Gå til innhold

Knallkjøp av POV G4 Ti4200XP??


Gjest Slettet-gjmTLx

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-gjmTLx

NB! Dette er IKKE en skryte-post!

 

Ser at de fleste som har et Point Of View Ti4200 XP-kort, havner rundt 670-680mhz ved klokking RAM'en. Selv er jeg for øyeblikket oppe i 718mhz, noe jeg syns begynner å bli "drygint" høyt...Kan legge til at jeg enda ikke har mod'a kortet på noe som helst vis, dvs slipt vifte, RAM-sinks eller påført ny goop skikkelig (kortet kom først idag).

 

Det jeg lurer på er hvor høyt dere andre kommer etterhvert??? Har jeg rett og slett hatt kjempeflaks, eller er dette en slags normal klokkehøyde for POV-kortet???

 

Kan òg nevne at kortet er av REV_A3 (Samme som ble testet her av HW.no)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testa å kjøre gjennom 3DMark da? Selv om du klarer å få det opp på den hastigheten er det ikke sikkert det er fulstendig stabilt for det. Selv om du ikke før artifackts på skjermen med en gang.

 

Men klarer du å kjøre gjennom 3DMark uten noen form for problemer er det jo kjempebra da :smile:

 

/steinih :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

bergangster

 

---------------------------

Hvor står det med version (REV_A3) på kortet?

---------------------------

 

Revisjonsnr finner du ved å ta av viften, dvs det er på selve GPU-Chip'n.

Se her:

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/p...00xp/brikke.jpg

 

Etter å ha lest testen på hw.no, måtte jeg bare forsikre meg om at kortet jeg hadde mottatt var av "riktig type", før jeg iverksatte installasjon :smile:

 

Skal forøvrig plukke av viften, slipe den + påføre korrekt goop i morgen....eeh, idag :smile:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

Quote:


Den 2002-09-28 00:25, skrev steinih:

Har du testa å kjøre gjennom 3DMark da? Selv om du klarer å få det opp på den hastigheten er det ikke sikkert det er fulstendig stabilt for det. Selv om du ikke før artifackts på skjermen med en gang.


Men klarer du å kjøre gjennom 3DMark uten noen form for problemer er det jo kjempebra da :smile:


/steinih :smile:


 

 

:smile:

 

Selvfølgelig forsikrer jeg meg om at kortet er stabilt før jeg poster slikt, hvis ikke kan enhver idiot skru opp mhz'ene maximalt og ta screenshots av dem. Jeg har i skrivende øyeblikket avsluttet en spilleøkt på i overkant av seks timer i Mafia, samt gått igjen om NOLF 2 Demo'n.

 

Ser du i signaturen min ser du hva jeg fikk i 3dmarks2001SE, som jeg også testkjørte non-stop fra klokken 17.20-17.55 i dag :smile:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

Quote:


Den 2002-09-28 00:30, skrev JuBi:

Sjønner ikke helt vitsen med å overklokke skjermkort. er vel ikke noen spill som hakker vel? :smile:



 

 

Ber folk om å holde seg til det jeg opprinnelig lurte på:

 

Hvor høyt ligger POV-kortet på klokking i snitt???

 

Alt det andre kan dere opprette egne poster for :smile:)

 

I dette tilfellet "Hvorfor overklokke skjermkort?"

Lenke til kommentar

Heller ikke for å skryte, men kjøp heller et ATi Radeon 9700Pro sånn som meg ! å kjør det på standard instillinger. Gruser alt som finnes av GeForce-kort !

nVIDIA suger ! NED MED nVIDIA ! (iallfall frem til NV30=) Og dette var heller ikke for å skryte... (like sant som d du skrev)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 00:30, skrev JuBi:

Sjønner ikke helt vitsen med å overklokke skjermkort. er vel ikke noen spill som hakker vel? :smile:



 

Er det for spill du spiller da??

 

Hakker om man skal ha kvalitet!! Full guff på alt Nice 4X FSAA & 8X Anistrophic filter, så skal jeg love deg at det hakker!

 

Sorry, litt utenom topic, men jeg klarte ikke å la være!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 00:50, skrev Zealo:

Heller ikke for å skryte, men kjøp heller et ATi Radeon 9700Pro sånn som meg ! å kjør det på standard instillinger. Gruser alt som finnes av GeForce-kort !

nVIDIA suger ! NED MED nVIDIA ! (iallfall frem til NV30=) Og dette var heller ikke for å skryte... (like sant som d du skrev)



 

Ja seff, løp å kjøp et kort som koster 4000, når man nettopp har brukt 2000. Grunnen er at vi ikke har tenkt å bruke så mye penger på nytt grafikk før NV30 kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...