Gå til innhold

Prosesser starter uten brukernavn


Anbefalte innlegg

Nok en gang et problem med maskinen.

 

Nå starter nemlig ingen prosesser uten brukernavn. Om dere skjønner.

Ikke Oppgavebehanding/tasklist skal det står et brukernavn etter prosessnavnet. Det gjør det nemlig ikke nå.

 

Og resultatet av det er at svært få programmer ikke fungerer. Windows Explorer fungerer ikke feks. Men heldigvis fungerte Opera, slik at jeg fikk skrevet denne tråden.

 

Systemgjennoppretting finner jeg ikke på menyen, så om noen vet "kjør"-kommandoen til den, hadde det vært knall.

 

 

Mvh, Martin

 

EDIT: Mens jeg skrev denne tråden, fikk jeg en feilmelding på "Generic host". Og vips så skjedde det en hel del. Det tok dog 12 minutter.

Feilende program svchost.exe, versjon 5.1.2600.2180, feilende modul ntdll.dll, versjon 5.1.2600.2180, feiladresse 0x00018fea.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du SP2?

 

Kommer du inn i slik som "Angi programtilgang og standard programmer", de diverse programmene i administrative verktøy, kalkulator, notisblokk osv?

 

Hvis det er ja til det første å nei til de siste spørsmålene mine så har vi samme problem :hmm:

 

Jeg får tilgang til alt dette, men det er kun inntil 1 minutt etter oppstart!

Lenke til kommentar
Nok en gang et problem med maskinen.

 

Nå starter nemlig ingen prosesser uten brukernavn. Om dere skjønner.

Ikke Oppgavebehanding/tasklist skal det står et brukernavn etter prosessnavnet. Det gjør det nemlig ikke nå.

 

Og resultatet av det er at svært få programmer ikke fungerer. Windows Explorer fungerer ikke feks. Men heldigvis fungerte Opera, slik at jeg fikk skrevet denne tråden.

 

Systemgjennoppretting finner jeg ikke på menyen, så om noen vet "kjør"-kommandoen til den, hadde det vært knall.

 

 

Mvh, Martin

 

EDIT: Mens jeg skrev denne tråden, fikk jeg en feilmelding på "Generic host". Og vips så skjedde det en hel del. Det tok dog 12 minutter.

Feilende program svchost.exe, versjon 5.1.2600.2180, feilende modul ntdll.dll, versjon 5.1.2600.2180, feiladresse 0x00018fea.

5870201[/snapback]

 

Om ikke du har tweak så mye ----det kan bli risky veit du!!

Om ikke du har en firewall hvor du har gitt eller avslått mange tjenester som er nødvendig----i så fall du må konfingurere riktig!

Om du har de nødvendig rettigheter (administrative)

Om ikke du har Slått av Systemgjenopprettnings funkjon

 

Så kan du jo prøve det :C:\WINDOWS\system32\Restore\rstrui.exe (som det ståt her)

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Og der støtte vi på et nytt problem.

 

Nå ligger nemlig Windows på disk E:, men pagefila, boot.ini, system.ini osv ligger på C:.

Det skapte da en del krøll, syns jeg.

Er det for meg, bare å starte i sikkmodus, evnt bare med kommandolinje, og flytte over de filene/mappene som ligger på rotnivå på C:, og på E:. For så å endre "bokstav" på dem?

Lenke til kommentar

Det blir nok vanskelig å gjøre det du sier, du vil få problemer. Men du sier at e: er tom men i e ennet post du sa at windows var der.

Er du sikker at e: er tom ?

For at det kan væra som du sa at boot partiton var på e: men system partition var på c:.

Kan du ikke formatere å installere på nytt da?

Lenke til kommentar

Tror det er enklere. Har jo nettopp formatert, og ikke installert så mye at det gjør noe.

 

Saken er det at jeg skal ha OS på C:, filmer og musikk på D: og F:, og installasjonsfiler og diverse skrot på E:. Nå ble E: til C:, og dermed en del av systemet, siden operativsystemfiler havnet der. Og OS het plutselig E:.

Men nå formaterer jeg igjen, så ser vi hva som skjer videre. Forhåpentligvis så ordner det seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...