Gå til innhold

TES: Merkelige hendelser teknisk med Ob


Anbefalte innlegg

Nå begynner det å skje rare ting med Oblivion.

 

Spillet har fungert ganske greit men de siste 2 dagene har jeg opplevd statisk støy istedenfor lyd endel ganger. Løsningen har stort sett vært å avsluttet spillet og starte det på nytt.

 

MEN i går skjedde det ting som gjorde meg veldig skeptisk. Jeg hadde (etter lang spillerfaring) laget 3 forskjellige savegames jeg vekslet mellom (just in case). Mitt daværende "hoved" savegame jeg holdt på med var på 105 saves. Plutselig lukker spillet seg til desktop. Så starter jeg det på nytt og....savegamet på 105 saves er BORTE. Heldigvis hadde spillet akkurat kjørt en Autosave. MEN når jeg forsøkte å loade det så hang spillet seg. Siden det var såpass seint på kvelden gjorde jeg ikke mere med det.

 

Men nå er jeg veldig skeptisk. Min character var lvl 25 og jeg hadde jobbet meg opp til 100 conjuring. Hvis jeg mister savegames nå så blir jeg egentlig veldig demotivert til å fortsette.

 

Er det noen som har vært borti noe lignende som dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har også opplevd flere ganger at saves blir korrupte. Stort sett skjer det med siste save når spillet kræsjer (kræsjer igjen når jeg prøver å loade).

5876526[/snapback]

 

Det skjer av og til med meg også, men har merket at det hjelper om man bare starter spillet opp en gang til å prøver å loade så går det plutselig fint igjen. Merkelige greier :hmm:

Lenke til kommentar

Spillet lager en backup av forrige quicksave og autosave av seg selv. Om du går i saves mappa så ligger det to .bak filer, bytt endelsen til .ess og de skal være gjenoprettet. Dette har jeg ikke prøvd helt enda, men regner nesten med at det stemmer.

Endret av Qverner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...