser jeg på at jeg ikke treger kjøpe engangskameraer på ferier... SE W800i Qtek 9100 Nokia 5140
genser Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 De fleste sier at SE sitt nåværende kamera i K800i ikke er veldig bra. Det blir forhåpentligvis bedre. Nokia er allerede på markedet med samme oppløsning, men sannsynligvis slår K800i den når den kommer senere. Er nok fler som har lignende kamera på vei, blant annet optisk zoom. "Kampen" om best kamera vil fortsette lenge, selv om K750i fikk en glimrende start. Når jeg sier funksjoner som SE ikke har mener jeg å gi ut mange ulike typer produkter. Som vanlig vil jeg bruke Nokia som eksempel. Her har de business-telefoner som E60, E70 og E61. Her metter de mange grupper med behov for slike telefoner uten kamera, eller med gode muligheter for QWERTY og e-mail, samtidig som de har WLAN. N80 gir en stor alt-i-ett pakke, mens N91 også har harddisk. De har så mange ulike produkter at man kan velge og vrake, mens hvis man vil ha SE blir det eneste ordentlige proffe alternativet P990i. De har spennende produkter i M600i, W950i og K800i, men her får man ikke alt. Man får ikke WLAN, man får ikke kamera. Hadde de hatt fler produkter, kanskje dyrere, men som ikke forventes å selge like mange av, så kunne de tilbydt mye mer spennende mobiler. I hvert fall min mening. Skjønner som sagt at folk liker K800i og P990i, men for meg blir det for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå