saab9000 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 har en mercedes 190e som bare går i 1.gir og revers. det er nok olje på kassa. noen som vet hva det kan være?
eab Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vet ikke hva det kan være, men er det ikke tegn til framdrift i det hele tatt hvis du låser kassa i 2.gir?
Gromle Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Tror han mente at du skulle sette den i 2. gir manuellt for å se om det skjer noe.
eab Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Jupp, det jeg tenkte på ja, Gromle. Du får nesten høre med mekanikerene på nærmeste mercedesverksted. De har sikkert vært borti lignende problemer før og kan kanskje fortelle deg hva som er galt, og hva du kan gjøre
M.B. Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 (endret) Sjekk at du har vakum til vakumregulatoren på v side av girkassen.Har du ikke bukk så kan du ta slangen(plastrør) som kommer opp langs girkassa på vside(førerside) å sjekke at den er koblet til innsuget.Ta den av og sug i den for å sjekke at vakumbelgen er tett. Endret 7. april 2006 av Morten B
uberboss Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Typisk problem med automat kasser..når vakuum slangen har falt av eller har sprukket..sjekk denne...så skal du se at du har alle geara dine
eab Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 tja, hekta jeg av vakumet fra innsuget til automaten gira den fortsatt. Men kassa trodde vel jeg kjørte full gass (WOT) hele tida. Gira ikke før maks turtall
M.B. Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 tja, hekta jeg av vakumet fra innsuget til automaten gira den fortsatt. Men kassa trodde vel jeg kjørte full gass (WOT) hele tida. Gira ikke før maks turtall 5886803[/snapback] Det er riktig som du sier,den tror du har wot.Jo mere vakum du har jo mindre gass tror den du har.Jo mindre gass du har jo mykere girer den.På Mercedes kassen er det en wire som går inn på h side av kassen den bestemmer når kassa skal gire.Jo mere gass (strammere wire)jo høyere turtall må en ha før den girer
saab9000 Skrevet 9. april 2006 Forfatter Skrevet 9. april 2006 men nå har jeg funnet ut noe mer.. når bilen er kald så går bilen framover , men når man har kjørt i ca 30 sekunder så går den ikke framover i det hele tatt. Kan det ha noe med slitt clutch å gjøre? Har ikke så mye peiling på automatkasser.
Ol'H Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 En kompis har en automatkasse til 9000 hvis du har lyst på, får den sikkert billig.
eab Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Høres ut som om det ikke er nok olje (eller trykk) i kassa. Men jeg er heller ingen ekspert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå