Gå til innhold

Abit AN8 32X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke dette var en test bare en kort oppsummering.

 

 

 

1. Kan dere teste SATA og PATA IDE pålitelighet? Det har vært visse problemer

 

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=8171&st=200

 

Bare ta en ca 1.5 GB stor .RAR fil og crtl-c ctrl-v og test den i WinRAR og se om den er blitt korrupt eller ikke. Sikkert bare et fenomen med visse SATA harddisker uten ny firmware men jeg ville satt pris på en ekstra test.

 

 

2. Virker NCQ? Har visst vært et problem med enkelte nForce 4 versjoner (har dette problemet selv på et Asus K8N-VM)

 

http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/newspro...1190472,37350, (legg til komma etter linken)

 

 

3. Kan den brenne med en SATA DVD-RW drev? Kan man installere Windows XP uten SATA drivere (emulere PATA over SATA)?

 

 

 

 

 

Endelig er abit tilbake igjen :)

 

Husker gode gamle dager hvor det var ABIT som som Ruula!

5869803[/snapback]

 

Jaja vi vet det (det stod i artikkelen) men du trenger ikke poste igjen det da blir det så mange ubrukelige posts som må bla igjennom for å finne brukbar informasjon. (er det ikke det vi kalte AOL/jeg-og effekten?)

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Ser jeg har samme IRC mellom Network bus enumerator og ene SATA kontrolleren. Hadde store problemer i begynnelsen når jeg forsøkte å laste ned drivere som var pakket, fikk en rekke CRC feil.

Og systemet nektet å kjøre flere helt vanlige programmer. bla. SIS sandra, everest ol.

Har ikke merket noe til det etter at jeg fjernet Nvidia firewallen!

 

1 Pakket en mappe på ca 1GB, copierte til en ny del av disken og Ctrl-v. Pakket opp uten feilmeldinger.(Hitachi Deskstar T7K250 250 GB )

 

2 NCQ fungerer på en Hitachi Deskstar T7K250 250 GB: Kan velges/er valgt i driveren

 

3 Har ikke SATA brenner.

 

Edit Installerte XP uten SATA drivere, uten noen form for problemer.

 

Har selvfølgelig Abit AN8 32X

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ser jeg har samme IRC mellom Network bus enumerator og ene SATA kontrolleren. Hadde store problemer i begynnelsen når jeg forsøkte å laste ned drivere som var pakket, fikk en rekke CRC feil.

Og systemet nektet å kjøre flere helt vanlige programmer. bla. SIS sandra, everest ol.

Har ikke merket noe til det etter at jeg fjernet Nvidia firewallen!

 

1 Pakket en mappe på ca 1GB, copierte til en ny del av disken og Ctrl-v. Pakket opp uten feilmeldinger.(Hitachi Deskstar T7K250 250 GB )

 

2 NCQ fungerer på en Hitachi Deskstar T7K250 250 GB: Kan velges/er valgt i driveren

 

3 Har ikke SATA brenner.

 

Edit Installerte XP uten SATA drivere, uten noen form for problemer.

 

Har selvfølgelig Abit AN8 32X

5890206[/snapback]

 

Kortet har fungert utmerket for meg. Kjører med en SATA-disk og har ikke hatt noen problemer med korrupsjon eller ustabilitet.

 

Det eneste jeg har å utsette på kortet er at det ikke vil boote med FSB satt over 280. , selv om frekvenser på over 300 er stabile om jeg overklokker i Windows istedet for fra BIOS. Dette skjer uavhengig av minne-innstillinger, cpu-multiplier, voltstyrke o.l.

 

Det er mulig det ville hjulpet å øke chipset voltage, men det går dessverre ikke an.

Lenke til kommentar
Bootproblemet på over 277 skal bære ordnet i den nye biosen.

Har forresten heller ikke hatt noen form for problemer etter at jeg fjernet firewallen.

5956935[/snapback]

 

Jeg har nettopp flashet til den nye biosen, og ingenting er annerledes, dessverre. Problemet er der ennå.

5957102[/snapback]

 

 

Tror jeg må ha blingset på noe. Nå booter jeg fint på 300+. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...