Gå til innhold

TES: Min tweakede Oblivion


Anbefalte innlegg

I denne tråden kan dere legge ut deres tweakede Oblivion slik at dere kan hjelpe med å forbedre grafikken og spillbarheten for andre. :) Det er en fordel hvis alle bruker min mal, slik at tråden blir mer oversiktlig og hvis kun tilsvarende poster blir postet.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Mitt system:

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ "Venice"

RAM: 2048MB DDR PC3200

Skjermkort: Nvidia Geforce 6600GT

Systemkrav: Under anbefalt

 

Grafikkinnstillinger:

 

Oppløsning: 1024 x 768

HDR:

Bloom: Av

Antialiasing: Av

Vsync: Av

Texture Size: Medium

Distant View Alt på

 

 

Mine mods:

 

Mods legges i C:/Program Files/Betsheda/Oblivion/Data eller tilsvarende. Deretter må du krysse av for modden ved å velge "Data Files" under oppstart av OB.

 

Better Water [Grafikk] [Info om modden] [Download]

Better Gold [Grafikk] [Info om modden] [Download]

Natural Faces [Grafikk] [Info om modden] [Download]

Landscape LOD Texture Replacement [Grafikk] [Info om modden] [Download]

No More Annoying Messages [Gameplay] [Mer info om modden] [Download]

Permanent Arrows [Gameplay] [Mer info om modden] [Download]

Horse Armor (Hjemmelaget) [Gameplay] [Download]

 

 

Mine .ini-tweaks:

Du finner denne .ini-filen i C:/Mine Dokumenter/Navn/My Documents/My Games/Oblivion. Filen kan åpnes med Notepad. Husk å ta sikkerhetskopi før du gjør noen forandringer!

iMinGrassSize=180

iPreloadSizeLimit=1873741824

bUseHardDriveCache=1

iBackgroundLoadExtraMaxFPS=100

iBackgroundLoadExtraMinFPS=100

fBlurAmmount=0.2500

fDecalLifetime=100.0000

iMaxDecalsPerFrame=50

 

For flere innstillinger, burde dere sjekke raziel014s strålende guide her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=557381&st=0

 

Skjermbilder:

screenshot13rj.th.jpg

screenshot22ak.th.jpg

screenshot46uj.th.jpg

screenshot55va.th.jpg

screenshot86uj.th.jpg

screenshot111kw.th.jpg

screenshot140ma.th.jpg

 

Kommentarer:

Med disse tweakene har jeg fått Oblivion til å kjøre mye bedre, og atpåtil finere. De grumsete teksturene er borte uten ytelsestap eller problemer med vannet. Noen vil kanskje si at skjermbildene ikke ser så superbra ut, men nå man huske at jeg kjører med stabil FPS og god grafikk på et system under de anbefalte systemkravene. Uten disse tweakene hadde jeg store problemer med ytelsen på hest og i skogen. Nå kjører alt mykt!(Hastighetsøkning på 60%) :thumbup:

 

I tillegg er de irriterende meldingene borte, vannet bedre, ansiktene er bedre, pilene forsvinner ikke bare fra offeret ditt og du kan gi hesten din armor(hjemmelagd, ikke warez).

 

Jeg har lagt ved min .ini-fil. Husk at headeren må forandres for å få den til å funke, mer om dette i raziel014s tråd

Oblivion.ini.txt

Endret av Kris R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ugh, det der var da en gruelig stygg grafikk! Jeg har kun så vidt en bedre PC enn deg (stort sett kun skjermkortet som er bittelitt kraftigere), men jeg spiller da på mye høyere grafikk enn deg, og jeg har bedre FPS!

 

Har også tweaket det litt, men personlig synes jeg ikke akkurat at jeg har fått så veldig mye bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Dette er OT, men jeg gidder ikke å starte en ny topic pga. dette. I Data mappa mi har jeg ingen mappe som heter Textures, men jeg har en fil som heter Oblivion - Textures - Compressed.bsa, og er på 1,13GB.

Mange av mods krever jo Data/Texture mappa og den har jeg ikke. Er det da noen forbindelse mellom .bsa fila og Textures?

Endret av KGB-
Lenke til kommentar
Dette er OT, men jeg gidder ikke å starte en ny topic pga. dette. I Data mappa mi har jeg ingen mappe som heter Textures, men jeg har en fil som heter Oblivion - Textures - Compressed.bsa, og er på 1,13GB.

Mange av mods krever jo Data/Texture mappa og den har jeg ikke. Er det da noen forbindelse mellom .bsa fila og Textures?

5877956[/snapback]

 

 

Bare søk på fila så finner du den, gjorde det i går, fungere bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Ugh, det der var da en gruelig stygg grafikk! Jeg har kun så vidt en bedre PC enn deg (stort sett kun skjermkortet som er bittelitt kraftigere), men jeg spiller da på mye høyere grafikk enn deg, og jeg har bedre FPS!

 

Har også tweaket det litt, men personlig synes jeg ikke akkurat at jeg har fått så veldig mye bedre ytelse.

5877535[/snapback]

 

Kan ikke du legge ut tilsvarende info som trådstarter? Så kan vi eventuelt se hva som utgjør forskjellene. Hadde vært toppers :thumbup:

Lenke til kommentar

Tja, jeg kan vel det. Kommer med noen bilder og generell info om litt.

 

EDIT: Kan begynne med å fortelle om min PC. Spesifikasjonene som står i profilen er noe feilaktig, da jeg stadig bytter hardware.

Jeg spiller med et ATi Radeon X800GT-kort, har 2GB DDR RAM (to blå Geil-brikker), og akkurat samem prosessor som trådstarter (Athlon 64 3500+ med venice-kjerne).

 

Jeg kjører spillet med en variert FPS. Noen ganger er FPS'en så høyt oppe som 60 og kanskje høyere, mens andre ganger er den helt nede i 20.

 

Jeg har også gjort noen endringer i *.ini-filen.

-Blant annet har jeg gjort gresset noe tynnere og grass view distance mye lenger, slik at spillet ser bedre ut, og at ytelsen faktisk blir litt bedre (sjekk ut sticky-guiden under "grass" for instrukser).

-Har endret "uGridsToload" til 7, slik at spillet loader mer landskap om gangen.

-Har endret "fDecalLifetime" til 1200.0000 og "iMaxDecalsPerFrame" til 500 for å få mer blod.

 

Kommer med noen screens etter hvert...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Tja, jeg kan vel det. Kommer med noen bilder og generell info om litt.

 

EDIT: Kan begynne med å fortelle om min PC. Spesifikasjonene som står i profilen er noe feilaktig, da jeg stadig bytter hardware.

Jeg spiller med et ATi Radeon X800GT-kort, har 2GB DDR RAM (to blå Geil-brikker), og akkurat samem prosessor som trådstarter (Athlon 64 3500+ med venice-kjerne).

 

Jeg kjører spillet med en variert FPS. Noen ganger er FPS'en så høyt oppe som 60 og kanskje høyere, mens andre ganger er den helt nede i 20.

 

Jeg har også gjort noen endringer i *.ini-filen.

-Blant annet har jeg gjort gresset noe tynnere og grass view distance mye lenger, slik at spillet ser bedre ut, og at ytelsen faktisk blir litt bedre (sjekk ut sticky-guiden under "grass" for instrukser).

-Har endret "uGridsToload" til 7, slik at spillet loader mer landskap om gangen.

-Har endret "fDecalLifetime" til 1200.0000 og "iMaxDecalsPerFrame" til 500 for å få mer blod.

 

Kommer med noen screens etter hvert...

5878561[/snapback]

Ikke så rart at du har bedre grafikk enn meg da, men såpass mye bedre kort. :roll:

 

Edit: Med Landscape LOD-modden er faktisk uGridsToLoad totalt unødvendig, bruker bare mer systemressurser.

Endret av Kris R
Lenke til kommentar
ja det kom opp en quest når eg starta spillet ;)

 

Men hvor kan eg få tak i en hest da?  og vill denn vere min da? 

 

menn viss eg går fra hesten min, vill den stå der eg gjikk fra den da?

5879196[/snapback]

Du kan kjøpe hester i nesten alle stables utenfor alle byer. Du får også hester av diverse personer gjennom spillet.

 

Hesten stables utenfor byen når du går inni en by. Hvis du forlater den midt i hyttiheita og ikke henter den innen et par dager, vil jeg tro den bare forsvinner.

Lenke til kommentar

Har ikke gjort noe med spillet jeg, kjører det helt vanlig. En av grunnene er at jeg ikke har så greie på sånt når det gjelder tweaking og det der. Så jeg holder meg til vanlig oppsett. Synes mitt kjører bra, men lurer på om jeg skal endre på vannet, gresset, og gjøre sånn at sverdet blir fyllt med blod!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...